• Kraken، یک صرافی مستقر در ایالات متحده، به دلیل نقض تحریم های ایالات متحده از طریق اجازه دادن به کاربران از مناطق ممنوعه در حال بررسی است.
  • بر اساس صفحه گسترده مدیر عامل این شرکت، 1522 کاربر ساکن ایران، 149 نفر در سوریه و 83 کاربر در کوبا هستند.
  • کراکن قبلاً با اقدامات نظارتی CFTC روبرو شده بود که آن را 1.25 میلیون دلار جریمه کرد.

بر اساس نیویورک تایمز‘ یافته، کراکنیکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات متحده، به دلیل نقض تحریم‌های ایالات متحده از طریق اجازه به کاربران مناطق ممنوعه برای خرید و فروش توکن‌های دیجیتال، تحت تحقیقات فدرال قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است که وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال بررسی است که آیا این صرافی به کاربران در ایران و جاهای دیگر اجازه داد و ستد توکن‌های دیجیتال را می‌دهد یا خیر.

در سال 1979، ایالات متحده ممنوعیت صادرات کالا یا خدمات را به افراد یا نهادها در این کشور اعمال کرد. یکی از موثرترین ابزاری که ایالات متحده برای تغییر رفتار کشورهایی که متحد آنها نمی داند، در اختیار دارد، منع معاملات تجاری در منطقه است.

اما، طبق یک صفحه گسترده جسی پاول، مدیرعامل کراکن با یک کانال Slack در سراسر شرکت به اشتراک گذاشته شده است تا نشان دهد مشتریانش کجا بودند، 1522 کاربر در ایران، 149 در سوریه و 83 کاربر در کوبا اقامت دارند. کراکن برجسته ترین شرکت ارز دیجیتال ایالات متحده خواهد بود که با اقدامات اجرایی از سوی دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) مواجه می شود.

کراکن قبلاً با اقدامات نظارتی از سوی کمیسیون تجارت آتی کالا CFTC روبرو شده بود که یک جریمه 1.25 میلیون دلاری را برای این شرکت به دلیل خدمات تجاری ممنوع تعیین کرد.

دولت فدرال در چند وقت اخیر به طور فزاینده ای شرکت های ارز دیجیتال را سرکوب کرده است. تتر، یک شرکت استیبل کوین، توسط CFTC به دلیل تحریف در مورد ذخایر خود در سال گذشته جریمه شد.

OFAC سال گذشته BitPay را به دلیل 2102 تخلف آشکار بیش از 500000 دلار جریمه کرد. و در سال 2020، BitGo، یک سرویس کیف پول دیجیتال را به دلیل 183 نقض آشکار تحریم ها، 98000 دلار جریمه کرد.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر