بر اساس این طرح، شناسه مبتنی بر بلاک چین به طور کامل غیرمتمرکز خواهد بود، به این معنی که دولت قادر نخواهد بود ببیند که این شناسه چگونه و چه زمانی استفاده می‌شود.

کره ای ها تا سال 2024 به شناسه های دیجیتالی مبتنی بر بلاک چین دسترسی خواهند داشت


کره جنوبی می تواند به زودی به شهروندان خود اجازه دهد تا در سال 2024 به جای کارت های فیزیکی از شناسایی دیجیتال مبتنی بر بلاک چین (ID) استفاده کنند، زیرا این کشور بیشتر از فناوری بلاک چین استقبال می کند.

با توجه به گزارش 17 اکتبر از بلومبرگ، طرحی از سوی دولت نشان می‌دهد که شناسه‌های دیجیتال به عنوان یک برنامه در دستگاه‌های تلفن همراه در آینده تعبیه می‌شوند و به شیوه‌ای مشابه کارت‌های ثبت اقامت فیزیکی کار می‌کنند.

پیش بینی می شود شناسه های دیجیتال در سال 2024 راه اندازی شوند و انتظار می رود حدود 45 میلیون شهروند ظرف دو سال از این فناوری استفاده کنند.

یک اقتصاددان در موسسه سیاست علم و فناوری کره، هوانگ سئوگوون گفت که شناسه های دیجیتال می توانند در امور مالی، مراقبت های بهداشتی، مالیات و حمل و نقل استفاده شوند، در حالی که مدیر کل دفتر دولت دیجیتال کره، سوه بو رام گفت: این فناوری می تواند به مشاغلی کمک کند که این کار را انجام نداده اند. هنوز کاملاً آنلاین شده است.

این طرح همچنین دولت را به تصویب یک سیستم هویت غیرمتمرکزبه گفته Suh، به این معنی که دولت به اطلاعات ذخیره شده در تلفن ها، از جمله شناسه دیجیتالی که استفاده می شود، نحوه استفاده و مکان آنها دسترسی نخواهد داشت.

به گفته مؤسسه پورتولانز، یک اندیشکده آمریکایی، چنین فناوری برای ملتی با فناوری جدید نیست، که در بین همه کشورها در به کارگیری فناوری در زندگی، تجارت و دولت رتبه اول را دارد.

همچنین این اولین راه حل شناسه دیجیتال مبتنی بر بلاک چین نخواهد بود که در کشور اجرا می شود.

در آگوست 2020، به پایان رسید یک میلیون نفر از کره جنوبی گواهینامه رانندگی مبتنی بر بلاک چین را اجرا کرده بودند که از طریق برنامه گوشی هوشمند PASS کره عمل می کند.

اندکی پس از آن در سپتامبر 2020، یک آژانس دولتی کره جنوبی – آژانس امنیت و اینترنت کره (KISA) – آزمایش آزمایشی روی یک سیستم مشابه را آغاز کرد.

مربوط: آیا هویت‌های دیجیتال غیرمتمرکز آینده هستند یا فقط یک مورد استفاده خاص؟

در حالی که کره جنوبی دیده می شود پیشتاز راه انتظار می‌رود که در همه چیز بلاک چین و متاورس، سایر کشورها نیز به زودی از آن پیروی کنند.

مطالعه ژوئن 2021 از شرکت تحقیقات بازار ReportLinker تخمین می زند که بازار هویت بلاک چین تا سال 2025 3.58 میلیارد دلار بیشتر خواهد شد – نرخ رشد مرکب سالانه 71٪.

با این حال، برندا جنتری، مشاور بلاک چین و مدیر عامل Bundlesbets.com اخیراً به کوین تلگراف گفته است که مهم نیست که سیستم مدیریت ID چقدر توانایی و غیرمتمرکز باشد، همچنان نیاز به شناسایی مقامات دولتی یا شرکت‌ها دارد:

اگر مقامات صادرکننده اعتبار شناسه‌های بلاک چین را تشخیص ندهند، نمی‌توان از آن برای استفاده از اکثر خدمات عمومی استفاده کرد. به نظر من این بزرگترین محدودیت است.»

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر