کریپتو پروتکل پس انداز مقاوم در برابر تورم را پس می گیرد

شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه دسامبر به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسید و یک سال افزایش قیمت ها را محدود کرد.

استارت‌آپ فین‌تک Seashell 6 میلیون دلار سرمایه‌گذاری اولیه را از برخی از بزرگترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری و بنیان‌گذاران پروژه کریپتو جمع‌آوری کرده است، زیرا به دنبال ایجاد یک برنامه مالی مقاوم در برابر تورم است – یک ابتکار به موقع در حالی که مصرف‌کنندگان با فشارهای افزایش هزینه‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

دور سرمایه‌گذاری توسط Khosla Ventures و Kindred Ventures، با مشارکت اضافی از بنیانگذار Robinhood، Vlad Tenev، سرمایه‌گذار میلیاردر مارک کوبان، رئیس سابق کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده، J. Christopher Giancarlo و Coinbase Ventures انجام شد. بنیانگذاران پروژه‌های مبتنی بر کریپتو Terra، Polygon، Avalanche و Solana نیز در میان سرمایه‌گذاران بودند.

Seashell در حال راه اندازی یک برنامه مصرف کننده است که به کاربران راهی ساده برای کسب بازدهی بالاتر از پول خود می دهد. این شرکت ادعا می‌کند که محصول Seashell Save، با گزینه‌های بازخرید منعطف، به کاربران تا 10 درصد سود در وجوه آنها می‌دهد. این برنامه در هر دو دستگاه اندروید و iOS در دسترس است.

موسس و مدیر عامل شرکت داریل هوک، که همچنین به عنوان معاون اجرایی و مدیر عامل در شرکت امنیتی بلاک چین CertiK، به کوین تلگراف گفت که این برنامه علیرغم اینکه یک محصول واقعی DeFi نیست، بازدهی را هم از «منابع درون زنجیره ای و هم از منابع خارج از زنجیره» تولید می کند. وی در ادامه توضیح داد:

«همان‌طور که بانک‌های سنتی با قرض دادن وجوه، پول مشتری را به کار می‌گیرند، سیشل پول مشتری را در پروتکل‌های DeFi و وام‌های خارج از زنجیره سرمایه‌گذاری می‌کند تا بازدهی بالاتری برای کاربرانش ایجاد کند.»

اگرچه Seashell بر روی بلاک چین ساخته نشده است، اما این برنامه همچنان می تواند برای پس انداز کنندگانی که نگران تورم و فرسایش قدرت خرید خود هستند، جذاب باشد.

تورم در شش ماه گذشته به عنوان اخبار صفحه اول مطرح شده است زیرا دولت ها در تلاش برای مهار افزایش قیمت ها هستند. اگرچه سیاستمداران کمبود عرضه را عامل افزایش قیمت‌ها می‌دانند، اما توضیح قابل‌قبول‌تر، افزایش حجم پول است. به عنوان مثال، فدرال رزرو ایالات متحده، این کار را انجام داده است پول بیشتری چاپ کرد در دو سال گذشته از مجموع کل تاریخ قبلی کشور.

مربوط: «بالاترین پس‌زمینه کلان در 75 سال» – 5 چیز برای تماشای بیت کوین در این هفته

عرضه پول M1 ایالات متحده از بیش از 4 تریلیون دلار در ژانویه 2020 به بیش از 20.3 تریلیون دلار در نوامبر 2021 افزایش یافت. منبع: بانک فدرال رزرو سنت لوئیس

فشار هزینه ها دوباره در دسامبر افزایش یافت شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا، که بیشتر به عنوان CPI شناخته می شود، در طول ماه 0.5٪ افزایش یافته و در مجموع به 7٪ در سال رسیده است. این بالاترین رشد سال به سال از سال 1982 بود. سارا هاوس، اقتصاددان ارشد در ولز فارگو، گفت وال استریت ژورنال که “هنوز در مورد تورم در حال حاضر حرکت فوق العاده ای وجود دارد” و افزود که افزایش قیمت ها احتمالا در ماه های آینده به اوج خود خواهد رسید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس