کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال «کشتار خوک» میلیون‌ها نفر را در اپلیکیشن‌های دوستیابی سیلیکون ولی درو کردند.

هرگز فکر نمی‌کردم این اتفاق برای من بیفتد زیرا از فناوری استفاده می‌کنم. یکی از قربانیان کلاهبرداری ذبح خوک خاطرنشان کرد: من نرم افزار نوشته ام.

بر اساس گزارش‌ها، قلب‌های تنها در سیلیکون ولی طعمه موجی از کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال «قبح خوک» از طریق اپلیکیشن‌های دوستیابی شده‌اند.

یک محقق برای شرکت امنیت سایبری Sift دریافت که از هر 20 نفری که با او در برنامه های دوستیابی در سانفرانسیسکو تماس گرفته اند، یک نفر در حال کلاهبرداری بوده است.

ذبح خوک یا قصابی است نوع کلاهبرداری که در آن یک فرد/گروه هفته ها یا ماه ها تلاش می کند تا رابطه ای جعلی با قربانی ایجاد کند و به طور استعاری او را چاق می کند. هدف نهایی این است که قربانی را وادار کنیم تا از طریق یک نسخه تکراری از یک وب سایت قانونی یا با انتقال وجه به یک آدرس کیف پول مبهم، در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کند.

کلاهبرداران اغلب مکالمات را از برنامه‌های دوستیابی یا رسانه‌های اجتماعی به سرویس‌های پیام‌رسان رمزگذاری‌شده مانند واتس‌اپ تغییر می‌دهند و ساعت‌ها مکالمه روزانه بی‌شماری را انجام می‌دهند تا شخصیت‌های جعلی خود را واقع‌بینانه جلوه دهند، بدون اینکه در بیشتر موارد ملاقات حضوری داشته باشند.

یک 2 ژوئن گزارش از San Francisco Examiner جزئیات حساب‌های دو فرد نسبتاً آگاه از فناوری، که برای اهداف ناشناس با نام‌های Cy و R شناخته می‌شوند، که مجموعاً 2.5 میلیون دلار را به دلیل کلاهبرداری از دست داده‌اند، شرح داد. هر دو اکنون عضو یک گروه پشتیبانی آنلاین هستند که توسط سازمان جهانی مبارزه با کلاهبرداری میزبانی می شود و هر هفته «حداقل دو یا سه عضو جدید» می بینند.

در دفتر تحقیقات فدرال (FBI) گزارش می دهد که چنین مواردی بخشی از “روند افزایشی” در منطقه محلی است.

اف بی آی ارسال شد یک هشدار کلی کلاهبرداری های عاشقانه رمزی و کشتار خوک در آوریل، با اشاره به اینکه مرکز شکایات جرایم اینترنتی این مرکز بیش از 4300 شکایت در سال 2021 دریافت کرد که منجر به خسارت بیش از 429 میلیون دلار شد. این اظهار داشت که این کلاهبرداری برای اولین بار در اواخر سال 2019 در چین آغاز شد، اما از آن زمان در ایالات متحده رایج تر شده است.

مورد R به طور خاص قابل توجه است زیرا او یک مدیر فناوری اطلاعات از منطقه خلیج است که پس از اولین تماس از طریق LinkedIn حدود 1.3 میلیون دلار به دلیل کلاهبرداری از دست داد.

علیرغم اینکه R به خوبی در فن آوری کامپیوتر مسلط بود، اظهار داشت که مشخصات حرفه ای کلاهبردار با ثبت نام به عنوان فارغ التحصیل همان دانشگاه برتر فناوری که در چین از آن فارغ التحصیل شده بود، توانست اعتماد او را جلب کند.

پس از انتقال مکالمه به واتس اپ، کلاهبردار به مدت یک ماه کار کرد تا در نهایت R را متقاعد کرد که از طریق یک وب سایت مشکوک که وجوه او را به سرقت برد، در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کند.

هرگز فکر نمی‌کردم این اتفاق برای من بیفتد زیرا از فناوری استفاده می‌کنم. من نرم افزار نوشته ام.”

Cy، یک تحلیلگر املاک و مستغلات در طول دو ماه 1.2 میلیون دلار از دست داد و پس از افکار خودکشی تحت مراقبت های روانی قرار گرفت.

مربوط: “بله!” ایلان ماسک به کاربران در مورد آخرین کلاهبرداری های ارز دیجیتال دیپ فیک هشدار می دهد

من بیشتر از پول را از دست دادم. من اعتماد به نفسم را از دست دادم. من زندگی خانواده ام را تباه کرده ام.

سازمان جهانی مبارزه با کلاهبرداری بر این باور است که کارگران سیلیکون ولی به دلیل اعتماد بیش از حد به فن آوری، تنهایی در نتیجه همه گیری و علاقه به قرار گرفتن در معرض کریپتوها به طور فزاینده ای قربانی این کلاهبرداری ها می شوند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس