بازاریابی با یک جامعه مصرف کننده غیر متمرکز که از طریق وب 3.0 کار می کند ، با یک آینده رمزنگاری جدید سازگار می شود.

کمربند خود را ببندید: تأثیر Crypto بر بازاریابی تازه آغاز شده است

راه پذیرش بلاک چین و رمزنگاری در صنعت بازاریابی ، راهی طولانی و پرپیچ و خم است . اما اشتباه نکنید: تحول در راه است و جاده به زودی به بزرگراهی می رسد.

من به عنوان فردی که مدیر خلاق ، مالک/شریک آژانس ، برنامه ریز استراتژیک ، مدیر ارشد بازاریابی برای استارتاپ های fintech و یک کارآفرین بوده است ، صنعت بازاریابی را از نقاط مختلف دیدم.

در انقلاب های بازاریابی چه چیزی رایج است؟

و در حالی که هر “بازاریابی به اصطلاح” مسیری متفاوت را طی می کند ، اشتراکات زیادی وجود دارد. اول از همه ، آژانس های بازاریابی به عنوان راهی برای نشان دادن مزیت رقابتی و ارزش خود برای مشتریان ، جلوتر خواهند رفت. اما اکثریت بازاریابان مارک آهسته تر حرکت می کنند: آنها چالش “اجتماعی شدن” تغییرات داخلی را دارند ، با فرصت تمایز رقابتی فریب داده می شوند ، اما ذاتاً محتاط تر هستند ، اغلب دارای مشکلات سیستم های پیچیده بزرگ هستند و نیاز به رهبری خاصی دارند. ریسک پذیری. به همین دلیل است که شرکت هایی مانند مک دونالد و والمارت انگشتان پای خود را در رمزنگاری فرو می برند ، اما هنوز راهی برای پیش روی دارند.

ثانیاً ، مانند اکثر لحظات تحول آفرین در بازاریابی ، یک چالش اساسی یک چالش رفتاری است : چگونه می توان مشتریان/مصرف کنندگان را در برداشتن اولین قدم … برای غلبه بر سردرگمی ، ترس/بی اعتمادی یا اینرسی ساده برای انجام اولین معامله ، وادار کرد. فکر کنید: روزهای اولیه اینترنت و اتصال مودم برای اتصال از طریق شماره گیری. مجبور کردن افراد برای پذیرش بانک آنلاین و پرداخت اولین قبض خود یا سپردن اولین چک خود به صورت الکترونیکی ؛ یا کدهای QR ، که تا زمانی که اپل یک دستگاه QR خوان درست در دوربین آیفون ایجاد نکرد ، یک اشتباه بزرگ بود.

وجه مشترک: سادگی. به همین دلیل است که از مصرف کنندگان اصلی خواسته می شود تا در تعداد بی نهایت صرافی ، Metamask ، Uniswap ، کیف های گرم و سرد و موارد مشابه حرکت کنند. بله ، پذیرندگان اولیه بسیار خوب عمل می کنند ، اما آنها فقط تکه تکه ای از کل جهان عموم هستند.

مطالب مرتبط: ارز رمزنگاری شده و ظهور نام تجاری ایجاد شده توسط کاربر

سوم ، نوآوری به این دلیل اتفاق می افتد که مشکلاتی برای حل وجود دارد. از Cypherpunk گرفته تا بشارت دهندگان امروزی ، قهرمانان رمزنگاری در مورد تغییر نحوه تغییر حریم خصوصی ، عدم تمرکز و دموکراتیزه شدن پول در جهان صحبت می کنند. برای بازاریابان ، موضوعاتی که تا کنون رایج بوده است مرتبط هستند ، اما کمی معتدل تر.

به عنوان مثال ، پروژه هایی مانند Lucidity و Rebel AI (در حال حاضر Logiq) پیشنهاد می دهند که به مساله آزاردهنده تقلب در تبلیغات ناشی از ربات در بازاریابی دیجیتال بپردازند . مرورگر Brave و نشان مربوطه آن ، BAT ، قول می دهند هنگام جستجو در وب ، با حریم خصوصی داده ها برخورد کنند. و AdsDax و IBM در تلاش هستند تا پاسخگویی و شفافیت بیشتری در عملکرد بازاریابی دیجیتال ایجاد کنند .

همین حوالی گوشه

پیاده روی به سمت بزرگراه بلاک چین/رمزنگاری در بازاریابی ، همین الان در اطراف ما یافت می شود. در نظر گرفتن:

پرداخت ها : با افزایش کارت های اعتباری رمزنگاری مانند کارت های ارائه شده توسط Coinbase ، Crypto.com ، BlcokFi … امکان پرداخت با رمزنگاری در PayPal … خرید ، پرداخت بعدا (BNPL) سیستم عامل هایی مانند کلارنا با ادغام Safello … و تسلط استیبل کوین ها ، می توان گفت که دسته پرداخت ها به سرعت در حال تکامل است و تأثیر مهمی بر نحوه جذب محصولات و خدمات با مشتریان خود خواهد داشت .

تجزیه و تحلیل: تجزیه و تحلیل داده ها اصلی انقلاب بازاریابی دیجیتال است و توانایی بازاریابان برای استفاده از آن پتانسیل فوق العاده ای را در یک اکوسیستم غیر متمرکز نشان می دهد. موارد استفاده برای اوراکل هایی مانند Chainlink ، پرس و جو از ابزارهایی مانند The Graph و onChain analytics فقط سطح بالقوه آنها را برای بازاریابان برند خراشیده است.

ایجاد محتوا: حقوق تولیدکنندگان محتوا و ناشران از دیرباز یک دکمه داغ در اکوسیستم بازاریابی بوده است. پروژه هایی مانند Audius نشان می دهند که چگونه یک دفتر کل غیرمتمرکز می تواند تغییر دهنده بازی در حفاظت از کپی رایت باشد و به مصرف کنندگان حق انتخاب بیشتری در نحوه پرداخت و مصرف محتوا و نحوه ذخیره و توزیع محتوا می دهد.

مطالب مرتبط: گرفتن درآمدهای از دست رفته مالکیت معنوی با استفاده از بلاک چین

رسانه های اجتماعی: توییتر به تازگی نقش اجرایی خود را برای هدایت اکتشاف “BlueSky” خود برای یک استاندارد غیر متمرکز برای رسانه های اجتماعی اعلام کرده است. ظاهراً فیس بوک در حال هدایت یک ارز دیجیتال مبتنی بر استیبل کوین مخصوص خود است که Diem نام دارد. رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا ، مسلماً در پنج سال گذشته در خط مقدم بازاریابی مارک تجاری قرار داشته اند. دلایل کمی وجود دارد که تصور کنیم اینطور نخواهد ماند.

وفاداری: برنامه های مدیریت وفاداری/ارتباط با مشتری ، که اغلب با ایجاد “ارز” برای ارائه پاداش برای ایجاد انگیزه در تغییر رفتار واقعی و صرفاً دفاع از عقب نشینی ، مبارزه می کنند ، راهی کاملاً جدید برای کاهش NFT ها پیدا می کند – پروژه هایی مانند Cryptibles و Enjin ارائه می دهد. علاوه بر این ، تجربیات به عنوان پاداش ارزشمند وفاداری از “موارد” پیشی می گیرند ، وعده NFT برای “بلیط های دیجیتال” به تجربیات منحصر به فرد مانند مایکروسافت ، معاملات و حراج های کلکسیونی و توانایی اتصال رویدادهای حضوری با دیجیتال تجربه یک مرز جدید هیجان انگیز است.

مطالب مرتبط: برندها باید برنامه های وفاداری و پاداش خود را نشان دهند

Gamification: رشد چشمگیر Axie Infinity نشان می دهد که پتانسیل بازی ها و NFT ها چقدر می تواند قدرتمند باشد. اگرچه Axie یک بازی مستقل است ، آینده ای را به تصویر می کشد که در آن مارک ها استراتژی های بازاریابی خود را به صورت نیمه غیر متمرکز بازی می کنند و حتی بازی های خود را برای کسب درآمد ایجاد می کنند.

مارک های مواد تشکیل دهنده : آیا زمانی فرا می رسد که بلاک چین که محصول یا خدماتی بر اساس آن ساخته می شود به همان روشی که Visa یا Mastercard برای کارت اعتباری بانک صادرکننده انجام می دهد یا Intel برای رایانه مبتنی بر Windows تبدیل به یک “نام تجاری اصلی” شود؟ آیا شاهد مواردی از جمله NBA Top Shot powered by Flow خواهیم بود؟ با توجه به علاقه سرمایه گذاران به پروژه های رمزنگاری ، این یک فکر عجیب نیست.

نگاه به آینده: متاورس

اگر تاریخ راهنمایی باشد ، آینده دیجیتالی غیر متمرکز اساساً نحوه انجام بازاریابی را تغییر خواهد داد ، زیرا با ساده تر شدن و بصری تر بودن UX فناوری ، مطلوبیت بیشتر واضح و عمیق تر ، پذیرش افزایش می یابد و موانع رفتاری به آرامی اما مطمئناً برطرف می شوند.

بنابراین در حالی که من قبلاً تز خود را برای ظهور نام تجاری ایجاد شده توسط کاربر (UGB) ارائه می دادم ، می خواهم اکنون به آینده نگاه کنم و تصویری از وب شخصی 3.0 ، جامعه مصرف کننده غیر متمرکز را ترسیم کنم.

مطالب مرتبط: آیا اینترنت غیرمتمرکز جدید یا Web 3.0 امکان پذیر است؟

این را تصور کنید: وب 3.0 کاملاً سر جای خود است و فناوری بلاک چین و رمزنگاری در همه جا حضور دارند. نبردهای مربوط به مقررات تا حد زیادی انجام شده است. سرعت معامله ، مقیاس پذیری و انعطاف پذیری دیگر زیر سوال نمی رود. و پس از چندین موج پروژه های ادغام شده ، ادغام و تغییر ناگهانی ، پروژه های غالب در هر رده وجود دارد.

اکنون ، همه در اینترنت دارای یک کلید خصوصی در یک بلاک چین در متاور شخصی خود هستند ، که در داخل آن می توانند “خانه خصوصی” خود را بسازند (که می توانند به دلخواه خود نام ببرند). دسترسی به آنها ساده است ، Metaverse House (MVH) جایی است که آنها می توانند با استفاده از کیف پول جهانی خود ذخیره ، کاوش و تهیه کنند.

فروشگاه

MVH آنها میزبان پرونده الکترونیکی سلامت و اسناد قانونی آنها ، مشخصات شامل علایق و ترجیحات ، NFT (که آنها می توانند روی دیوارهای مجازی خود “آویزان” کنند) و سابقه معاملات است. با استفاده از “کلید مشاهده” حریم خصوصی می توان به مواردی که آنها مایل به عمومی هستند دسترسی پیدا کرد. بقیه موارد خصوصی و امن هستند.

کاوش کنید

در اینجا ، مصرف کنندگان به دلیل موافقت با هدف قرار دادن تبلیغات ، به صورت رمزنگاری دستمزد دریافت می کنند . بنابراین ، به عنوان مثال ، اگر شخصی می خواهد مارکی مانند Nexium به او بگوید که چگونه می تواند رفلاکس اسید خود را از بین ببرد ، باید به سادگی تمام یا بخشی از پرونده سلامت خود را با استفاده از کلید مشاهده خود به اطلاع عموم برساند. هنگامی که آنها به طور واضح با واحد تبلیغات درگیر می شوند ، “پاداش” خود را همانطور که در قرارداد هوشمند خود مقرر شده است دریافت می کنند. اگر آنها در مورد یک ماشین جدید تحقیق می کنند و می خواهند یک مارک به آنها چیزهایی نشان دهد ، پیشنهادات ارسال کند و غیره ، آنها به سادگی کلید عمومی خود را در وب سایت و voila آن می اندازند در MVH آنها نشان داده می شود … و همچنان ظاهر می شود که تبلیغ کننده از نظر استراتژیک در حرکت یک چشم انداز به پایین قیف تصمیم گیری موثر است تا زمانی که مشتری احتمالی کلید را لغو کند.

از آنجا که مصرف کنندگان همیشه نمی دانند چه چیزی می تواند مشکلی را حل کند یا به زندگی آنها بیفزاید ، گزینه ” Surprise Me” را تغییر می دهند! برای این کار، تبلیغ کنندگان مجبور به پرداخت یک حق بیمه – که به معنی آنها نیاز به بیشتر انتخابی، نه کمتر، در آنها را هدف قرار، با استفاده از AI / مدل سازی پیش بینی که کسانی که پروفایل قابل دسترسی برای عموم و تاریخ معامله تجزیه و تحلیل.

و از آنجا که در این زمان ، تقریباً همه تبلیغات قابل آدرس دهی خواهند بود ، توانایی ارائه آنچه مردم واقعاً می خواهند ، زمانی که آنها بخواهند ، عمیق خواهد بود.

مطالب مرتبط: صنعت جدید ، قوانین جدید: ساخت متاور بدون تعصب

هنگامی که مردم محتوای مصرف – آیا آن را جریان ویدئو، مقاله آنلاین و یا پادکست – آنها برای آن با استفاده از کیف پول جهانی خود را پرداخت. اشتراک ماهانه نخواهد بود ، توجه داشته باشید. شما یک انتخاب دارید: با توجه به مدت زمان حضور در سایت ، دسترسی به محتوای فردی یا هر ترتیب دیگری که ناشر می خواهد به مشتریان خود ارائه دهد. به جای تکه های بزرگ ماهانه ، این مبلغ در پرداخت های بسیار کوچک خواهد بود.

از آنجا که زنجیره MVH آنها معاملات زمانی را در سایت ها و خدمات متعدد مهر می کند ، نوع جدیدی از برنامه وفاداری قابل تصور خواهد بود-برنامه ای که در آن خانواده ای از برندهای بین بخشی در مقیاس واقعاً جهانی می توانند با هم متحد شوند تا چیزی شبیه به Upromise و پلنتي هرگز نتوانست عقب نشيني كند.

به بیمه خودرو نیاز دارید؟ به جای دریافت آن از بیمه گر مانند Geico ، Progressive یا State Farm ، با سایر داوران که به عنوان تنظیم کننده عمل می کنند و برای هر “حکمی” هزینه دریافت می کنند ، در تعاونی قرارداد هوشمند همتا به همتا با دیگران ارتباط برقرار می کنید.

من می توانم بدون توقف ادامه دهم.

تهیه کنید

این که آیا استیبل کوین های صادر شده توسط کشوری که در آن زندگی می کنید یا هر سکه دیگری در کیف پول جهانی خود دارید ، می توانید تمام خریدها و “بانکداری” خود را مستقیماً از MVH خود انجام دهید. به شما این قدرت داده می شود که از خرده فروشان بخواهید اساساً برای تجارت شما پیشنهاد دهند – بر اساس قیمت ، خدمات ارزش افزوده ، پیشنهادات بسته بندی شده و غیره. مشکلی نیست ؛ مبادله ارز غیر متمرکز و خودکار است.

مصرف کنندگان کنترل کاملی بر میزان معاملات خرید خود دارند که می خواهند “عمومی” باشند – به این معنا که به دلایلی که در بالا توضیح داده شد ، برای تجزیه و تحلیل بازاریابی باز است. مصرف کنندگان با احتیاط این کار را انجام می دهند ، اما در مقایسه با آزار و اذیت برندهایی که به دنبال کسب و کارشان هستند ، در طول زمان ارزش زیادی خواهند داشت.

بنابراین آیا این چشم انداز جهان بازاریابی جدید با محوریت بلاک چین خیالی است؟ ممکنه؟ تو تصمیم بگیر.

صرف نظر از این ، به قول تکرار نشدنی Ken Kesey ، وقتی صحبت از جاده هایی می شود که ارزش سفر را دارند ، یا در اتوبوس هستید یا از اتوبوس خارج می شوید.

این مقاله شامل توصیه ها یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی با ریسک همراه است و خوانندگان هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهند.

“این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکرشده بوده ومسئولیت آن با تریگوویو نمی باشد”

منبع