کمیته امور اقتصادی بریتانیا از چشم انداز خرده فروشی CBDC متقاعد نشده است

یک گزارش جدید بر نوآوری بخش خصوصی و مشارکت مالی بیشتر با CBDC ها تاکید می کند، اما نگرانی هایی را در مورد هژمونی نزولی دلار آمریکا افزایش می دهد.

کمیته امور اقتصادی مجلس اعیان – یک نهاد حاکم تحقیقی که نماینده منافع اقتصادی بریتانیا است – یک مقام رسمی را منتشر کرد. گزارش ارزیابی مناسب بودن یک ارز دیجیتال بانک مرکزی صادر شده توسط دولت (CDBC).

این نشریه 52 صفحه ای با عنوان «ارزهای دیجیتال بانک مرکزی: راه حلی در جستجوی مشکل؟» حوزه های مختلفی را در رابطه با تلاش های داخلی CBDC پوشش می دهد و به طور مرتب به این موارد اشاره می کند. کارگروه تحقیقات مقدماتی که توسط بانک انگلستان ایجاد شد و HM Treasury در آوریل 2020.

بیش از 50 نفر، از جمله کارشناسان مالی، اساتید دانشگاه از موسسات نخبه، مدیران عامل شرکت های بزرگ، و همچنین کل سازمان ها در مورد امکان سنجی و تفاوت های ظریف یک دارایی دیجیتال در قالب های کتبی و شفاهی در بحث های میزگرد، جلسات استماع و ارسال های آنلاین در ماه های قبل از انتشار آن.

اندرسن هوروویتز، انجمن بلاک چین و کریپتو انگلستان ارزیابی های کتبی ارائه کردند، در حالی که شارلوت هاگ، مدیر عامل شرکت ویزا اروپا، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، ریپل و استاندارد چارترد حساب های شفاهی ارائه کردند.

نتیجه گیری قاطع این گزارش نشان داد که نیازی فوری به تلاش بریتانیا برای برتری اولین حرکت در فضای CBDC وجود ندارد، با این استدلال که تعدادی از سوالات و چالش ها همچنان برجسته هستند، از جمله تأثیرات ژئوپلیتیک، شبکه کاربران گسترده متا، چین. نوآوری و امنیت سایبری در مواردی که می‌تواند به یک «نقطه آسیب‌پذیر شکست» تبدیل شود.

علاوه بر این، بیان شد که برنامه‌ریزی نادرست و اقدامات احتیاطی ایمنی بی‌دقت می‌تواند «پیامدهای گسترده» و «خطرات قابل توجهی» به دنبال داشته باشد که به طراحی زیرساختی دارایی و قصد استفاده در حوزه عمومی بستگی دارد.

کمیته 13 نفره به ریاست لرد فورسایت از دراملین، به این نتیجه رسید:

«در حالی که یک CBDC ممکن است مزایایی در سرعت تسویه حساب و پرداخت‌های بین‌مرزی ارزان‌تر و سریع‌تر داشته باشد، چالش‌های مهمی برای ثبات مالی و حفاظت از حریم خصوصی ایجاد می‌کند.»

این کمیته در سخنانی در مورد چین خاطرنشان کرد که پیشرفت‌ها برای رقابت با زیرساخت‌های اقتصادی سنتی می‌تواند اهرم تحریم‌های دلار آمریکا را از بین ببرد و به کشورهایی که به دنبال دور زدن تحریم‌های اقتصادی برای دور زدن سیستم‌های تحت سلطه دلار مانند سوئیفت هستند، کمک کند.

مربوط: خزانه داری بریتانیا و بانک مرکزی در مورد CBDC که احتمالا تا سال 2030 راه اندازی خواهد شد، مشورت خواهند کرد

همچنین این نگرانی را ایجاد کرد که این امر می تواند عواقب گسترده تری در بازارهای اروپایی داشته باشد، به ویژه از نظر قدرت و پذیرش استرلینگ بریتانیا و یورو.

بریتانیا با اطمینان از سازگاری استانداردها و قوانین جهانی در مورد حاکمیت، حریم خصوصی، امنیت و قابلیت همکاری با منافع و ارزش‌های ملی بریتانیا و متحدانش، بیشترین سود درازمدت را به دست خواهد آورد.

انتظار می رود که گروه کاری مشترک تحت نظارت بانک انگلستان و وزارت خزانه داری HM یافته های خود را در اواخر امسال منتشر کند، زیرا قبلاً اعلام کرده بود که یک پوند دیجیتال می تواند در نیمه دوم این دهه به گردش مجازی تبدیل شود.

کمیته مجلس اعیان اعلام کرده است که “پارلمان باید فرصت رای گیری در مورد هر تصمیم نهایی” را پس از نتایج کارگروه مشترک داشته باشد و یک پرسشنامه عمومی 10 ماده ای برای بررسی بیشتر این موضوع صادر کرده است.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس