کنترل 17 درصد از نرخ هش بیت کوین: گزارش در مورد شرکت های استخراج عمومی فهرست شده

نرخ هش شرکت ماینینگ Core Scientific با 8.3 EH/s در همه شرکت‌های دولتی پیشتاز است و در سال 2021 5769 بیت کوین استخراج کرد.

در پایانه تحقیقاتی کوین تلگرافارائه‌دهنده پیشرو پایگاه‌های داده ممتاز و تحقیقات سازمانی در زمینه بلاک چین و دارایی‌های دیجیتال، گزارش جدیدی را به کتابخانه در حال گسترش خود اضافه کرده است. آخرین مقاله به گروه خاصی از بازیکنان در بیت کوین نگاه می کند (بیت کوین) صنعت معدن. این گزارش که توسط شرکت مشاوره ارز دیجیتال کریپتو Oxygen منتشر شده است، چشم‌انداز فعلی شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال را که به صورت عمومی فهرست شده‌اند، نشان می‌دهد که تقریباً 17 درصد از کل نرخ هش کل شبکه بیت‌کوین را کنترل می‌کنند.

صنعت استخراج کریپتو یک بخش به سرعت در حال رشد و تکامل است. در ژانویه امسال، یک شرکت آمریکایی Core Scientific از طریق ادغام یک شرکت خرید با هدف ویژه (SPAC) به صورت عمومی درآمد و آن را به بزرگترین شرکت استخراج ارز دیجیتال از نظر درآمد و نرخ هش تبدیل کرد. نرخ هش Core Scientific با 8.3 اگزهش در ثانیه (Eh/s) در همه شرکت‌های عمومی پیشتاز است و در سال 2021 5769 بیت کوین استخراج کرد و حدود 545 میلیون دلار درآمد ایجاد کرد. Riot Blockchain و Hive Blockchain Technologies با درآمد 215 و 195 میلیون دلاری در رتبه های دوم و سوم از نظر درآمد قرار دارند.

تجزیه استراتژیک، عملیاتی و مالی

نرخ هش و درآمد تنها چند راه برای تمایز بین شرکت‌ها هستند، اما تصویر کلی را نشان نمی‌دهند، زیرا برخی از شرکت‌ها مدل‌های درآمدی جدا از فعالیت اصلی استخراج خود دارند. این گزارش چنین آمارهای مهم را تشریح می کند و مقایسه دقیق تری را ارائه می دهد که عملکرد استراتژیک، عملیاتی و مالی هر شرکت را در بر می گیرد.

گزارش کامل را به همراه نمودار و اینفوگرافیک از پایانه تحقیقاتی کوین تلگراف دانلود کنید

به عنوان مثال، این گزارش عملیات هر شرکت را از طریق نرخ هش فعلی به ازای هر دلار آمریکا مقایسه می‌کند. به این ترتیب، تشخیص اینکه کدام شرکت ارزش سرمایه‌گذاری بیشتری را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد، آسان‌تر می‌شود، که در مورد این معیار، استخراج دیجیتال Stronghold با 46.56 گیگا هش در ثانیه (GH/s) برای رهبری مجموعه است.

گذشته از این، این گزارش همچنین یک عکس فوری سریع از عملیات هر شرکت، از جمله شاخص‌های عملکرد مهم عملیاتی (KPIs)، مدل کسب‌وکار، مکان‌های مرکز داده، دارایی‌های BTC و سایر اطلاعات مربوطه را ارائه می‌کند.

به طور خاص، بازیگران اصلی مانند Marathon دارای تنظیمات ناب هستند و کاملاً به میزبانی توسط ارائه دهندگان خارجی متکی هستند، در حالی که دیگران مانند Stronghold دارایی‌های خود را به همراه زنجیره ارزش کامل از جمله زیرساخت‌های الکتریکی دارند.

کریپتو Oxygen به جای اینکه صرفاً به گزارش‌های مالی و بیانیه‌های عمومی وابسته باشد، یک نظرسنجی نیز انجام داده است تا بازخورد مستقیم شرکت‌های مورد تجزیه و تحلیل را در تحقیقات خود لحاظ کند.

پایداری

به طور کلی، یکی از نگرانی های اصلی استخراج بیت کوین به محیط زیست، اجتماعی و حکمرانی یا ESG مربوط می شود. پایداری همیشه یک نقطه اصلی بحث در مورد صنعت ماینینگ کریپتو بوده است و شرکت های سهامی عام به ویژه در معرض نظارت بیشتر قرار دارند. با این حال، به نظر می‌رسد با وجود تفاوت‌ها در رویکردها، تمرکزی در میان شرکت‌ها در گزارش بر محدود کردن ردپای کربن در فعالیت‌هایشان وجود دارد.

از 12 شرکت، هشت شرکت در حال حاضر دارای کربن خنثی هستند یا از نظر زیست محیطی سودمند هستند. Bitfarms، Hive، Iris Energy و Argo چهار شرکتی هستند که منحصراً به منابع انرژی تجدید پذیر متکی هستند. North Data، Core Scientific و Greenridge Generation از اعتبارات افست برای کاهش ردپای کربن خود استفاده می کنند. Marathon Digital Holdings و Hut 8 Mining نیز در حال حاضر از اعتبارات کربن افست استفاده می کنند و هدف آن این است که تا پایان سال 2022 کربن خنثی شود، در حالی که 67 درصد از منبع انرژی بیت دیجیتال از انرژی های تجدید پذیر است.

قرار گرفتن در معرض غیر مستقیم

سرمایه‌گذاری در شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا در فضای کریپتو قرار بگیرند، البته نه به اندازه نگهداری بیت‌کوین. همبستگی بین قیمت سهام شرکت های معدنی و قیمت بیت کوین در این گزارش تاکید شده است و کاهش اخیر قیمت بیت کوین نشان دهنده آن است. همچنین نشان می‌دهد که دارایی‌های مهمتر BTC، عامل اصلی رکود است.

با این حال، قیمت سهام شرکت های معدنی به طور نامتناسبی کاهش یافته است. آنچه در این گزارش 46 صفحه ای ارائه می شود، تجزیه و تحلیلی از عملکرد هر شرکت معدنی عمومی است و مقایسه دقیقی از هر یک ارائه می دهد تا به شفافیت بیشتر بازیگران درگیر در فضای در حال توسعه و به طور کلی صنعت کمک کند. علاقه مندان به مطالعه کامل گزارش با مراجعه به سایت آن را دانلود کنند پایانه تحقیقاتی کوین تلگراف.

این مقاله فقط برای مقاصد اطلاعاتی است و نه مشاوره سرمایه گذاری است و نه تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری یا دعوتی برای خرید یا فروش ابزارهای مالی. به طور خاص، این سند به عنوان جایگزینی برای سرمایه گذاری فردی یا توصیه های دیگر عمل نمی کند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس