مقداری نشان می‌دهد که بیت کوین دوباره به نیروی محرکه در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل می‌شود، پس از پایان تبلیغات ادغام اتریوم.

به نظر می رسد سهم بیت کوین از حجم معاملات کریپتو در حال پیشی گرفتن از اتریوم است

همانطور که توسط یک تحلیلگر در کریپتوQuant توضیح داده شده است پستنشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد بیت کوین بار دیگر از ETH پیشی می گیرد و قدرت غالب در بازار است.

شاخص مربوطه در اینجا «تسلط بر حجم» است، که اندازه‌گیری می‌کند که هر کوین در این بخش، چه بخشی از کل حجم معاملات کریپتوها را شامل می‌شود.

حجم معاملات” معیاری است که میزان کل کریپتوهای درگیر در معاملات در بازارهای نقدی را اندازه می‌گیرد.

اکنون نموداری وجود دارد که روند تسلط بر حجم را برای بیت کوین و اتریوم نشان می دهد:

The value of the metric for BTC seems to have crossed over that of ETH in recent days | Source: کریپتوQuant

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، درصد بیت کوین از حجم معاملات در ابتدای ماه جولای به طور قابل توجهی بالاتر از اتریوم بود.

با این حال، با نزدیک شدن به اواسط آن ماه، ETH به آرامی شروع به افزایش کرد و از حجم BTC عبور کرد.

مطالب مرتبط: نسبت فروش خریدار بیت کوین به بالاترین ارزش در 636 روز رسیده است

در ماه آگوست، تسلط اتریوم برحسب حجم در کل ماه بالاتر از BTC باقی ماند، به جز چند جهش کوتاه برای دومی.

این امر تا ماه سپتامبر ادامه داشت، تا همین چند روز پیش. دلیل پیشروی اتریوم در بازار نزولی برای تقریباً دو ماه، هیاهوی ایجاد شده در آینده بود ادغام PoS.

کوانت بر این باور است که زمانی که ادغام تقریباً دو روز دیگر به پایان برسد، این روایتی که حجم کریپتو را بالا نگه داشته، از بین خواهد رفت.

مطالب مرتبط: Chiliz و Big Eyes Coin: دو ارز دیجیتال مبتنی بر اتریوم که ممکن است پروژه ارز دیجیتال Binance را سرنگون کنند

حدود سه روز پیش، سهم بیت کوین از حجم معاملات از اتریوم گذشت و از آن زمان تا به حال بالا مانده است. این تحلیلگر خاطرنشان می کند که این یکی از نشانه های اولیه برای تغییر رفتار سرمایه گذاران در مورد راه اندازی ادغام است.

پیشی گرفتن بیت کوین از حجم صرافی ها اکنون به این معنی است که به زودی پس از ادغام، بیت کوین به نیروی محرکه اصلی در بازار کریپتو باز خواهد گشت.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین حدود 22.2 هزار دلار شناور است که 13 درصد در هفت روز گذشته افزایش یافته است. طی ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال 7 درصد کاهش یافته است.

نمودار زیر روند قیمت سکه را در پنج روز گذشته نشان می دهد.

نمودار قیمت بیت کوین

Looks like the value of the crypto has been observing some upwards momentum during the last few days | Source: BTCUSD on TradingView
Featured image from Peio Bty on Unsplash.com, charts from TradingView.com, کریپتوQuant.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر