کوین بیس اولین وام با پشتوانه بیت کوین را از گلدمن ساکس گرفت

بزرگترین صرافی در ایالات متحده وامی را از گلدمن دریافت کرده است که در وثیقه بیت کوین به عنوان وال استریت، راه را برای دیگران هموار می کند.

بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال آمریکا، کوین‌بیس، به‌عنوان شرکتی مرموز معرفی شد که اولین وام وال‌استریت با پشتوانه بیت‌کوین را از گلدمن ساکس دریافت کرد.

گلدمن ساکس تا سال 2021 دارایی 2.5 تریلیون دلاری تحت مدیریت دارد.

بلومبرگ گزارش شده است روز سه شنبه که وام با پشتوانه بیت کوین صادر شده توسط گلدمن توسط Coinbase به عنوان راهی برای تعمیق روابط بین دنیای ارزهای دیجیتال و tradfi حذف شده بود، با رئیس موسسه Coinbase برت تجپاول اظهار داشت:

کار کوین بیس با گلدمن اولین گام در به رسمیت شناختن ارز دیجیتال به عنوان وثیقه است که پل بین اقتصادهای فیات و کریپتو را عمیق تر می کند.

ارزش دلاری این وام فاش نشده است، اما بخشی از کل دارایی های کوین بیس به ارزش 4487 بیت کوین به ارزش امروزی حدود 170 میلیون دلار وثیقه شده است. این وام دارای مدیریت ریسک 24 ساعته است، اما از Coinbase می‌خواهد که وثیقه بیت‌کوین خود را در صورت کاهش بیش از حد قیمت، تکمیل کند.

در حالی که وام‌های با پشتوانه بیت‌کوین و سایر وام‌های دارای پشتوانه ارز دیجیتال در صنعت کریپتو، به‌ویژه در پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) رایج هستند، اما در امور مالی سنتی که در آن کریپتو به‌عنوان وثیقه بسیار پرخطر و بی‌ثبات تلقی می‌شود، یک کنجکاوی هستند.

با این حال، شرکت مدیریت دارایی Arca در وبلاگی در 2 می نوشت پست که وام گیرندگان بالقوه به دنبال چنین گزینه های بیشتری هستند. آن گفت، “[This loan] نشان دهنده تمایل مؤسسات به استفاده از ابزارهای جدید با تکنیک های قدیمی است.»

احتمال اینکه گلدمن تقاضای زیادی برای این نوع معاملات داشته باشد بسیار بیشتر است و فقط آب‌ها را قبل از ایجاد یک غوغای بزرگتر آزمایش می‌کند.

اخبار مربوط به وام با پشتوانه بیت کوین باعث ایجاد نظراتی در توییتر شد. در مورد وام، پادکستر بیت کوین پرستون پایش توییت کرد چهارشنبه: “جای تعجب نیست که SEC افراد را استخدام می کند.”

آرمسترانگ در شبکه های اجتماعی

در همین حال، برایان آرمسترانگ، مدیرعامل Coinbase، چشم انداز خود را برای فعال کردن آزادی بیان از طریق پلت فرم های غیرمتمرکز رسانه های اجتماعی ارائه کرده است. او گفت موسسه Milken در 2 مه که تحت مالکیت جدید ایلان ماسک، توییتر فرصتی دارد تا «اساساً از پروتکل غیرمتمرکز استفاده کند» که این پلتفرم می‌تواند روی آن کار کند.

«من فکر می‌کنم آزادی در همه اشکال ارزش دفاع دارد و کریپتو، بسیاری از آن، مربوط به آزادی اقتصادی است. آزادی بیان نسخه دیگری است.»

آرمسترانگ معتقد است که یک پلت فرم غیرمتمرکز رسانه های اجتماعی به سازندگان محتوا اجازه می دهد تا سیاست های تعدیل خود را ایجاد کنند و دسترسی به همه محتوا به جای تعیین الگوریتمی، دموکراتیک شود. این امر مانع از خفه شدن جریان‌های محتوای خاص در یک پلت فرم می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد هر آنچه را که انتخاب می‌کنند ببینند.

مربوط: مدیر عامل Coinbase به اتهامات معاملات داخلی با تغییراتی در لیست توکن ها پاسخ می دهد

اگر توییتر از این فرصت استفاده نکند، آرمسترانگ اشاره می‌کند که تیم‌هایی در حال حاضر روی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی غیرمتمرکز کار می‌کنند که او آن را DeSo نامید، جایی که کاربران می‌توانند هویت خود را در این پلتفرم داشته باشند.

جک دورسی، بنیانگذار توییتر، از سال 2019 روی یک پلتفرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز به نام Bluesky کار می کند که مستقل از توییتر عمل می کند. آسمان آبی اهداف برای پیشبرد پذیرش فناوری که در آن سازندگان بر روابط با مخاطبان خود کنترل دارند و توسعه دهندگان آزادی ایجاد کردن را دارند.


این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس