کنفدراسیون صنایع هند مقررات جدیدی را در مورد بازار نوپای کریپتو پیشنهاد کرده است.

کنفدراسیون صنایع هند (CII)، یک انجمن تجاری غیردولتی و گروه مدافع، پیشنهاد کرده است که ارزهای دیجیتال را به عنوان اوراق بهادار طبقه خاص در نظر بگیرند. 

به گزارش Business Line ، این انجمن تجاری گزارشی با عنوان «ارزهای رمزنگاری، رمزارزها/دارایی‌ها و مقررات: راه رو به جلو» منتشر کرد که در آن از تنظیم بازار کریپتو به جای غیرقانونی کردن آن حمایت می‌کند  . این گزارش بر نوآوری های تکنولوژیکی قابل توجهی که فناوری اصلی بلاک چین می تواند در بخش پرداخت و حواله به ارمغان بیاورد، اشاره کرد.

این گزارش پیشنهاد می کند به جای تنظیم قوانین موجود در بازار ارزهای دیجیتال، مقررات جدیدی در مورد بازار نوپای کریپتو تدوین شود.

مجموعه‌ای از مقررات جدید متناسب با زمینه ارزهای دیجیتال/دیجیتال و ویژگی‌های غیرمتمرکز و بدون صلاحیت آن‌ها باید تکامل و اعمال شود. این به معنای تمرکز نظارتی اساساً بر معاملات و حضانت است، نه بر انتشار (به جز مواردی که انتشار مستلزم ارائه اولیه سکه ( ICO ) به عموم مردم توسط یک ناشر مستقر در هند است)”.

گزارش CII توصیه می‌کند که ارزهای دیجیتال را تحت مقررات ویژه مالیات بر درآمد و قوانین GST قرار دهید ، که طبق آن می‌توان به عنوان یک طبقه دارایی برای اهداف مالیاتی تلقی کرد، مگر اینکه به طور خاص توسط یک شرکت‌کننده به عنوان «سهام در تجارت» رفتار شود. 

مرتبط:  سیاست رمزنگاری هوشمند می تواند سلطه فناوری هند را در راس نگه دارد

این گزارش توصیه می‌کند که الزامات سختگیرانه «مشتری خود را بشناسید» و «ضد پولشویی» برای صرافی‌های متمرکز برای اطمینان از حمایت از سرمایه‌گذاران اعمال شود. علاوه بر این، این صرافی ها باید در هیئت بورس و اوراق بهادار هند (SEBI) برای دریافت مجوز واسطه بازارهای مالی ثبت نام کنند. همچنین توصیه می‌کند که حداقل سرمایه و نیاز صندوق ضمانت را برای مبادلات و در عین حال رعایت الزامات افشای سرمایه‌گذاران، تعیین کنید.

گزارش CII در برهه‌ای بسیار مهم ارائه می‌شود، زیرا پیش‌نویس لایحه ارزهای دیجیتال در حال حاضر برای بحث در پارلمان در حال بررسی است. وزیر دارایی هند قبلاً اطمینان داده بود که دولت رویکرد ممنوعیتی در پیش نخواهد گرفت و ارزهای دیجیتال را به عنوان دارایی تنظیم نمی کند . 

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد

منبع