گروه مصرف کنندگان استرالیایی به دلیل “قوانین عقب مانده” خواستار بهبود ارز های دیجیتال هستند

گروه مصرف کننده استرالیایی CHOICE چارچوب قانونی ارز دیجیتال خود را در ارسالی به خزانه داری این کشور تشریح کرد و از دولت فدرال جدید خواست تا کریپتو را در اصلاحات خدمات مالی خود در اولویت قرار دهد.

گروه حمایت از مصرف کنندگان استرالیایی CHOICE از دولت فدرال خواسته است تا ضمن ارائه چارچوب قانونی پیشنهادی برای مبادلات ارزهای دیجیتال فعال در این کشور، از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال محافظت بهتری انجام دهد.

چارچوب نظارتی در پاسخ به مشاوره وزارت خزانه داری فدرال ارائه شد کاغذ برای «ارائه‌دهندگان خدمات ثانویه دارایی‌های ارز دیجیتال» (CASSP) که به عنوان شرکت‌هایی تعریف می‌شوند که کیف پول‌های ارز دیجیتال و خدمات صرافی نگهداری می‌کنند. CHOICE نظر داد:

همانطور که پیش می‌آید، حمایت‌های قابل اجرا در بازار غیرقانونی ارزهای دیجیتال چیزی بین ناچیز و غیرقابل چشم پوشی است.

این گروه با تشریح چهار حوزه اصلی در چارچوب خود، خواستار تعریف واحدی از کریپتو برای تنظیم بهتر، مجوز برای صرافی‌ها مطابق با مجوزهای مالی فعلی، و الزام آنها به قوانین حمایت از مصرف‌کننده برای ممنوع کردن مواردی مانند تبلیغات گمراه‌کننده شد.

در نهایت، CHOICE گفت که صرافی‌های کریپتو باید اقداماتی را برای جلوگیری از پرداخت‌های متقلبانه و بازپرداخت مشتریان در صورت وقوع انجام دهند.

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC)، تنظیم کننده اصلی خدمات مالی در این کشور قبلاً هشدار داده بود که ارز دیجیتال به عنوان یک محصول مالی شناخته نمی شود. پاتریک ویرت، مشاور ارشد سیاستگذاری CHOICE، در مورد مقررات فعلی اظهار داشت:

بازار کریپتو در حال رونق است، اما قوانین ما عقب مانده است، استرالیایی‌های بیشتری دارایی‌های ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتریوم را بدون حمایت کافی از مصرف‌کننده خریداری می‌کنند.

ویرت افزود که مواردی وجود دارد که “مردم تمام پس انداز خود را از دست داده اند بدون اینکه توانایی بازپس گیری پول خود را نداشته باشند.” سقوط اخیر TerraUSD (UST) به عنوان «نمونه بارز نوسانات شدید در این بازار غیرقابل تنظیم».

بر اساس یک در حال انجام نظر سنجی که توسط CHOICE انجام شد، از هر ده استرالیایی فقط یک نفر ارز دیجیتالی مانند بیت کوین را خریداری کرد.بیت کوین) یا اتریوم (ETH) در سال گذشته، و 71 درصد از کسانی که به بازار کریپتو علاقه مند بودند، به دلیل نگرانی از نوسانات قیمت و کلاهبرداری، خرید نکردند.

CHOICE گزارش داد که یک نظرسنجی جداگانه از ۱۰۳۴ استرالیایی که در ماه‌های مارس و آوریل انجام شد، نشان داد که بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان نمی‌دانستند که آیا معاملات ارزهای دیجیتال با حمایت‌های مصرف‌کننده مانند مواردی که در بازار سهام اعمال می‌شود، وجود دارد یا خیر. تقریباً به همان میزان از مردم (50%) معتقد بودند که چنین حمایت‌هایی از مصرف‌کننده برای تجارت کریپتو باید اعمال شود.

مربوط: برنامه استرالیا برای ایجاد مزیت رقابتی ارزهای دیجیتال در 12 مرحله

همانطور که توسط Cointelegraph در آگوست 2021 گزارش شد، شش ماه اول آن سال شاهد بودیم کلاهبرداری های سرمایه گذاری در استرالیا بیش از 50 میلیون دلار برای سرمایه‌گذاران هزینه داشت که کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال شده برای بازیگران بد بیش از 25 میلیون دلار، بیش از نیمی از زیان گزارش‌شده، هزینه کرد.

گزارش جدیدتر در ماه مارس توسط CHOICE نشان می‌دهد که تنظیم‌کننده اصلی رقابت، کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا (ACCC) نزدیک به 10500 گزارش کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال را در سال 2021 تأیید کرده است، با ضرر حدود 92.6 میلیون دلار برای سال.

در ماه مارس ACCC، علیرغم فقدان مقررات فعلی، دولت در حال انجام اقداماتی در مورد ارزهای دیجیتال است متا را به دلیل انتشار تبلیغات ارز دیجیتال افراد مشهور کلاهبرداری به دادگاه برد، و ACCC اعلام کرده است که می خواهد از صنعت کریپتو پشتیبانی کند اما به چالش‌های مربوط به تنظیم چنین فناوری‌های نوآورانه‌ای اشاره می‌کند.

حزب پیشرو جدید این کشور، حزب کارگر، در گذشته با انتقاداتی روبرو بوده است فقدان سیاست ارزهای دیجیتال و ویرت از دولت جدید خواستند تا تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال را در اولویت اصلی خود قرار دهد:

دولت فدرال جدید به عنوان یکی از اولویت‌های اصلاح خدمات مالی خود باید صنعت کریپتوهای غیرقانونی را مهار کند، استرالیایی‌ها انتظار دارند همان سطحی از حمایت از مصرف‌کننده و نظارت نظارتی بر دارایی‌های کریپتو باشد که در مورد سایر محصولات مالی انجام می‌دهند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس