پس از ناکامی بازار کریپتو در بازگشت به شکوه سابق خود، سرمایه گذاران نهادی دسته دسته در حال فرار هستند. به گفته منابع متعدد، بازار در هفته های اخیر شاهد خروج نقدینگی بزرگ نهادی بوده است. Coinshares چند روز پیش در به‌روزرسانی اخیر، رقم مربوط به گفتگو را در دسترس قرار داد.

سرمایه گذاران بازار را ترک می کنند

مطابق با سهام سکه آخرین ارقام، کل پولی که به دلیل برداشت سرمایه گذاران نهادی در یک ماه از بازار خارج شده است بیش از 339 میلیون دلار است. علیرغم اینکه بازار در ابتدای سال شاهد حرکت مشابهی بود، مطالعه نشان داد که این حرکت آن را واژگون نکرده است. به گفته Coinshares، این مبلغ در ابتدای سال تقریباً 467 میلیون دلار بود که نشان دهنده تفاوت 128 میلیون دلاری است.

بر اساس این گزارش، صندوق های بیت کوین بیشترین برداشت های ثبت شده را تشکیل می دهند. از آنجایی که در ژوئن سال گذشته 133 میلیون دلار مشاهده شد، این رقم نشان دهنده بیشترین میزان خروج از صندوق بیت کوین در یک هفته است.

بر اساس این مقاله، تعیین ریشه دقیق مشکل دشوار است. با این حال، در مورد افت بازار بسیار گفته شده است، در حالی که دیگران در مورد گزارش فدرال رزرو ایالات متحده گمانه زنی کرده اند.

BTC/USD trades at $39k. Source: TradingView

مطالب مرتبط | زمان در مقابل قیمت: چرا این تصحیح بیت کوین دردناک ترین بود؟

بازار بیشتر کاهش می یابد

بر اساس این گزارش، سرمایه‌گذاران نهادی که در اتریوم سرمایه‌گذاری کرده‌اند، نادیده گرفته نشدند، زیرا هفته گذشته در مجموع ۲۵ میلیون دلار از صندوق برداشت کردند. این بدان معناست که از ابتدای سال، اتریوم تنها در پنج هفته گذشته خروجی داشته است. مجموع پولی که خرج کرده 194 میلیون دلار است. اگرچه سرمایه‌گذاران نهادی از اکثر آلت‌کوین‌ها خارج شدند، اما صندوق‌هایی با سبد دارایی‌های گسترده شاهد جریان‌های کوچکی برای کاهش این روند بودند.

ارزش کل بازار در پایین ترین سطح خود از اواسط ماه مارس قرار دارد. در 24 ساعت گذشته، بازار 12 درصد از ارزش خود را از دست داده و به 1.8 تریلیون دلار رسیده است.

بیت کوین نیز اندکی کاهش یافته است و زیر 38000 دلار معامله می شود، در حالی که اتریوم مدتی است در اطراف مرز 2800 دلار بوده است. بخش عمده ای از ارزهای رمزپایه روندهای منفی سکه های برجسته را دنبال کرده و بخش قابل توجهی از ارزش خود را از دست داده اند. از سوی دیگر، NEAR با 2.7 درصد افزایش در بازار در 24 ساعت گذشته، همچنان قوی است.

مطالب مرتبط | بیت کوین کاملاً از مقایسه چرخه بازار پیروی می کند، چه چیزی برای کریپتو پیش می آید؟

Featured image from Pixabay, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر