• گری جنسلر در حال بررسی چشم پوشی از برخی مقررات ارزهای دیجیتال است.
  • جنسلر بارها گفته است که بیشتر ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند، نه کالا.
  • SEC قوانین مربوط به اوراق بهادار را برای اطمینان از پیروی شرکت های ارز دیجیتال اعمال می کند، اما دستورالعمل های جدیدی برای محافظت از سرمایه گذاران ارز دیجیتال ابداع نکرده است.

در اقدامی که روز پنجشنبه همه را غافلگیر کرد، رئیس هیئت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، گری جنسلر، گفت که آژانس ممکن است از حوزه قضایی خود برای معافیت مشاغل ارزهای دیجیتال از برخی مقررات اوراق بهادار استفاده کند. این تصمیم برای کمک به بخش کریپتو در سازگاری با آن گرفته شده است.

جنسلر بارها گفته است که بسیاری از توکن‌های ارز دیجیتال به دلیل نحوه استفاده از آنها تابع قوانین اوراق بهادار هستند و اکثر توکن‌ها باید به عنوان اوراق بهادار ثبت شوند. علاوه بر این، هر پلتفرمی که با این توکن ها معامله می کند باید در مراجع مربوطه به عنوان صرافی ثبت نام کند.

با توجه به نظرات ارائه شده توسط Gensler به یاهو فاینانسSEC می تواند مقرراتی را تهیه کند و از حوزه قضایی معاف استفاده کند. با این حال، عموم مردم محافظت نمی شوند، بیشتر به دلیل عدم رعایت در این عرصه.

حتی در حالی که SEC اقدامات اجرایی را برای اطمینان از پیروی مشاغل ارزهای دیجیتال با قوانین اوراق بهادار انجام داده است، آژانس هنوز مقررات جدیدی را برای محافظت از سرمایه گذاران در بازارهای ارزهای دیجیتال اجرا یا ننوشته است.

جنسلر در پاسخ به این که چرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار به شدت برای پیش‌نویس مقررات برای محافظت از سرمایه‌گذاران فشار نیاورده است، گفت که این فرض را نمی‌پذیرد.

او اضافه کرد:

ما قوانینی داریم که وقتی پول خود را در آن می‌گذارید، شرکت سرمایه‌گذاری مانند صندوق سرمایه‌گذاری به چه معناست.

جنسلر با اقدامات اجرایی کمیسیون که علیه آن انجام شده بود صحبت کرد ارز دیجیتال کسب‌وکارهایی که قوانین اوراق بهادار را نقض می‌کنند، به ویژه بر روی شرکت ارزهای دیجیتال BlockFi تمرکز می‌کنند.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر