یورگن استاک، دبیر کل اینترپل، گفت که سازمان‌های مجری قانون «اغلب» برای ردیابی جرایم ارز دیجیتال آموزش‌دیده یا مجهز نیستند.

گزارش شده است که اینترپل واحد اختصاصی برای مبارزه با جرایم ارز دیجیتال ایجاد می کند


گزارش ها حاکی از آن است که سازمان پلیس جنایی بین المللی قصد دارد با تشکیل یک بخش اختصاصی، سرکوب جرایم مرتبط با ارزهای دیجیتال را تقویت کند.

اینترپل، بزرگترین سازمان پلیس جهانی جهان، یک تیم ویژه در سنگاپور ایجاد کرده است تا به دولت ها در مبارزه با جرایم مربوط به دارایی های مجازی کمک کند. گزارش شده است در 17 اکتبر

اینترپل در یک کنفرانس مطبوعاتی پیش از نودمین مجمع عمومی خود در دهلی که قرار است با حضور مقامات بلندپایه پلیس از 195 عضو خود از 18 اکتبر تا 21 اکتبر برگزار شود، اعلام کرد.

به گفته یورگن استاک، دبیر کل اینترپل، نبود چارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (بیت کوین) و اتر (ETH) چالش های بزرگی را برای سازمان های مجری قانون ایجاد می کند. طبق گزارش استوک، «از آنجایی که اغلب، آژانس‌ها در ابتدا به درستی آموزش دیده و مجهز نیستند» برای رسیدگی به جرایم ارزهای دیجیتال اشاره شد.

استوک همچنین اشاره کرد که ارزهای دیجیتال و جرایم سایبری تمرکز اصلی دستور کار مجمع عمومی اینترپل در هند خواهد بود.

پراوین سینها، مدیر ویژه دفتر مرکزی تحقیقات هند، مجدداً تأکید کرد که نظارت بر جرایم سایبری دشوارتر شده است. وی همچنین بر نقش اینترپل در ایجاد و توسعه همکاری پلیس بهتر در سطح جهانی تاکید کرد.

سینها گفت: «تنها پاسخ، همکاری بین‌المللی، هماهنگی، اعتماد و اشتراک‌گذاری بی‌درنگ اطلاعات است.

این خبر خیلی زود می آید اینترپل صادر کرد یک “اخطار قرمز” به مجریان قانون جهانی در ماه سپتامبر برای دستگیری دو کوون، یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه Terraform. دادستان های کره جنوبی در سئول قبلا از اینترپل درخواست کرد که این را منتشر کند “اعلام قرمز” برای دو کوون در سراسر 195 کشور عضو آژانس برای یافتن او که دنباله‌روی می‌کند فروپاشی اکوسیستم ترا در می 2022.

مربوط: دو کوون، یکی از بنیانگذاران Terra، می گوید که در پی اطلاعیه اینترپل، تلاشی برای پنهان شدن ندارد.

آخرین تلاش‌های اینترپل برای ردیابی بهتر جرایم ارزهای دیجیتال، اولین ابتکار آژانس برای کسب مهارت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال نیست. اینترپل بوده است کار برای کسب تخصص بیشتر حداقل در سال 2015 درباره تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بیاموزید و فعالیت‌های مجرمانه را در تاریک‌نت شناسایی کنید.

در سال 2020، اینترپل با شرکت امنیت سایبری Trend Micro همکاری کرد برای کاهش cryptojacking که روی روترها در سراسر آسیای جنوب شرقی تأثیر می گذارد. آژانس نیز با استارتاپ اطلاعاتی کره جنوبی، S2W Lab کار کرده است، برای تجزیه و تحلیل فعالیت های وب تاریک، از جمله تراکنش های ارزهای دیجیتال در مارس 2020.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر