سقوط Terra LUNA در ماه گذشته بسیاری از سرمایه گذاران را به بازده خود بازگرداند. بازار کریپتو به طور کلی در ماه قبل سقوط کرد، اما فرو رفتن عمیق 80 درصدی در Terra خنده دار نبود. وحشت سرمایه گذاران برای خروج از سقوط کریپتو، سقوط بسیاری از سکه ها را تشدید کرد. به طور کلی، بازار کریپتو در چند روز متحمل زیان 400 میلیارد دلاری شد.

با کمال تعجب، یک جدید گزارش ظاهر شده است که نشان می دهد در حالی که نهنگ ها دارایی های خود را تخلیه می کردند، خرده فروشان مشغول خرید Terra بودند. به گفته سرمایه‌گذار Terra که این گزارش را تهیه کرده است، بسیاری از کیف‌های کوچک‌تر در میان وحشت، سکه را ذخیره می‌کردند.

یافته‌های جدید مبنی بر اینکه برداشت‌ها و مبادلات زیادی در جریان بود. بیشتر جریان‌های خروجی از پروتکل لنگر Terra در روزهای اولیه سقوط در ماه می انجام می‌شد.

مطالب مرتبط | جریان های خروجی صرافی بیت کوین نشان می دهد که سرمایه گذاران شروع به تجمع کرده اند

سقوط Terra دردسرهای زیادی را در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. به گفته جیک چروینسکی، رئیس سیاست انجمن بلاک چین، هفته سقوط یکی از دردناک ترین روزها در تاریخ ارزهای دیجیتال بود.

دلایل مختلف برای سقوط Terra

بسیاری از مردم دلایل متعددی را برای این سقوط حدس می زنند. اما یک دلیل آشکار، عملیات پروتکل لنگر Terra است. با توجه به نحوه عملکرد استیبل‌کوین‌ها، آنها توسط ذخایری پشتیبانی می‌شوند که همیشه باید برای بازپرداخت سرمایه‌گذاران کافی باشد، حتی اگر همه آنها به طور همزمان از آن خارج شوند.

اما UST یک استیبل کوین است که با الگوریتم های متکی به کد عمل می کند. این سکه برای کار کردن نیاز به فعالیت های مستمر در بازار و اعتقاد به اینکه به دلار چسبیده است دارد. همچنین، بسیاری از افراد به پیوند ارز پایه آن، LUNA، اعتماد داشتند.

بنابراین وقتی شش ماه پیش Anchor Protocol، متعلق به Terra، بازدهی 20 درصدی را برای وام ارائه کرد، سرمایه‌گذاران عجله کردند تا فرصت کافی را دریافت کنند.

UST شروع به خریدهای گسترده کرد زیرا همه سرمایه گذاران بازدهی 20٪ را هدف قرار دادند. البته، بسیاری از منتقدان آن را یک طرح پونزی نامیدند، و حتی اعضای تیم Terra نیز آن را تصدیق کردند، اما استدلال کردند که این وسیله ای برای ایجاد آگاهی برای پروتکل است.

مطالب مرتبط | بیت کوین به طور آزمایشی بالای 31000 دلار است، رالی گاو نر یا تله؟

متأسفانه، بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ تصمیم گرفتند که سرمایه‌گذاری‌های خود را کنار بگذارند تا از طریق کوتاه‌فروشی، پول زیادی به دست آورند. در نتیجه، UST از USD جدا شد. بسیاری از مردم وحشت کردند و می خواستند تمام سود به دست آمده خود را قبل از سقوط بیشتر به دست آورند. این بانک نیز لونا را خراب کرد و UST را به 12 سنت و لونا را به کسری از پنی رساند.

یکی دیگر از دلایل سقوط Terra ممکن است به احساسات ارز دیجیتالی نسبت داده شود که پس از افزایش نرخ فدرال رزرو ادامه داشت. همچنین تورم فزاینده در آن زمان بر بازار نیز تأثیر گذاشت.

بنابراین، مسائل زیادی در جریان بود و مردم از قبل نگران امید به سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال بودند. سقوط Terra Luna همچنین سقوط بازار ارزهای دیجیتال را تسهیل کرد.

حتی تلاش‌های سپرده‌گذاران کوچک برای افزایش دارایی‌های خود در Anchor جواب نداد زیرا نقدینگی کلی آنها تنها کسری از آنچه در پروتکل مورد نیاز است است.

LUNA 5% دیگر را در نمودار روزانه از دست می دهد | منبع: LUNAUSD در TradingView.com
Featured image from Pixabay, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر