کلاهبرداری

    • بیش از 46000 نفر در کمتر از دو سال بیش از یک میلیارد دلار را به دلیل کلاهبرداری های ارز دیجیتال از دست دادند.
    • برترین ارزهای ارز دیجیتال شده که کلاهبرداران استفاده می کنند بیت کوین (۷۰ درصد)، تتر (۱۰ درصد) و اتر (۹ درصد) هستند.
    • کلاهبرداری های عاشقانه از سال 2021 مبلغ 185 میلیون دلار ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

در کمیسیون تجارت فدرال (FTC) ایالات متحده گزارش داده است که بیش از 46000 نفر در کمتر از دو سال بیش از یک میلیارد دلار به دلیل کلاهبرداری های ارز دیجیتال از دست داده اند.

که در یک گزارش FTC که در 3 ژوئن 2022 منتشر شد، گفت که حجم کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال از سال 2018 تا کنون 60 برابر افزایش یافته است. آنها ادعا کردند که ناشناس بودن تراکنش های بلاک چین محرک اصلی است. کلاهبرداری های کریپتو زیرا هویت مرتکب نه معلوم است و نه معامله قابل برگشت است.

FTC گفت:

کریپتو دارای چندین ویژگی است که برای کلاهبرداران جذاب است. هیچ بانک یا مرجع متمرکز دیگری وجود ندارد که تراکنش‌های مشکوک را علامت‌گذاری کند و سعی کند قبل از وقوع کلاهبرداری جلوی آن را بگیرد. وقتی پول از بین رفت، دیگر برگشتی وجود ندارد.

برترین کلاهبرداران ارزهای دیجیتال مورد استفاده بیت کوین (70%)، تتر USD (10%) و اتر (9%) بودند.

FTC همچنین اشاره کرد که کلاهبرداران کریپتو قربانیان خود را بیشتر از طریق رسانه های اجتماعی شکار می کنند. تقریباً نیمی از افرادی که از سال 2021 قربانی کریپتو شده‌اند، گفته‌اند که این کار با یک آگهی، پست یا پیام در یک پلت فرم رسانه‌های اجتماعی آغاز شده است. پلتفرم های برتر اینستاگرام (32 درصد)، فیس بوک (26 درصد)، واتس اپ (9 درصد) و تلگرام (7 درصد) بودند.

علاوه بر این، گفته می‌شود که اکثر کلاهبرداری‌های رسانه‌های اجتماعی به دلیل تمایل مردم به وعده‌های دروغین، به عنوان فرصت‌های تجاری پنهان می‌شوند.

FTC اضافه کرد:

در واقع، از سال 2021، 575 میلیون دلار از کل ضررهای تقلب در ارزهای دیجیتال گزارش شده به FTC مربوط به فرصت‌های سرمایه‌گذاری جعلی بوده است، بسیار بیشتر از هر نوع کلاهبرداری دیگری. داستان‌هایی که مردم در مورد این کلاهبرداری‌ها به اشتراک می‌گذارند، یک طوفان کامل را توصیف می‌کنند: وعده‌های دروغین پول آسان همراه با درک و تجربه محدود مردم درباره ارز دیجیتال.

در همین حال، کلاهبرداری های عاشقانه از سال 2021 تاکنون 185 میلیون دلار ارز دیجیتال داشته است.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر