گزارش: OFAC وزارت خزانه داری در حال تحقیق درباره کراکن به دلیل نقض تحریم های ایالات متحده است

بر اساس گزارش‌ها، بیش از 1500 کاربر با اقامت در ایران تا ژوئن در کراکن حساب داشتند، در حالی که 149 کاربر در سوریه و 83 کاربر در کوبا نیز توانستند به صرافی ارز دیجیتال دسترسی داشته باشند.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده یا OFAC، بنا بر گزارش ها، در حال بررسی صرافی کریپتو کراکن است که ادعا می کند به کاربران مستقر در ایران و سایر کشورها اجازه خرید و فروش کریپتو می دهد – که نقض بالقوه تحریم های ایالات متحده است.

بر اساس گزارش روز سه شنبه نیویورک تایمز، OFAC بوده است نگاه کردن به نقض تحریم‌های ادعایی کراکن از سال 2019 و ممکن است نزدیک به اعمال جریمه برای صرافی باشد. ایالات متحده از سال 1979 تحریم هایی را علیه ایران اعمال کرده است که صادرات کالا یا خدمات به مشاغل و افراد را در این کشور ممنوع کرده است. با این حال، این خبرگزاری گزارش داد که پیام های داخلی سال 2019 را مشاهده کرده است که نشان می دهد جسی پاول، مدیرعامل کراکن، نقض قانون را در نظر می گیرد – البته نه. به ظاهر به تحریم‌ها اشاره می‌کند – اگر مزایا بیشتر از مجازات‌های احتمالی باشد.

گزارش شده است که تحقیقات OFAC در همان سالی آغاز شد که کراکن ناتان پیتر رونیون سابق علیه صرافی ارز دیجیتال شکایت کرد، با این ادعا که این شرکت از تاکتیک های تجاری غیراخلاقی و غیرقانونی استفاده کرده است، از کارکنان در مورد اختیار خرید سهام کلاهبرداری کرده و تحریم ها را نقض کرده است. به گفته افراد مطلع، OFAC شروع به تحقیق در مورد حساب‌های کراکن در ایران کرد، اما برخی از کاربران در سوریه و کوبا – که در آن زمان توسط ایالات متحده نیز تحریم شده بودند – همچنین در این صرافی حساب داشتند.

بر اساس این گزارش، بیش از 1500 کاربر با اقامت در ایران تا ژوئن در کراکن حساب داشتند، در حالی که طبق گزارش ها، 149 کاربر در سوریه و 83 کاربر در کوبا نیز توانستند به صرافی ارز دیجیتال دسترسی داشته باشند. حدود 6 میلیون نفر در Kraken حساب های فعال دارند.

مارکو سانتوری، مدیر ارشد حقوقی کراکن در بیانیه ای به کوین تلگراف گفت:

کراکن در مورد بحث های خاص با تنظیم کننده ها اظهار نظر نمی کند. Kraken تدابیر انطباق قوی دارد و به رشد تیم انطباق خود ادامه می دهد تا با رشد تجاری خود مطابقت داشته باشد. کراکن از نزدیک بر رعایت قوانین تحریم نظارت می کند و به عنوان یک موضوع کلی، حتی مسائل احتمالی را به تنظیم کننده ها گزارش می دهد.

مربوط: کراکن اهداف استخدام را تکرار می کند زیرا مدیر عامل شرکت “فعالان بیدار” را در فرهنگ شرکتی محکوم می کند.

پس از حمله به اوکراین در فوریه و اقدامات اقتصادی متعاقب آن توسط ایالات متحده، بسیاری از سیاست گذاران کریپتو را راهی برای روسیه می دانست برای دور زدن بالقوه تحریم ها پاول در 27 فوریه در توییتر گفت کراکن بدون الزام قانونی، حساب‌های ارز دیجیتال کاربران در روسیه را مسدود نخواهد کرد.

سازمان های دولتی قبلاً اقدامات اجرایی علیه کراکن انجام داده اند. در سپتامبر 2021، کمیسیون معاملات آتی کالا صرافی را به پرداخت دستور داد بیش از 1 میلیون دلار جریمه های پولی مدنی برای ادعای نقض قانون بورس کالا با ارائه “تراکنش های خرده فروشی کالاهای حاشیه دار در دارایی های دیجیتال” به مشتریان واجد شرایط ایالات متحده از ژوئن 2020 تا ژوئیه 2021.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس