سقوط بازار کریپتو از فدرال رزرو و مبارزه آن با تورم آغاز شد. اعلام افزایش نرخ بهره باعث ایجاد وحشتی شد که شک و تردیدهایی را در ذهن سرمایه گذاران کریپتو ایجاد کرد. با اجرای این طرح توسط فدرال رزرو، کل بازارهای مالی، از جمله ارزهای دیجیتال، سقوط کردند.

عامل دیگری که به کاهش قیمت ارزهای دیجیتال کمک کرد، سقوط Terra Luna USDT بود. استیبل کوین الگوریتمی از بین رفت و منجر به زیان های هنگفتی شد که بازار را به فراموشی سپرد. از آن زمان، قیمت کریپتو در یک زمستان بسیار طولانی کریپتو نوسان داشته است.

مطالب مرتبط: به نظر می رسد قیمت سرم (SRM) پس از خواب زمستانی تنظیم شده است، آیا قیمت می تواند به 1 دلار برسد؟

ارز دیجیتالهایی مانند بیت کوین و اتریوم دستاوردهای عظیم خود را از دست دادند و بسیاری از پروژه های ارز دیجیتال کاملاً ناپدید شدند.

اما تابستان هم خوب نبود

برخی از تحلیلگران با ابراز تاسف بازار از ادامه زمستان ارزهای دیجیتال، افزایش قیمت را ابراز کردند. اما متأسفانه، به نظر می رسد که این پیش بینی ها به تعویق افتاده است زیرا بازار کریپتو نوسانات بیشتری را ثبت می کند.

به عنوان مثال، بیت کوین از زمان روند نزولی بازار بیش از 37 درصد از دست داده است. ژوئن 2022 سقوط های قیمت زیادی را برای سکه به همراه داشت که قبلاً هرگز ثبت نشده بود. ماه بعد، جولای شاهد افزایش اندکی 17 درصدی بود قیمت بیت کوین، اما آن تجمع کوتاه مدت بود. سکه همه چیز خود را از دست داد و اکنون زیر 20 دلار معامله می شود.

بیت کوین حتی در 7 سپتامبر زمانی که قیمت به زیر 19 هزار دلار سقوط کرد عمیق تر شد. به سرعت بهبود یافت بنابراین راه رو به جلو برای ارز دیجیتال شماره یک چیست؟

قیمت بیت کوین در حال حاضر بالای 19000 دلار معامله می شود. | منبع: نمودار قیمت BTCUSD از TradingView.com

تحلیلگر راه حلی برای بازیابی بیت کوین نشان می دهد

در حالی که سرمایه گذاران منتظر افزایش قیمت بیت کوین و سایرین هستند، یک تحلیلگر نشان داده است که چنین اتفاقی به فدرال رزرو بستگی دارد.

دن ناتان، مدیر مشاوران RiskReversal این را در طول قسمت محبوب CNBC “Fast Money” بیان کرد. به گفته ناتان، بیت کوین تنها در صورتی می تواند به روند صعودی برگردد که فدرال رزرو موضع خود را در مورد رویکرد مبارزه با تورم تغییر دهد.

به یاد بیاورید که در آخرین نشست سالانه فدرال رزرو که در 26 آگوست 2022 برگزار شد، جروم اچ پاول سخنرانی کرد که باعث نگرانی سرمایه گذاران شد. رئیس فدرال رزرو رویکرد تهاجمی تر در مبارزه آژانس با تورم را اعلام کرد.

قبل از جلسه، نیل کشکاری پیشنهاد استفاده از رویکرد وککر. با توجه به اینکه کشکاری در ابتدا در موضع خود کینه توز بود، جامعه ارزهای دیجیتال نگران شد. پاول وقتی اعلام کرد که آژانس استراتژی های خود را تشدید خواهد کرد، وحشت را تشدید کرد. بنابراین، احتمال چرخش فدرال در رویکرد خود دور از ذهن است.

اینکه بگوییم این نتایج بر قیمت‌های کریپتو تاثیر گذاشته است، دست کم گرفتن است. بسیاری از سکه ها از آن روز روند نزولی خود را آغاز کردند و تا کنون همچنان در این مسیر هستند. تجمعات کوتاه مدت با عقب نشینی های مکرر همخوانی ندارند.

مطالب مرتبط: داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که نهنگ بیت‌کوین در پشت نزول زیر ۱۹ هزار دلار است

تسلط بیت کوین به پایین ترین حد خود رسیده است. ناتان حتی اظهار داشت که این سکه در حال حاضر مانند یک سهام عادی معامله می شود. بنابراین، با توجه به اینکه فدرال‌رزروها در حال چرخش نیستند، ممکن است در سال 2022 تجمعی برای کریپتو شماره یک امکان‌پذیر نباشد.

Featured image from Pixabay and chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر