NFTها بزرگترین اخلالگر در هنر امسال هستند، هنرمندانی که ضرب، نمایشگاه و حراج می زنند و سرمایه گذاران خرید، فروش و تجارت می کنند.

سلوا اوزلی، وکیل مالیاتی بین‌المللی و CPA، در ستون ماهانه خود Expert Take، تقاطع بین فناوری‌های نوظهور و پایداری را پوشش می‌دهد و آخرین پیشرفت‌ها را در مورد مالیات‌ها، مقررات AML/CFT و مسائل حقوقی مؤثر بر کریپتو و بلاک چین ارائه می‌کند.
در 14 نوامبر، بازار توکن غیرقابل تعویض (NFT) مبتنی بر تزوس Hic Et Nunc – که در لاتین به معنای “اینجا و اکنون” است – به طور ناگهانی تعطیل شد. 
هنرمندان 
نگران NFT های خود در نمایشگاه در 
اولین نمایشگاه NFT موزه هرمیتاژ ، “اثر اثیری” (10 نوامبر تا 10 دسامبر)، و همچنین اولین نمایشگاه NFT هنر بازل میامی، “انسان + ماشین ها: NFTs” شدند. و جهان همیشه در حال تکامل هنر» (2 تا 4 دسامبر).
دایان دروبی، موسس We Are Museums و کارشناس NFT در Hic Et Nunc – که سرپرستی میزگردی در Art Basel Miami را بر عهده داشت – برای من توضیح داد: «البته، دیدن تعطیلی Hic et Nunc شوکه کننده بود، اما مردم آن را بلافاصله به عنوان یک گام جدید در سفر خود برداشتند. 
از آنجایی که وقتی وب‌سایت بسته شد، NFT‌های ما به صورت زنجیره‌ای حفظ شدند، چیزی از بین نرفت و هنرمندان در امان ماندن از NFT‌هایشان امرار معاش کنند. 
آینه‌ها یا نسخه‌های جدید HicEtNunc.art را دیدیم که تنها چند ساعت بعد باز شد، که پشتیبان لازم را برای هنرمندان فراهم کرد تا به خرید و فروش و نمایش NFT ادامه دهند. 
او همچنین افزود:
جامعه اکنون خود را سازماندهی می کند تا یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) ایجاد کند تا به آزمایش تمرکززدایی در وب 3.0 ادامه دهد.
این واقعه مرا به تعجب واداشت: آیا «سال بین‌المللی اقتصاد خلاق برای توسعه پایدار» که توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد، با سال ورود NFTها به جریان اصلی در تاریخ ثبت خواهد شد؟ 
یا اینکه به عنوان یک مد جهانی گذرا از اختراعات در کمین در سایه همه گیر COVID-19 فرو خواهد رفت؟ 
برای یافتن پاسخ، تحقیق و مصاحبه انجام دادم.
مطالب مرتبط: NFT چیست و چرا دنیای هنر را متحول می کند؟
اثرات زیست محیطی NFT ها، ارزش گذاری و مقررات
NFTها دارایی‌های دیجیتالی هستند که بر روی یک پلتفرم بلاک چین ساخته شده‌اند و مانند کارت‌های معاملاتی دیجیتال در ازای ارزهای دیجیتال یا حتی ارزهای فیات قابل معامله هستند. 
آنها معمولاً به عنوان شواهدی مبنی بر مالکیت دارایی های دیجیتال عمل می کنند، اما حقوق خاصی که به NFT ها متصل می شود متفاوت است. 
برخی از NFTها «قراردادهای هوشمند» را به عنوان بخشی از توکن ترکیب می‌کنند که در صورت وقوع رویدادهای تعریف‌شده، خود به خود اجرا می‌شوند.
دانشمند کامپیوتر “Antsstyle” از 
NFT ها 
انتقاد کرده است 
:
به طور خلاصه، NFT ها به دو دلیل مضر هستند: 1. آنها برای محیط زیست مضر هستند، زیرا به ارزهای رمزپایه متکی هستند که باعث انتشار مقادیر زیادی کربن می شوند. 
[…] 2. آنها فقط به عنوان ابزاری برای پولشویی، فرار مالیاتی و کلاهبرداری سرمایه گذاری احمقانه بزرگتر ارزشمند هستند.»
نسخه طولانی از تجزیه و تحلیل Antsstyle را 
می دهد مروری جامع بر اثبات خطر اثبات کار (انرژی) سیستم عامل NFT (انرژی کارآمد) و.
AJ Woloszynski، مدیر Eisner Advisory Group LLC EisnerAmper، 
به علاوه 
، 
اشاره کرد که NFTها دارای ارزش‌گذاری ذهنی هستند که بر اساس میزان مبلغی که کسی مایل به پرداخت آن است تعیین می‌شود: «به عنوان مثال، به تصویر زیر نگاهی بیندازید. 
شما با مشکلی در بارگذاری تصویر در رایانه خود مواجه نمی شوید. 
چیزی که می بینید یک جعبه خاکستری ساده است. 
این یک NFT معروف به پیکسل است که توسط هنرمندی به نام [پاک] تولید شد و در یک حراجی ساتبی در آوریل 2021 به قیمت 1.3 میلیون دلار فروخته شد. 
دیگر عمده خانه های حراج هنر مانند 
کریستی ، 
فیلیپس و 
سهم نیز شروع مزایده NFTs ضرب بر روی سیستم عامل های مختلف رمز nonfungible این سال است.

مطالب مرتبط: هنر بازسازی شده: NFT ها بازار کلکسیون ها را تغییر می دهند
طبق گفته 
CryptoArt ، پاک دومین هنرمند پرفروش 
رمزارز در تمام دوران است، با حدود 65 میلیون دلار سرمایه برای آثار هنری خود. 
NonFungible 
، Bored Ape Yacht Club را در رتبه اول قرار می دهد، با آخرین فروش NFT “Bord Ape #9449” بیش از 1 میلیون دلار.

در حالی که توسط NonFungible رتبه بندی نشده است، تصاویر با پیکسل کم 24×24 CryptoPunks تولید شده توسط کامپیوتر توسط Larva Labs اولین NFT های بزرگ بودند. 
در ماه مارس، CryptoPunk #3100 به قیمت 4200 اتر ( 
ETH ) یا 7.6 میلیون دلار در آن زمان فروخته شد. 
این فروش با فروش «Everydays: The First 5000 Days» پیشی گرفت، یک NFT توسط طراح گرافیک مایک وینکلمان، با نام مستعار «بیپل»، 
که در همان روز 
69.3 میلیون دلار جمع‌آوری کرد 
که به مبلغ 13800 دلار به ازای هر اثر هنری دیجیتال گنجانده شده بود. کلاژ 
با توجه به DappRadar، CryptoKitties توسط زنده دل آزمایشگاه – اولین مبتنی بر Ethereum پروژه بزرگ NFT به استفاده از استاندارد ERC-721 – همچنین 
ثبت 22106٪ روز بیش از روز افزایش حجم معاملات در میان است تجدید حیات بازار NFT.
NFT ها به طور گسترده تنظیم نمی شوند. 
به عنوان مثال، در اوایل سال جاری در بازار پیشرو NFT OpenSea، یکی از مدیران اجرایی توکن‌های غیرقابل تعویضی را که پس از نمایش آن‌ها در صفحه اصلی سایت خریداری کرده بود، ورق می‌زد – اقدامی که احتمالاً 
به او اجازه می‌داد تا آنها را برای سود سریع بفروشد ، زیرا تجارت داخلی NFTها در بازارها به صراحت غیرقانونی نیست 
در نمونه‌ای دیگر، 265 ETH (1.1 میلیون دلار) NFTهای تقلبی که ادعا می‌کردند توسط شرکت بازی‌سازی و سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز مستقر در هنگ‌کنگ Animoca Brands و زیرمجموعه Blowfish Studios صادر شده‌اند 
، از طریق Discord به فروش رسیدند 

در سرقت NFT قرن، یک هکر 
20 ترابایت NFT را 
بارگذاری کرد که در اصل بر روی بلاک چین اتریوم و سولانا ساخته شده بود.
مرتبط: توکن‌های غیرقابل تعویض از منظر قانونی
شرکت پزشکی قانونی بلاک چین Chainalysis 
تخمین زده است که حدود 0.34 درصد از حجم تراکنش ها در بازار 2.5 تریلیون دلاری ارزهای 
دیجیتال 
یا حدود 8.5 میلیارد دلار ارزش آن به فعالیت های غیرقانونی مربوط می شود. 
بر اساس گزارش NonFungible، 265927 کیف پول فعال 
در طول سه ماهه سوم NFT بر روی 
بلاک 
چین اتریوم 
معامله کردند. 
برای بررسی جرایم مالیاتی فرامرزی با افزایش سریع ارزهای دیجیتال و NFTها و استفاده از آنها در پولشویی، هک، حملات سایبری و سایر معاملات غیرقانونی، دولت‌ها در سراسر جهان – به ویژه روسای مشترک اجرای مالیات‌های جهانی – اطلاعات و منابع را به اشتراک گذاشته‌اند. .
مطالب مرتبط: کارگروه جرایم سایبری نظارت بر سیستم مالی دیجیتال جهانی
اوایل سال جاری، خدمات درآمد داخلی 
نورد از “عملیات گنجینه پنهان” در همکاری با پرسنل از دفتر مدنی خود از اجرای تقلب و واحد تحقیقات جنایی خود را به بررسی فرار از پرداخت مالیات در میان کاربران از cryptocurrency به و NFTs. 
آخرین 
گزارش IRS Criminal Investigation بیان می‌کند که 93 درصد از کل توقیف‌ها در سال مالی 2021، به ارزش 3.5 میلیارد دلار، مربوط به ارزهای دیجیتال بوده است. 
وزارت خزانه داری ایالات متحده همچنین 
قرار 57 آدرس cryptocurrency به در لیست تحریم خود را، همراه با یک ارز – لتونی مبتنی بر Chatex، که وزارت خزانه داری 
گفت معاملات مربوط به “فعالیت های غیر قانونی و یا در معرض خطر مانند دارکنت بازار، مبادلات با ریسک بالا را تسهیل و باج افزار.”
در ادامه تلاش‌های کل دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، برای مقابله با باج‌افزار و استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال و NFT، مقررات مالیاتی بیشتری اعمال شده‌اند. 
HR 3684، قانون سرمایه‌گذاری زیرساخت و مشاغل، 
«کارگزاران» ارزهای دیجیتال را 
ملزم می‌کند – که شامل «هر شخصی است که به طور منظم مسئول ارائه خدماتی است که انتقال دارایی‌های دیجیتال را از طرف شخص دیگری انجام می‌دهد» – خریدهای ارزهای دیجیتال و NFT را گزارش کنند. بیش از 10000 دلار به IRS در فرم 8300، شامل نام و شماره تامین اجتماعی، یا به طور بالقوه با اتهامات جنایی روبرو خواهید شد.
در ماه اکتبر، گروه ویژه اقدام مالی (FATF) 
دستورالعمل جدیدی در مورد NFT ها صادر کرد و بیان کرد که آنها در تعریف دارایی های مجازی مستثنی هستند. 
اما استانداردهای FATF هنوز هم می تواند به صورت موردی در مورد NFT ها اعمال شود.
NFT های پایدار
امسال، NFTها بزرگترین اخلالگر در دنیای هنر بوده اند، هنرمندانی که ضرب، نمایشگاه و حراج می کنند و سرمایه گذاران خرید، فروش، تجارت و سرمایه گذاری می کنند. 
نش اسلام، یکی از سرمایه‌گذاران اولیه در NFTها، 
گفت : “برای NFTها، اقدامات جامعه در درجه اول در Twitter & Discord است.” 
وی همچنین افزود:
«سرمایه‌گذاری در پاکستان در پروژه‌های چندگانه چندین برابر بزرگ به همراه داشته است و همچنین به ما کمک کرده تا برخی از اصول سرمایه‌گذاری NFT را درک کرده و ایجاد کنیم.»
حتی 
دیمین هرست ، ثروتمندترین هنرمند زنده بریتانیا، امسال یک سری NFT با عنوان «ارز» راه‌اندازی کرد و به بررسی ماهیت ارزش، هنر و ارز پرداخت. 
آن را بر روی نخل، یک پلت فرم NFT عامل به عنوان یک Ethereum sidechain ضرب شد، و 
ارائه برای فروش از طریق Heni در 2،000 $ برای هر شخص.

هنرمند ایلیا شکیپین به من گفت که تصمیم گرفته است سری MonarxNFT خود را بر روی پلتفرم کم‌مصرف انرژی و منبع باز Tezos NFT بسازد: «انتخاب Tezos یک انتخاب نبود، بلکه یک تصمیم بدیهی پس از صحبت با حامیان‌مان بود. 
هم تیم Monarx و هم جامعه به هزینه‌های پایین گاز و یک تجربه ضرب‌کردن راحت اهمیت می‌دادند. 
ما در نهایت کاری را انجام دادیم که جامعه ما به ما گفته بود، زیرا هنر برای آنهاست، نه ما. 
سری MonarxNFT من – ادغام یک شبکه عصبی که به دقت توسط دید هنری هدایت می شود – در زمان از دست دادن زندگی من الهام گرفته شد.
ادای احترام به 
@VitalikButerin به عنوان یک پادشاه. 
مطمئن نیستم کجا می خواهم آن را برش دهم. 
گاز اث داره منو میکشه 
pic.twitter.com/QUPqmwYnAh
— Ilya SHK (@i_shkipin) 
16 نوامبر 2021
Monarx در دسامبر امسال صعود خواهد کرد. 
pic.twitter.com/IWL6Ylb8md
— Monarx.art (@MonarxNFT) 
13 نوامبر 2021
رید یاگر، مدیر جهانی ارتباطات و روابط عمومی تزوس، به من توضیح داد که تزوس اولین نمایشگاه هنری NFT را که به عنوان شریک رسمی نمایشگاه بین‌المللی هنر بازل، با همکاری نهادهای محلی شهر میزبان برگزار می‌شود، ارائه می‌کند: نمایشگاه اکوسیستم تزوس در آرت بازل میامی، بیش از 25 هنرمند از 18 کشور در 5 قاره را به نمایش می گذارد. 
علاوه بر این، بیش از 30 هنرمند، گالریست، مدیران موزه، افراد مشهور و رهبران فکری در سری سخنرانان نمایشگاه اکوسیستم تزوس در فضای نمایشگاه شرکت خواهند کرد. 
به عنوان بخشی از این نمایشگاه، بازدیدکنندگان می‌توانند پرتره‌هایی از خود ایجاد کرده و به‌عنوان NFT در Tezos برش دهند.
یاگر اضافه کرد: پلتفرم پیشرو NFT Tezos HicEtNunc، که اخیراً اولین انتقال Web3 در بازار NFT از پلتفرم به مالکیت اجتماعی (DAO) را تکمیل کرده است، بیش از نیم میلیون NFT توسط کاربران از هر گوشه جهان ساخته شده است. . 
بلاک چین تزوس با بیش از 6 میلیون تماس قراردادی در ماه سپتامبر در حال رونق است و نوامبر نیز به سرعت در حال افزایش است. 
بلاک چین تزوس گزینه ای برای استخراج و جمع آوری NFT در سطح جهانی است. 
در واقع، یکی از اولین NFT های موجود در یک موزه، توسط موزه ویتورث در بلاک چین تزوس ساخته شد – کتاب باستانی روزها اثر ویلیام بلیک.
به گفته DappRadar، Hic Et Nunc چهاردهمین بازار بزرگ توکن غیرقابل تعویض از نظر فروش تمام دوران (50.37 میلیون دلار) بود که میانگین فروش آن 25.19 دلار به ازای هر NFT بود. 
بازار پیشرو برای تجارت NFT، OpenSea مستقر در نیویورک است که بر روی بلاک چین اثبات کار اتریوم فعالیت می کند. 
اتریوم در حال انتقال به اتریوم 2.0 است، یک بلاک چین اثبات سهام، که 99 درصد انرژی کمتری دارد و مقیاس پذیرتر، ایمن و پایدارتر خواهد بود. 
اما اینکه آیا OpenSea یا هر یک از بازارهای با رتبه برتر دیگر می‌توانند جایگاه خود را در این بازار در حال تغییر سریع حفظ کنند، هنوز مشخص نیست، زیرا برخی از بزرگترین شرکت‌ها برای تغییر متاورس وارد فضای NFT شده‌اند، از جمله:
شرکت های فناوری: 
TikTok ، 
Twitter ، 
Facebook ، 
Alibaba ، 
Tencent ، Xiaohongshu، NetEase، Baidu، 
Microsoft و 
eBay .
شرکت‌های فین‌تک: شبکه خدمات مبتنی بر بلاک چین، که از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی آینده از کشورهای مختلف پشتیبانی می‌کند، زیرساخت‌هایی را برای پشتیبانی از استقرار NFT در چین 
و سایر کشورها راه‌اندازی کرد 
.
بازارهای 
ارزهای دیجیتال : 
Coinbase و 
Binance NFT که اولین توکن غیرقابل تعویض موزه هرمیتاژ را فروختند.
NFT ها و موزه ها
مطالعه 
ای که توسط شورای بین المللی موزه ها (ICOM) انجام شد، نشان داد که در نتیجه همه گیری کووید-19، بیش از 30 درصد از موزه ها مجبور به کاهش تعداد کارکنان خود شده اند و نزدیک به 6 درصد ممکن است هرگز نتوانند به روی عموم بازگشایی شوند. . 
اما دیجیتالی شدن موزه ها با سرعت بالایی در حال انجام است و برخی موزه ها به دلایل مختلف به NFT روی آورده اند.
مرتبط: NFTهای پایدار خیریه برای 17 SDG سازمان ملل
نمایشگاه NFT
اتر اثیری موزه هرمیتاژ متشکل از 36 NFT از سرتاسر جهان بود، 
از جمله “ریپتوپانک #5652” لارو لابز، “گربه شرودینگر” از کریپتوکیتس آزمایشگاه داپر و “NeoPyongyang I” میهای گرکو که بر روی Hic ضرب شده بود.

کیوریتورها، دیمیتری اوزکوف و آناستازیا گارنووا، برای من توضیح دادند: «علاقه به هنر دیجیتال در طول همه‌گیری COVID-19، زمانی که میلیون‌ها نفر ماه‌ها در خانه نشستند و موزه‌ها بسته بودند، تشدید شد. 
اولین نمایشگاه NFT ایجاد “هرمیتاژ آسمانی” را آغاز می کند – یک موزه جدید در نووسفر مجازی، که در آینده به شعبه دیجیتالی موزه واقعی تبدیل خواهد شد. 
همچنین افزودند:
ما مطمئن هستیم که حوزه هنر دیجیتال، به‌ویژه NFT‌ها، به روش‌های باورنکردنی توسعه خواهد یافت و می‌تواند به آینده‌ای عالی – ایمن، هوشمند و جذاب نگاه کند.»
تاد مورلی، یکی از بنیانگذاران Guggenheim Partners، 
اعلام کرد که قصد دارد بزرگترین موزه جهان را که به NFTها اختصاص داده شده است، در یک آسمان خراش عظیم واقع در شهر نیویورک، تنها چهار بلوک از موزه هنر مدرن، ایجاد کند.
جمع آوری کمک مالی NFT توسط موزه ها
سه موزه از 20 موزه بزرگ جهان – موزه دولتی هرمیتاژ در سنت پترزبورگ (شماره 2)، موزه متروپولیتن هنر در شهر نیویورک (شماره 4) و موزه بریتانیا در لندن (شماره 12) – امسال برای جذب سرمایه به NFTها روی آورد. 
نمونه های دیگر عبارتند از: 
Uffizi در فلورانس، 
Whitworth در منچستر، 
موزه و کلیسای São Roque در لیسبون، 
موزه هنر Kansong در سئول، موزه ارتباطات پخش در شیکاگو و 
موزه آکادمی تصاویر متحرک در لس آنجلس. 
حتی یک NFT از کل موزه مستقر در متاورس 
به نام موزه زندگی دیجیتال وجود دارد.

موسسه هنرهای معاصر میامی 
اهدایی “CryptoPunk #5293” را از یکی از متولیان خود 
پذیرفت .

Jean-Sébastien Beaucamps، یکی از بنیانگذاران استارتاپ فرانسوی دوستدار محیط زیست LaCollection – یک پلتفرم NFT مبتنی بر اتریوم – به من توضیح داد: “همزمان با نمایشگاه Hokusai: The Great Picture of Everything (30 سپتامبر تا 30 ژانویه 2022)، موزه بریتانیا با LaCollection.io برای فروش NFT از 200 اثر هوکوسای همکاری کرد. 
به ازای هر NFT که توسط شرکت ما ضرب می‌شود، یک درخت می‌کاریم تا آتش‌سوزی‌های تابستان گذشته را جبران کنیم و NFT‌هایمان بی‌کربن باشند: ما آن را برنامه NFTree خود می‌نامیم. 
NFTها شامل آثاری در نمایشگاه، از جمله معروف موج بزرگ خواهد بود، در حالی که 100 مورد دیگر از مجموعه خود BM، از جمله نقاشی‌هایی از کتابی که اخیراً دوباره کشف شده و موضوع نمایشگاه است، خواهد بود.
NFT ها و آموزش محیط زیست
در این سال، 
در طول 48 آن کنفرانس سالانه – جایی که من 
برگزار شد نشان هنر با عنوان “موزه ها و نگرانی های زیست محیطی، بینش جدید” – کمیته بین المللی ICOM برای موزه ها و مجموعه علوم و فناوری نگرانی های زیست محیطی و راه علم و فن آوری موزه سیاره ما را خطاب می تواند از طریق آموزش و نمایشگاه به این موضوع مهم نزدیک شود و ارائه دهد. 
من با چندین مدیر موزه مصاحبه کردم تا در مورد نقش NFT ها در موزه های آنها بیاموزم. 
این چیزی است که آنها به من گفتند.
جورج ما، رئیس بخش اقدام اقلیمی، مسئولیت اجتماعی و دفتر توسعه پایدار در موزه تغییرات آب و هوایی باشگاه جوکی در دانشگاه چینی هنگ کنگ:
“NFT در حال حاضر در رادار ما نیست، اما چیزی است که ما می توانیم مراقب آن باشیم. 
ما نمایشگاه هایمان را دیجیتالی کردیم. 
ما یک تور مجازی 360 داریم که نسخه دیجیتال نمایشگاه دائمی ما است. 
از سال 2018، برای هر نمایشگاه موضوعی که توسعه داده ایم، نسخه دیجیتالی آن را نیز در قالبی شبیه به وب سایت یا 360 VR تولید می کنیم.
پاتریک همیلتون، مدیر تغییرات آب و هوا، انرژی و محیط زیست در موزه علوم مینه سوتا:
موزه علوم مینه‌سوتا در حال دیجیتالی کردن مجموعه‌های خود است، اما من از هیچ برنامه‌ای برای دیجیتالی کردن نمایشگاه‌هایش یا فروش NFT اطلاعی ندارم.»
جولی دکر، مدیر و مدیر عامل موزه آنکوریج:
NFT ها موضوعی واقعاً جالب برای فکر کردن و خواندن هستند. 
در حال حاضر برنامه‌ای نداریم.»
ویوین گوسلین، مدیر مجموعه ها و نمایشگاه ها و متصدی فرهنگ معاصر در موزه ونکوور:
“در حال حاضر ما NFT ها را برای جمع آوری سرمایه یا اهداف جمع آوری نمی فروشیم – هنوز نه. 
درک من این است که به طور کلی یک “صنعت سبز” نیست، بنابراین برای من یک پرچم قرمز است و خاموش می شود!»
برادران سورن، متصدی تغییرات آب و هوایی شیف در موزه سلطنتی انتاریو:
ROM مجموعه‌های خود را دیجیتالی می‌کند که می‌توانید از اینجا (https://collections.rom.on.ca/) به آنها دسترسی پیدا کنید. 
من چیزی در مورد اینکه آیا رام برنامه‌ای برای فروش NFT دارد یا خیر نمی‌دانم.
لازم به ذکر است که لس آنجلس موزه هنر است هنر + آزمایشگاه تکنولوژی که در آن 
اجرا می شود یک سری به کشف آنچه NFTs برای موسسات جمع آوری هنر دیجیتال باشد. 
همچنین «مسائل هنری، موزه‌داری، حفاظت، ثبت، و حقوقی این قالب دیجیتال جدید» را بررسی می‌کند. 
دروبای We Are Museums همچنین اخیراً «باز کردن قفل Web3 برای هنر و فرهنگ» را اعلام کرد، برنامه جدیدی که توسط We Are Museums با همکاری TZ Connect و Blockchain Art Directory 2.0 برای راهنمایی متخصصان هنر و فرهنگ برای هدایت نوآوری‌های Web3 سازماندهی شده است.
نتیجه
به یاد دارم که در اوایل دهه 1990 خواندم که بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، گفت که هنر دیجیتالی می‌شود و مردم دیگر آثار هنری را به دیوارهای خود آویزان نمی‌کنند، در عوض هر شاهکاری را بر روی صفحه دیجیتالی روی دیوار خود می‌تابانند. 
در آن زمان، این ایده جدید من را بسیار هیجان زده کرد.
به سرعت به سال 2021، دومین سال همه‌گیری کووید-19، و 
حجم فروش NFT 1000 درصد افزایش یافت ، با افرادی که علاقه‌مند به استفاده از آن‌ها در 
زمینه‌های متعددی 
هستند: هنرهای تجسمی، ویدیوها، موسیقی، کلکسیون‌ها، برای افزایش آگاهی از برند، بازی، انتشارات، 
تجارت کربن و جذب سرمایه.
آیا می دانید که یک فرش داده شده به عنوان یک هدیه به پاپ فرانسیس توسط شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی، شد 
ضرب به عنوان یک NFT و برای فروش قرار داده به صندوق افزایش برای بافندگان قالی افغانی، که به 80 دریافت درصد درآمد حاصل از فروش؟
این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد
منبع