خیلی قبل از اینکه مدیرعامل مارک زاکربرگ تغییر نام فیس بوک را به متا اعلام کند، برخی از بزرگترین و مبتکرترین شرکت های فناوری در جهان از قبل دیدند که 
متاورس چیز بزرگ بعدی است.
زمانی که آیفون در سال 2007 توسط اپل اختراع شد، حرکتی را آغاز کرد که بیشتر جهان را به اینترنت وارد کرد. 
یا به طور دقیق تر، اینترنت را به اکثر نقاط جهان آورد. 
این اولین گوشی هوشمند نبود – در واقع، اولین تلفن همراه با قابلیت اینترنت توسط 
نوکیا در سال 1996 تولید شد 
.
با این حال، پس از اختراع، یک تغییر پویا در سراسر جهان رخ داد. 
برای شروع، آنقدر پیشرفت نسبت به محصولات مشابه در بازار بود که سه تولیدکننده قدیمی تلفن همراه شاهد از بین رفتن سهم خود در بازار شدند – 
بلک بری، نوکیا و موتورولا . 
اولین تلاش اپل در زمینه اینترنت موبایل، چنان مزیت بزرگی را ایجاد کرد که در کمتر از یک دهه، هر سه شرکت، بخش های تلفن همراه خود را تعطیل کردند یا فروختند.
اکنون تنها 14 سال بعد، تلفن همراه جایگزین کامپیوتر به عنوان ابزار اصلی ورود به اینترنت شده است. 
همانطور که توسط 
Perfect گزارش شده است 
، در ایالات متحده در سال 2020، 61٪ از بازدیدهای وب سایت با دستگاه تلفن همراه انجام شده است، در مقایسه با 57٪ در سال 2019. در سطح جهانی این روند حتی قوی تر است، به طوری که 68.1٪ از بازدید از وب سایت ها در سال 2020 انجام شده است. در تلفن های همراه در مقابل 63.3٪. 
در سراسر جهان در حال توسعه، رایانه های رومیزی نادر هستند، اما داشتن تلفن همراه بسیار رایج است.
همه نشانه ها به این واقعیت اشاره دارند که فراجهان در واقع تحول جهانی بعدی را هدایت خواهد کرد
متاورس
اول از همه، a یا metaverse چیست؟ 
فرهنگ لغت آکسفورد متاورس را به عنوان فضای واقعیت مجازی تعریف می کند که در آن کاربران می توانند با یک محیط تولید شده توسط کامپیوتر و سایر کاربران تعامل داشته باشند.
“Metaverse” ترکیبی از کلمات متا به معنای فراتر، جامع تر یا فراتر و کلمه جهان است. 
متاورس به طور کلی یک دنیای سه بعدی مجازی با استفاده از فناوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در نظر گرفته می شود.
نمایش‌های هالیوودی از یک متاورس، تصویری بسیار تاریک را در ماتریکس شامل می‌شود، جایی که بشر در آن اسیر شده است. 
و در یک متاورس هیجان‌انگیز و بالقوه واقع‌گرایانه به نام «واحه» در Ready Player One، به دلیل متاورس، می‌توان امیدی دوباره یافت.
در حالی که چنین فناوری هایی از اوایل دهه 1990 وجود داشته اند و به نوعی در بازی های ویدیویی مانند Second Life که در سال 2003 راه اندازی شد وجود داشته اند، ایده متاورس با ظهور 
فناوری بلاک چین معنای جدیدی پیدا کرده 
است .
با ظهور شرکت‌های متمرکز رسانه‌های اجتماعی و غول‌های فناوری مانند فیس‌بوک، توییتر، گوگل، اپل و مایکروسافت، همراه با پذیرش سریع 
ارزهای دیجیتال و ظهور شبکه‌های غیرمتمرکز وب 3.0، این محیط طوفانی عالی برای ایجاد بسیاری از افراد است. متاوره هایی که پتانسیل اتصال به یکدیگر را دارند.
دیده‌ایم که فیس‌بوک با ویدیوی مدیرعامل مارک زاکربرگ که سرمایه‌گذاری هنگفت خود را اعلام کرد، نام خود را به متا تغییر داد. 
مایکروسافت، گوگل و سونی تنها سرمایه گذاری های جدی در این فضا انجام داده اند.
اما این شما را، یک فرد معمولی، کجا رها می کند؟ 
این چگونه زندگی شما را تغییر می دهد؟ 
در این مقاله، یک شرکت را معرفی می کنیم که تقریباً همه می توانند در سطحی که تقریباً همه می توانند در مورد آن توافق داشته باشند، وارد فضای بلاک چین و متاورس می شود. 
پیتزا – یکی از محبوب ترین غذاها در جهان و بازی.
پیتزاباکس
بله درست شنیدید 
پیتزا و بازی. 
برای تعیین اینکه پیتزا یک غذای بسیار محبوب در سراسر جهان است، نیازی به تحقیق نیست. 
فضای در حال انفجار بازی با 
3.24 میلیارد کاربر برای اختلال در بلاک چین آماده است. 
پس چرا آنها را در متاورس ترکیب نکنیم؟
PizzaBucks یک اکوسیستم بلاک چین جدید است که متشکل از یک تجربه بازی متاورس است که برای راه اندازی در سه ماهه اول سال 2022 تنظیم شده است. محور اصلی این متاورس یک بازی ماشین مسابقه ای با گرافیک بالا خواهد بود، که در آن شما با ارز دیجیتال پول می پردازید تا ماشین مسابقه ای خود را بدست آورید. شما در واقع مالک هستید زیرا یک 
توکن غیر قابل تعویض است . 
همچنین می توانید آواتار خود را سفارشی کنید و سطح خود را بالا ببرید.
با این حال، در مورد Ready Player One فکر می کنید؟ 
خوب، زمین، ساختمان ها و حتی گاراژ خود را برای تعمیر و ارتقای ماشین مسابقه خود تصور کنید تا در این متاورز بازی سازی شده درآمد خود را افزایش دهید. 
همه چیز در Q2 به PizzaBucks می آید.

PizzaBucks اکوسیستم است که توسط یک cryptocurrency به طراحی نشانه روی ساخته شده است 
زنجیره ای Binance هوشمند به طوری که کاربران بتوانند هزینه های معامله کم لذت بردن از در حالی که شرکت. 
توکن PizzaBucks، PIZZAB دلاری، دارای 200 میلیارد توکن است که در حین پیش فروش ایجاد شده و 50 درصد آن قفل شده است تا سوزانده شود. 
این به این معنی است که عرضه در گردش هرگز از 100 میلیارد توکن تجاوز نمی کند و فشار خرید را بر قیمت توکن ایجاد می کند.
دارندگان با درآمد غیرفعال پاداش خواهند گرفت. 
1٪ از هر تراکنش هر یک از توکن ها برای خرید یا سوزاندن $ PIZZAB کنار گذاشته می شود. 
به دارندگان پاداش داده می شود زیرا 4٪ از تمام هزینه های تراکنش به عنوان پاداش به 
دارندگان 
$PIZZAB پرداخت می شود 
.
علاوه بر این، 1٪ از هزینه های تراکنش به خیریه منتخب تیم های PizzaBucks – Mission for Charity تعلق می گیرد. 
Safe Pizza که اقدامات خیریه این پروژه را مدیریت می کند، تاکنون 13 رویداد خیریه برگزار کرده است.
PizzaBucks با یک تجربه Play-to-Earn که می تواند اقتصاد 
گیمرهای 3.4 میلیاردی در سراسر جهان را 
جذب کند ، وارد دنیای 
متاورزی خواهد شد. 
چقدر می تواند بزرگ شود؟ 
فقط زمان می تواند بگوید!
این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع