اکانت تریدینگ ویو 60% تخفیف+ اتصال با آی پی ایران
  • اورجینال
  • ضمانت دار
  • پشتیبانی سریع
  • تحویل به موقع
مشاهد قیمت ها

بر اساس گزارش جدیدی از Grayscale، میزان کاربران فعال Metaverse بین شروع سال 2020 تا ژوئن 2021 10 برابر افزایش یافته است.

غول سرمایه گذاری کریپتو Grayscale گزارشی صعودی در مورد Metaverse منتشر کرده است و تخمین می زند که “فرصت بازار” برای آوردن Metaverse به جریان اصلی ممکن است در چند سال آینده بیش از 1 تریلیون دلار ارزش داشته باشد.
گزارش ماه نوامبر 
با عنوان “متاورس، اقتصادهای ابری مجازی وب 3.0” توسط دیوید گریدر، رئیس تحقیقات گری اسکیل و مت ماکسیمو، تحلیلگر پژوهشی نوشته شده است. 
این دو بخش در حال رشد را عمدتاً از منظر 
جهان‌های متاورس باز که توسط یک «اقتصاد رمزنگاری به هم پیوسته» مانند Decentraland پشتیبانی می‌شوند، بررسی می‌کنند.
این گزارش تاکید می‌کند که 
پلتفرم‌های Metaverse که 
با توکن‌های رمزنگاری، خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) مانند سهام‌داری و وام‌دهی، NFTs، حاکمیت غیرمتمرکز و ذخیره‌سازی ابری غیرمتمرکز 
ادغام شده‌اند، «تجربه آنلاین جدیدی را ایجاد کرده‌اند» که به سرعت کاربران جدید را جذب می‌کند.
با تجزیه و تحلیل داده‌های «کیف‌پول‌های متاورس فعال جهانی» از ابتدای سال ۲۰۲۰، مشخص شد که تعداد کاربران از آن زمان ۱۰ برابر افزایش یافته است و تا ژوئن ۲۰۲۱ به حدود ۵۰ هزار نفر رسیده است.
در مقایسه با سایر بخش‌های وب 3.0 و وب 2.0، کاربران دنیای مجازی Metaverse هنوز در مراحل اولیه خود هستند، اما اگر نرخ رشد فعلی در مسیر فعلی خود باقی بماند، این بخش نوظهور این پتانسیل را دارد که در سال‌های آینده به جریان اصلی تبدیل شود.
این گزارش تاکید می‌کند که هیچ کمبود VCهایی وجود ندارد که به پتانسیل این بخش توجه کنند. 
بر اساس این گزارش، جمع‌آوری کمک مالی در سه ماهه سوم برای بازی‌های بلاک چین بالغ بر یک میلیارد دلار بوده است. 
این 12 درصد از کل جذب سرمایه برای کل بخش کریپتو در سه ماهه را نشان می دهد و آن را به عنوان “زیر بخش برتر” در دسته Web 3.0 و NFT رتبه بندی می کند.
فرصت بازار
محققان به طیف وسیعی از پویایی‌های کلیدی اشاره می‌کنند که می‌تواند به طور قابل‌توجهی به رشد بخش Metaverse کمک کند، از جمله افزایش متوسط ​​اوقات فراغت و هزینه صرف شده برای سرگرمی‌های دیجیتال، تغییر فرهنگی از بازی‌های ممتاز به بازی‌های رایگان و نوآوری‌های وب ۳.۰ مانند به عنوان بازی برای کسب درآمد (P2E).
درآمد جهانی از بازی‌های دنیای مجازی در سال 2020 بالغ بر 180 میلیارد دلار بود که «هزینه‌های ممتاز» حدود 40 میلیارد دلار بود، با تخمین‌ها این بخش می‌تواند تا سال 2025 بیش از 400 میلیارد دلار به دست آورد که عمدتاً ناشی از مدل هزینه‌های درون بازی است.
این گزارش استدلال می‌کند که این تغییر «با انتقال از Web 2.0 شرکتی بسته به شبکه‌های متاورس کریپتو باز Web 3.0» به دلیل 
پتانسیل بازی برای کسب درآمد که نشان می‌دهند، 
در حال تسریع بیشتر است 
.
«دنیای مجازی Web 3.0 Metaverse از نوآوری سریع و دستاوردهای بهره‌وری سود برده‌اند. 
در این گزارش آمده است که دنیای مجازی کریپتو با حذف کنترل سرمایه و گشودن مرزهای دیجیتال خود به روی سرمایه داری بازار آزاد، بازار اولیه و ثانویه چند میلیون دلاری را برای سازندگان و صاحبان دارایی ایجاد کرده است.
در حالی که بیت کوین به دنبال پشتیبانی است، آلت کوین های متاورس مرتبط 
و بازی های بلاک چین افزایش می یابند
قیمت توکن‌های بومی برای پلتفرم‌های متاورس باز مانند Decentraland (MANA) و The Sandbox (SAND) اخیراً کاهش یافته است و هر کدام 49% و 102% افزایش یافته و در زمان نگارش این مقاله به 5.03 دلار و 7.60 دلار رسیده است.
این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد
منبع