رگولاتور اوراق بهادار فیلیپینی در حال حرکت برای وضع قوانین سختگیرانه تر در مورد ارزهای دیجیتال، شرکت های ارز دیجیتال و سایر محصولات مالی با استفاده از فناوری بلاک چین است.

تنظیم کننده اوراق بهادار فیلیپین به دنبال اختیارات بیشتری برای نظارت بر صنعت کریپتو است


کمیسیون بورس و اوراق بهادار فیلیپین (SEC) به دنبال این است که ارزهای دیجیتال را تحت حوزه خود قرار دهد و بر اساس پیش نویس قوانین جدید، اختیارات خود را بر صنعت ارزهای دیجیتال محلی تقویت کند.

طبق یک 25 ژانویه گزارش در یک رسانه محلی، بولتن مانیل، تنظیم کننده اوراق بهادار، پیش نویس قوانین مربوط به محصولات و خدمات مالی را که ارزهای دیجیتال و محصولات مالی دیجیتال را نیز پوشش می دهد، برای نظرات عمومی ارائه کرده است.

SEC در بیانیه ای اعلام کرد که پیش نویس قوانین، قانون جدید امضا شده را عملیاتی می کند و به آن «قانون گذاری، نظارت، بازرسی، نظارت بر بازار و اختیارات اجرایی بیشتری» می دهد.

دستورالعمل ها را گسترش می دهد تعریف یک امنیت شامل “محصولات اوراق بهادار توکن شده” یا سایر محصولات مالی با استفاده از فناوری بلاک چین یا دفتر کل توزیع شده (DLT).

سایر محصولات مالی، از جمله محصولات مالی دیجیتال و خدمات مربوط به محصولاتی که از طریق کانال های دیجیتالی به همراه ارائه دهندگان آنها به آنها دسترسی پیدا کرده و تحویل داده می شوند، نیز تحت صلاحیت SEC قرار خواهند گرفت.

ساختمان دفتر مرکزی SEC فیلیپین در ماکاتی، در داخل منطقه مترو مانیل. تصویر: SEC

توانایی اجرای مقررات اوراق بهادار به طور مشابه گسترش یافته است. SEC می تواند ارائه دهندگان خدمات را از جمع آوری سود، کارمزد یا هزینه های بیش از حد محدود کند.

رگولاتور همچنین می‌تواند مدیران، مدیران اجرایی یا هر کارمند دیگری را که قوانین را نقض می‌کند، رد صلاحیت یا تعلیق کند. همچنین می تواند کل فعالیت یک شرکت را به حالت تعلیق درآورد.

قوانین محلی به SEC اجازه می دهد تا قوانین خود را برای اعمال قوانین در حوزه قضایی خود ایجاد کند، بانک مرکزی فیلیپین و تنظیم کننده بیمه کشور نیز مجاز به ایجاد قوانینی برای تکمیل قوانین مرتبط هستند.

مربوط: پیمایش در دنیای ارزهای دیجیتال: نکاتی برای جلوگیری از کلاهبرداری

آخرین پیشرفت نشان‌دهنده ادامه سرکوب شدید رگولاتورها در مورد ارزهای دیجیتال است.

در اواخر دسامبر 2022، SEC به مردم هشدار داد علیه استفاده از صرافی‌های ثبت‌نشده که در داخل کشور فعالیت می‌کردند، ادعا می‌کردند که تعدادی از صرافی‌ها به‌طور غیرقانونی به فیلیپینی‌ها اجازه دسترسی به پلتفرم‌هایشان را می‌دهند.

در آگوست 2022، بانک مرکزی فیلیپین گفت که در حال گرفتن یک وقفه سه ساله از پذیرش برنامه‌های ارائه‌دهنده خدمات دارایی مجازی جدید (VASP)، با روندی که انتظار می‌رود در 1 سپتامبر 2025 بازگشایی شود.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر