پادشاه ارزهای دیجیتال، بیت کوین، به دنبال توسعه حیاتی در مورد مسائل زیست محیطی EPA و سایر عوامل، به زیر سطح حمایت قیمت خود سقوط کرده است.

قیمت بیت کوین تا لحظه نگارش این مقاله اکنون 38832.74 دلار است.

اکنون، بسیاری از کارشناسان بیت کوین نگران این هستند که قیمت بیت کوین ممکن است به دلیل تلاش برای حفظ سطح قیمت 38000 دلار، بیشتر سقوط کند.

مطلب پیشنهادی | در یک نام چیست؟ فروش نام دامنه اتریوم 2300٪ افزایش یافت

عامل سودآوری رکود بیت کوین

علاوه بر این، سود گرفتن ممکن است تأثیری بر روی چرایی تلاش بیت کوین برای عبور از مرز 40000 دلار داشته باشد. حمایت در سطح 38000 دلار نیز ممکن است به دلیل تمایل خرید و فروش کاهش یابد.

Santiment، یک خوراک داده ارز دیجیتال برای سرمایه گذاران، افزایش تراکنش های سودآور BTC را دنبال کرده است. این تعداد در دو هفته گذشته به سرعت افزایش یافته است که همه به عنوان فروش طبقه بندی شده اند.

همانطور که گفته شد، قیمت بازار BTC ممکن است به سرعت بهبود نیابد مگر اینکه معامله گران فروش را متوقف کنند.

بیت کوین در هفته گذشته زیر 40000 دلار معامله شده است. حجم کم می تواند برای معامله گران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال دلسرد کننده باشد.

BTC total market cap at $731.71 billion on the daily chart | Source: TradingView.com

علاوه بر این، بیت کوین نیز در روز یکشنبه دچار افت شدید شد اما روز بعد بهبود یافت. بنابراین، در 24 ساعت گذشته، قیمت 2.7٪ افزایش یافته و بازگشته است.

تحلیلگران ZebPay می گویند که ارز برتر به 38750 دلار با سطح 61.8 درصد فیبوناچی بازگردانده شده و در نتیجه به 37386 دلار کاهش یافته است.

بیت کوین پشتیبانی های متعددی در حدود 37300 دلار داشته است که قبلاً اتفاق افتاده است، بنابراین از نظر روانی تطبیق یافته و همان روند را نشان می دهد.

RSI واگرایی مثبت را نشان می دهد

با رسیدن شاخص قدرت نسبی کریپتو به خط روند بلندمدت، BTC سه بار رد شد. برای بهبود قیمت بازار BTC، خط روند باید شکسته شود. بیت کوین از نظر فنی این الگوی نزولی گوه را شکل داده است، اما خوشبختانه RSI واگرایی مثبت نشان داد.

بیت کوین در ماه گذشته به بیش از 20 درصد کاهش یافته است. در حال حاضر، حرکات از این نوع می تواند باعث خروج از بازار آتی شود و همچنین باعث کاهش چشمگیر در بهره باز شود.

مشکل این است که با وقوع روند نزولی فعلی، سود باز به میزان قابل توجهی کاهش نمی یابد. هنوز هم در مقایسه با مارس 2022 کمی بالاتر باقی می‌ماند، زمانی که بیشترین تقاضای ارزهای دیجیتال با همان قیمت‌ها معامله می‌شد.

مطلب پیشنهادی | تحلیلگران پیش بینی می کنند که ApeCoin تا پایان سال 2025 به 50 دلار و تا سال 2030 به 100 دلار برسد.

بنابراین، اگر قیمت بتواند بسته شود و روی خط مقاومت گوه پایدار بماند، انتظار می‌رود که تا سطح 41 تا 41.5 هزار دلار افزایش یابد.

با این حال، بسته شدن یا شکست زیر سطح حمایت به منزله سقوط بیشتر بیت کوین خواهد بود و قیمت ها نیز می تواند به سطح 37 تا 35 هزار دلار کاهش یابد.

اگر قیمت در این سطوح شکسته شود، با در نظر گرفتن سود باز بالا در مقایسه با سقف بازار، انتظار انحلال و افت قیمت شدید را داشته باشید.

اکنون، سطح 37 هزار دلار منطقه‌ای حیاتی است که باید در چند روز آینده مراقب آن باشید، زیرا می‌تواند بر روند بازار در کوتاه مدت تأثیر زیادی بگذارد.

Featured image from Pixabay, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر