بیت کوین برای نگه داشتن 29 هزار دلار مبارزه می کند زیرا ترس از مقررات و سقوط UST Terra به شدت به ارزهای دیجیتال ضربه می زند.

معامله گران اهرم بیت کوین علاقه چندانی به ادامه فعالیت طولانی مدت نشان نمی دهند، حتی با وجود اینکه قیمت بیت کوین با پایین ترین قیمت های جدید زیر 29000 دلار معاشقه می کند.

بیت کوین (بیت کوین) قیمت در ابتدا از پایین ترین سطح اخیر خود در 29000 دلار افزایش یافت، اما جو کلی بازار پس از 25 درصد کاهش قیمت در پنج روز هنوز تا حد زیادی منفی است. در حال حاضر، ارز دیجیتال “ترس و طمع فهرست مطالب“، که از نوسانات، حجم، معیارهای اجتماعی، تسلط بیت کوین و داده های روندهای گوگل استفاده می کند، به پایین ترین سطح خود از مارس 2020 سقوط کرده است و در حال حاضر به نظر می رسد محافظت کمی از بازار در برابر نزول های بیشتر وجود دارد.

ارز دیجیتال “شاخص ترس و طمع”. منبع: Alternative.me

مقررات همچنان بازارها را تحت فشار قرار می دهد

مقررات همچنان تهدید اصلی بر بازارها است و واضح است که سرمایه گذاران رویکرد کاهش ریسک نسبت به دارایی های با نوسان بالا را در پیش گرفته اند. اوایل این هفته، در جریان جلسه استماع کمیته بانکداری سنا، ایالات متحده جانت یلن وزیر خزانه داری خواستار یک چارچوب نظارتی بر روی استیبل کوین شد و به طور خاص به استیبل کوین TerraUSD (UST) پرداخت. سقوط به زیر 0.70 دلار.

علاوه بر این، بریتانیا معرفی کرد دو لایحه با هدف رسیدگی به مقررات ارزهای دیجیتال در 10 مه. لایحه خدمات مالی و بازارها و لایحه جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی با هدف تقویت صنعت خدمات مالی کشور، از جمله حمایت از “پذیرش ایمن ارزهای دیجیتال” است.

در همین حال، جستجوی «بیت کوین» و «کریپتو» در گوگل به پایین ترین سطح خود در 17 ماه گذشته نزدیک شده است.

جستجوی جهانی برای “Bitcoin” و “Cryptos”. منبع: Google Trends

این شاخص می تواند تا حدی توضیح دهد که چرا بیت کوین 56 درصد کمتر از 69000 دلار بالاترین قیمت خود است زیرا علاقه عمومی پایین است، اما بیایید نگاهی به موقعیت معامله گران حرفه ای در بازارهای مشتقه بیندازیم.

داده های بلند مدت تا کوتاه فقدان تقاضای خریداران را تایید می کند

نسبت خالص بلند مدت به کوتاه معامله گران برتر موقعیت ها را در قراردادهای لحظه ای، دائمی و آتی تحلیل می کند. از نقطه نظر تحلیل، درک بهتری در مورد اینکه آیا معامله گران حرفه ای صعودی یا نزولی هستند، به دست می دهد.

گاهاً اختلافات روش شناختی بین مبادلات مختلف وجود دارد، بنابراین بینندگان باید تغییرات را به جای ارقام مطلق نظارت کنند.

معامله گران برتر مبادله بیت کوین نسبت طولانی به کوتاه مدت. منبع: Coinglass

بر اساس شاخص بلند مدت به کوتاه، بیت کوین ممکن است از پایین ترین سطح ۲۹۰۰۰ دلاری در ۱۱ می ۴ درصد جهش کرده باشد، اما معامله گران حرفه ای شرط های صعودی خود را افزایش ندادند. برای مثال، نسبت معامله‌گران برتر OKX از 1.20 به سطح 1.00 فعلی کاهش یافت.

علاوه بر این، داده‌های بایننس نشان می‌دهد که این معامله‌گران نزدیک به 1.10 ثابت هستند، و روند مشابهی در Huobi رخ داد، زیرا نسبت بلندمدت به کوتاه مدت معامله‌گران برتر در 0.97 قرار گرفت. داده ها نشان می دهد که با وجود بهبود 5 درصدی قیمت، هیچ تقاضایی برای خرید اهرمی در میان سرمایه گذاران حرفه ای وجود ندارد.

معامله گران آتی CME دیگر نزولی نیستند

برای اثبات بیشتر اینکه ساختار بازار کریپتو بدتر شده است، معامله گران باید حق بیمه قراردادهای آتی بیت کوین CME را تجزیه و تحلیل کنند. این متریک قراردادهای آتی بلندمدت و قیمت سنتی بازار نقدی را مقایسه می کند.

این قراردادهای با تقویم ثابت معمولاً با قیمت جزئی معامله می‌شوند، که نشان می‌دهد فروشندگان پول بیشتری را برای انصراف از تسویه طولانی‌تر درخواست می‌کنند. در نتیجه، قراردادهای آتی 1 ماهه باید با 0.5٪ تا 1٪ حق بیمه در بازارهای سالم معامله شوند، وضعیتی که به عنوان contango شناخته می شود.

هر زمان که این نشانگر محو شود یا منفی شود (عقب عقب)، یک پرچم قرمز هشدار دهنده است زیرا نشان می دهد که احساسات نزولی وجود دارد.

قرارداد فوروارد ۱ ماهه BTC CME در مقابل BTC/USD در FTX. منبع: TradingView

نمودار بالا نشان می دهد که چگونه این اندیکاتور در 10 می به عقب رفت و این حرکت با 0.4 درصد حق بیمه، پایین ترین میزان در دو ماه گذشته را نشان می دهد.

داده ها نشان می دهد که معامله گران نهادی زیر آستانه “خنثی” اندازه گیری شده بر اساس معاملات آتی هستند و این نشان دهنده شکل گیری یک ساختار بازار نزولی است.

علاوه بر این، داده‌های بلندمدت تا کوتاه معامله‌گران برتر نشان می‌دهد که علیرغم بهبود سریع 4 درصدی قیمت از سطح 29000 دلار و این واقعیت که قیمت BTC اکنون نزدیک به همان سطح معامله می‌شود، بی‌اشتهایی را نشان می‌دهد. تا زمانی که معیارهای مشتقات بهبودی را نشان ندهند، احتمال اصلاح بیشتر قیمت همچنان بالاست.

نظرات و نظراتی که در اینجا بیان می شود، صرفاً مربوط به دیدگاه ها و نظرات است نویسنده و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیستند. هر حرکت سرمایه گذاری و تجاری مستلزم ریسک است. هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس