جانت یلن می‌گوید: حذف استیبل کوین‌ها تهدیدی واقعی برای ثبات مالی نیست.

UST Terra تا 0.29 دلار کاهش یافت و استیبل کوین USDT تتر برای مدت کوتاهی از دلار جدا شد و به 0.96 دلار در روز چهارشنبه رسید.

به گفته جانت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده، بازار استیبل کوین در مقیاسی نیست که قیمت TerraUSD (UST) و Tether (USDT) کاهش به زیر یک دلار آمریکا، تهدیدی برای ثبات مالی کشور خواهد بود.

در جلسه پنج‌شنبه کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان درباره گزارش سالانه شورای نظارت بر ثبات مالی به کنگره، یلن اشاره کرد اینکه بازار استیبل کوین هنوز به اندازه‌ای نبوده است که UST به کمتر از 0.40 دلار کاهش یابد و USDT – بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار – برای مدت کوتاهی از دلار به 0.96 دلار کاهش یابد، یک «تهدید واقعی برای ثبات مالی» ایجاد می‌کند. وزیر خزانه داری به گزارش نوامبر اشاره کرد از گروه کاری رئیس جمهور در مورد بازارهای مالی، و گفت که شورا در حال حاضر در حال تجزیه و تحلیل “خطرات بالقوه ثبات مالی” در فضای دارایی دیجیتال است.

یلن با اشاره به دارایی های دیجیتال گفت: “آنها به سرعت در حال رشد هستند.” آنها همان نوع خطراتی را ارائه می کنند که ما قرن ها در ارتباط با بانک ها می شناسیم.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه در جمع اعضای کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا سخنرانی کرد

یلن افزود که یک ارز دیجیتال بانک مرکزی در ایالات متحده می‌تواند «تأثیر بسیار مهمی بر ساختار واسطه‌گری مالی» داشته باشد، علی‌رغم اینکه ریسک‌های بالقوه کمتری نسبت به استیبل کوین‌ها دارد. اظهارات او پس از سخنرانی وزیر خزانه داری در کمیته بانکی سنا در جلسه سه شنبه، زمانی که او انجام شد از نمایندگان مجلس خواست برای ایجاد یک “چارچوب ثابت فدرال” در مورد استیبل کوین ها برای رسیدگی به خطرات.

مربوط: یلن می‌گوید ارز دیجیتال تاکنون برای دور زدن قابل توجه تحریم‌های روسیه استفاده نشده است

UST تا روز دوشنبه، زمانی که فروش انبوه انجام شد، به دلار وابسته بود باعث نوسانات شدید شد به قیمت ترا (لونا) و بسیاری از ارزهای دیجیتال اصلی از جمله بیت کوین (بیت کوین) و اتر (ETH). استیبل کوین تقریباً 70 درصد کاهش یافت و به قیمت 0.29 دلار در روز چهارشنبه رسید و همچنان در زمان انتشار با دلار 0.37 دلار جدا شده است. در مقابل USDT از روز چهارشنبه به مدت تقریبی 12 ساعت کاهش یافت و سپس به 1.00 دلار بازگشت.

کوین تلگراف گزارش داد که اعتبار سنجی برای بلاک چین Terra به طور رسمی فعالیت شبکه را متوقف کرد روز پنجشنبه، با هدف جلوگیری از حملات حکومتی پس از کاهش ارزش LUNA. بایننس نیز قراردادهای LUNA/USDT خود را از فهرست حذف کرد پس از سقوط قیمت به زیر 0.005.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس