سرایت Terra منجر به کاهش بیش از 80٪ در پروتکل های DeFi مرتبط با UST می شود

پروژه‌های مرتبط با Terra بیش از 80 درصد با گسترش آلودگی متحمل خسارت می‌شوند. در همین حال، وقتی معامله گران به دنبال گزینه های غیرمتمرکز استیبل کوین هستند، Maker (DAI) تقویت می شود.

اثر ضربه ای فروپاشی Terra (لونا) و استیبل کوین TerraUSD (UST) آن در 11 مه در سراسر بازار ارزهای دیجیتال گسترش یافته است، زیرا پروژه‌هایی که هر نوع ارتباطی با اکوسیستم دی‌فای دارند، شاهد کاهش قیمت‌هایشان بوده‌اند.

فروش اجباری بیت کوین (بیت کوین) دارایی هایی که از بخشی از UST حمایت می کنند نیز بر کاهش فعلی بیت کوین به 29000 دلار تأثیر گذاشتند و تحلیلگران نگرانند که پلتفرم های DeFi که دارای استخرهای نقدینگی هستند که عمدتاً از UST و LUNA تشکیل شده است، سقوط کنند.

LUNA، ANC، ASTRO و Mars در جفت‌های USDT. نمودار 4 ساعته منبع: TradingView

پروتکل های مبتنی بر Terra آسیب می بینند

پروژه هایی با بدترین چشم انداز پروژه هایی هستند که در پروتکل Terra میزبانی می شوند، از جمله پروتکل لنگر (ANC)، Astroport (ASTRO) و پروتکل مریخ (MARS).

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، پروتکل لنگر (ANC)، Astroport (ASTRO) و پروتکل مریخ (MARS) شاهد کاهش بیش از 80 درصدی قیمت توکن خود از 4 ماه مه بوده که قیمت LUNA برای اولین بار شروع به اصلاح کرد.

پروتکل‌های مورد بحث همگی بر روی DeFi متمرکز هستند، به این معنی که آنها با UST به عنوان استیبل کوین اصلی برای جفت‌های نقدینگی خود و همچنین LUNA به‌عنوان منبع اصلی ارزش قفل شده در قراردادهای هوشمندشان، ادغام شدیدی داشتند.

تا زمانی که UST کاهش قیمت 1 دلاری خود را حفظ کند و LUNA نسبت به 7 روز قبل 98 درصد کاهش داشته باشد، بعید است که این پروتکل ها بتوانند پس از سقوط امروز بازگردند و بهبود یابند.

پروتکل ارتباط بین بلاک چین نیز ضربه خورد

دارایی‌های موجود در اکوسیستم کیهان نیز تحت تأثیر فروپاشی UST قرار گرفتند. اتم و توکن‌های دیگر مانند Mirror Protocol (MIR)، Osmosis (OSMO) و Kava که از پروتکل ارتباطات بین بلاک چین (IBC) استفاده می‌کنند، به دلیل ادغام با Terra به شدت تصحیح شدند.

نمودار 4 ساعته ATOM/USDT در مقابل KAVA/USDT در مقابل MIR/USDT در مقابل OSMO/USDT. منبع: TradingView

کاهش قیمت برای این دارایی‌ها نسبت به آنهایی که در پروتکل Terra میزبانی می‌شوند بسیار شدید نبود، اما پروکسی آنها در Terra از آنها در برابر سرایت محافظت نکرده است.

مربوط: فروپاشی LUNA جرقه تئوری‌ها و گفت‌وگوهایی را از جامعه کریپتو می‌زند

ساز از نوسانات سود می برد

سازنده (MKR) تنها نقطه روشنی است که در معاملات در 11 می ظاهر می شود زیرا معامله گران کریپتو اکنون خود را در پذیرفتن دای می بینند (DAI) به عنوان “بهترین” گزینه استیبل کوین غیرمتمرکز در بازار.

قیمت MKR در معاملات 11 می 124 درصد افزایش یافت و از پایین ترین سطح 1025 دلار به 2299 دلار در روز رسید و سپس به 1278 دلار رسید.

نمودار 4 ساعته MKR/USDT. منبع: TradingView

همانطور که بازار اصلاحات فعلی را هضم می کند و اخبار مربوط به سقوط وجوه و پروتکل ظاهر می شود، جالب است که ببینیم سایر پروتکل های استیبل کوین مانند Frax Share (FXS)، USDD و mStable (MTA) چگونه عمل می کنند و آیا معامله گران ارز دیجیتال از این کار دوری خواهند کرد یا خیر. این پروژه ها برای گزینه های متمرکز تر است.

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph.com نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس