نرخ های تامین مالی بیت کوین در ابتدای ماه می کاهش یافته بود. در حالی که این روند در آن زمان یک روند نزولی مشخص نبود، قیمت BTC از قبل نشانه‌هایی از ضعف را نشان می‌داد. این ضعف اکنون باعث شده است که دارایی دیجیتال برای اولین بار در سال 2022 به زیر 30000 دلار سقوط کند و پشتیبان گیری شود. با این حال، نرخ های تامین مالی که به حالت خنثی بازگشته بودند، تحت تاثیر این نوسانات در بازار قرار نگرفتند.

نرخ های تامین مالی بیت کوین ثابت نیست

بیت کوین شاهد فروش گسترده ای در حدود 35000 دلار بود. این امر عمدتاً به دلیل وحشت سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه ممکن است تعداد بیشتری از دارایی‌های خود را از دست بدهند و به همین دلیل سعی کرده‌اند از ارز دیجیتال برای کاهش این ضررها خارج شوند، ایجاد شد. ترس ناشی از انحلال و انحلال که فوران کرده بود با هم کار کردند تا قیمت دارایی دیجیتال را حتی بیشتر پایین بیاورند، و مانند ساعت، هر چیز دیگری در بازار این روند نزولی را دنبال کرده بود.

مطالب مرتبط | روند نزولی بازار باعث ورود بیت کوین از سرمایه گذاران نهادی می شود

نرخ های تامین مالی یکی از معدود مواردی است که از این روند نزولی مصون است. پس از بهبودی از سقوط خود در ابتدای ماه، به سطح خنثی بازگشته بود و این همان جایی بود که بیت کوین به زیر 35000 دلار سقوط کرد. حتی زمانی که قیمت آن کمتر شده بود، نرخ های تامین مالی ثابت مانده بود.

Funding rates remain neutral | Source: Arcane Research

این روند همان روندی را دنبال می کند که از زمان سقوط 4 دسامبر ثبت شده بود. نرخ های تامین مالی با روند خنثی بودن یا پایین تر از آن آغاز شده بود و از آن زمان تاکنون از آن انحراف نداشته است. بدیهی است که این نتیجه احساسات منفی در بین سرمایه گذاران بود که به شتاب پایین منجر شده بود.

گروه دیگری که این نشان دهنده آن است، معامله گران پرپ هستند. این معامله گران دائمی بازار نقدی را از نزدیک دنبال می کنند. این بدیهی است که انحراف از هنجار است زیرا همانطور که در روندهای قبلی بازار دیده می شود، نرخ های تامین مالی با کاهش قیمت دارایی دیجیتال کاهش می یابد.

نمودار قیمت بیت کوین از TradingView.com

BTC crumbles to $29,000 | Source: BTCUSD on TradingView.com

این نشان می دهد که این معامله گران متمایل به افزایش مدت زمان بیشتر با دارایی دیجیتال هستند. اغلب، این اتفاق در نزدیکی چیزی است که تصور می شود پایین ترین محدوده معاملاتی یک سال و نیم است.

مطالب مرتبط | شیبا اینو در مقابل دوج کوین و لونا: کدام یک از قتل عام کریپتو جان سالم به در خواهند برد؟

میانگین نرخ تامین مالی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال Binance و Bybit گرفته می‌شود، که هر دو ثابت کرده‌اند که بیشترین حضور را از سوی معامله‌گران perp دارند. حتی با وجود اینکه کل Terra UST با مشکل مواجه می شود، نرخ های بودجه از جابجایی خودداری کرده اند.

Featured image from The Economics Times, charts from Arcane Research and TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر