امارات متحده عربی همچنان یکی از دوستانه ترین حوزه های قضایی در سراسر جهان برای صنعت دارایی دیجیتال است.

سازمان خدمات مالی دبی (DFSA) یک چارچوب قانونی برای توکن های سرمایه گذاری به عنوان بخشی از تلاش های خود برای تحریک محیط مالی و فناوری دیجیتال و در عین حال برآورده کردن خواسته ها و الزامات بازیگران بازار ایجاد کرده است.

DFSA یک نهاد نظارتی مستقل در دبی است که مسئول نظارت و تنظیم شرکت های خدمات مالی است که می خواهند در آنجا فعالیت کنند. همچنین محصولات و خدمات آنها را مجوز و تنظیم می کند.

طبق گزارش آژانس خبری امارات WAM ، چارچوب نظارتی DFSA، توکن‌های سرمایه‌گذاری را به عنوان «یک توکن امنیتی یا یک توکن مشتق» تعریف می‌کند.

این گزارش اشاره می‌کند که ایجاد یک ساختار نظارتی جدید اولین گام در رژیم دارایی‌های دیجیتال DFSA است که منعکس‌کننده پیشنهادات ارائه شده در مقاله مشاوره 138 منتشر شده در مارس 2021 است. 

همانطور که در ماه مارس توسط کوین تلگراف گزارش شد، تنظیم کننده مالی در دبی از مردم خواست تا نظرات خود را در مورد قوانین پیشنهادی خود برای ارزهای رمزپایه که به عنوان توکن های امنیتی در نظر گرفته می شوند، ارائه دهند.

چارچوب توکن سرمایه گذاری برای محافظت از سرمایه گذاران و ایجاد اطمینان قانونی برای اپراتورهای بازار طراحی شده است. 

مرتبط:  رگولاتورهای امارات تجارت کریپتو در منطقه آزاد دبی را تایید کردند

این نوع توکن‌های سرمایه‌گذاری مجاز است و ممکن است در بورس دارایی دیجیتال در مرکز مالی بین‌المللی دبی فهرست شود، و همچنین سایر اطلاعات مربوطه را مشخص می‌کند.

DFSA همچنین در حال کار بر روی طرح هایی برای اوراق بهادار غیر بورسی است که تحت پوشش چارچوب نظارتی توکن های سرمایه گذاری قرار ندارند. پیش‌بینی می‌شود که این ارزها شامل ارزهای دیجیتال، توکن‌های کاربردی و استیبل کوین‌های خاص باشد. انتظار می رود که DFSA یک مقاله مشاوره بعدی را در سه ماهه چهارم سال جاری منتشر کند.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع