به گفته این مقام رسمی، زنجیره هوشمند بایننس امضا شده بایننس جدیدترین موردی است که از یک سوء استفاده رنج می برد و زنجیره به طور موقت متوقف شده است. حساب توییتر زنجیره ای BNB و بایننس CZ.

ساعات اولیه پس از هک، نشان دادن 2 میلیون BNB، یا بیش از 500 میلیون دلار در زمان انتشار، از طریق پل بایننس است. علاوه بر این، بسیاری از واکنش ها در مورد این موضوع انتقاد کرده اند. بیایید نگاهی به جزئیاتی که تا کنون می دانیم بیندازیم.

بایننس پل نمی تواند از “مشکل پل” جلوگیری کند

یکی از بزرگترین مسائل در مورد آسیب‌پذیری‌های کریپتو اغلب به نظر می‌رسد پل‌ها هستند – جایی که حرکت از یک زنجیره به زنجیره دیگر لایه‌ای از پیچیدگی را اضافه می‌کند که ثابت شده است یک چالش است. به گفته پژوهشگر پارادایم @samczsun (که یک رشته مفصل در مورد این اکسپلویت ارائه می کند)، پل BSC Token Hub فریب خورد تا دو تراکنش 1M BNB را برای مهاجم ارسال کند.

با این حال، در گزارش‌های اولیه به نظر می‌رسد که توکن‌ها توکن‌های متعلق به کاربر نبودند، بلکه نشانه‌هایی بودند که قبل از بهره‌برداری وجود نداشتند.

Binance's BNB token faced impacts from today's exploit. | Source: BNB-USD on TradingView.com

انتقاد در مورد توقف زنجیره

نمایندگان BSC در ادامه توضیح داد که آنها “با اعتبار سنجی ها برای تعلیق موقت BSC هماهنگ کردند”، که منجر به ظهور بسیاری از منتقدان در مورد درجه تمرکز حول زنجیره شد. به نظر می رسد که هک امروزی دومین هک بزرگ در تاریخ است، و در حالی که مدیر عامل بایننس Changpeng ‘CZ’ Zhao به دارندگان اطمینان داده است که وجوه آنها ایمن است، هنوز چیزهای زیادی برای کشف در اینجا وجود دارد.

Featured image from Pixabay, Charts from TradingView.com
The writer of this content is not associated or affiliated with any of the parties mentioned in this article. This is not financial advice.
This op-ed represents the views of the author, and may not necessarily reflect the views of Bitcoinist. Bitcoinist is an advocate of creative and financial freedom alike.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر