آب و هوا، بلاک چین و CBDC: مصاحبه با کارن اوتونی از HyperLedger

کارن اوتونی از HyperLedger توضیح می‌دهد که بلاک‌چین‌ها چیزی بیش از ایجاد ارزهای دیجیتال انجام می‌دهند: ابزارهای مؤثری در برابر تغییرات آب و هوایی، آنها همچنین زنجیره تأمین را بهبود می‌بخشند.

کارن اوتونی، مدیر اکوسیستم Hyperledger، در مصاحبه ای در هفته بلاک چین پاریس به کوین تلگراف گفت: «ارز ارز دیجیتال تنها یک مورد استفاده از بلاک چین است.

از «زنجیره تأمین و تجارت، بازارهای مالی و سرمایه، توکن کردن اوراق قرضه سبز، نمادسازی املاک و مستغلات»، فهرست ایده‌های کاربردی بلاک چین متعدد و در حال رشد است.

نان و کره HyperLedger باید مرتب شود و سپس از پروژه های نرم افزاری بلاک چین درجه سازمانی پشتیبانی می کند. اوتونی به کوین تلگراف گفت: از «مدیریت غذا، ماهی، الماس، مواد معدنی – زنجیره تأمین».

این مصاحبه در جریان اجلاس هفته بلاک چین پاریس انجام شد. منبع: کوین تلگراف

در حالی که HyperLedger در هر صنعتی کار می کند، برای اوتنی شخصا، این تأثیر بر اقلیم و اقدامات آب و هوایی است که بیشتر از همه الهام بخش او است.

برای اینکه بدانیم آیا مواد معدنی مورد استفاده برای تلفن‌های همراه ما، تنگستن در تلفن‌های همراه یا رایانه‌ها یا اتومبیل‌های ما استفاده می‌شود یا نه، در صورتی که از یک محصول پایدار تولید می‌شوند.

فناوری بلاک چین مدت هاست که به عنوان یک فناوری مورد استقبال قرار گرفته است ابزاری موثر در برابر تغییرات آب و هوایی، در حالی که یک مکتب فکری جدید در مورد بیت کوین (بیت کوین) استخراج بیت کوین را به عنوان وسیله ای برای ایجاد انگیزه ارزیابی می کند ساخت نیروگاه های انرژی تجدیدپذیر

با این حال، بحث طولانی مدت “آیا برای آن به بلاک چین نیاز دارید؟” محصولات زراعی تا Ottoni از عملیات استخراج تنگستن فوق در رواندا به عنوان اجرای موفقیت‌آمیز فناوری بلاک چین که مؤثرتر از پایگاه داده است، یاد می‌کند.

“با یک پایگاه داده، باید به هر کسی که آن را مدیریت می کند اعتماد کنید. تعدادی بازیگر مختلف در این فضا وجود دارد: شرکت‌ها، پالایشگاه‌ها، دولت‌ها – و مهمتر از همه، اینها همه بازیگرانی هستند که لزوماً به یکدیگر اعتماد ندارند.»

اوتونی توضیح می‌دهد که این بازیگران – خوب یا بد – «از مشاهده داده‌های مشترک و تراکنش‌های مشترکی که قبلاً قابل مشاهده نبودند سود می‌برند».

با این حال، معایب باقی می ماند. اوتونی اذعان می‌کند: «داده‌های بد در خروجی داده‌های بد است». به روز، HyperLedger علاقه را برانگیخته است در IBM، در میان سایر شرکت های بزرگ.

در مورد CBDC ها، که اکثر بانک ها اکنون در حال بررسی هستنداوتونی توضیح می دهد که CBDC ها “تکامل دیجیتالی کردن دارایی ها” هستند. Ottoni گسترش می دهد:

“من فکر می کنم آن [CBDCs] بخشی از ترکیب خواهد بود. ارزهای ارز دیجیتال شده وجود خواهد داشت زیرا یک پیشنهاد ارزش وجود دارد. استیبل کوین ها و بانک مرکزی ادامه خواهد داشت.»

به عنوان مثال، CBDC ها در پی یک فاجعه طبیعی منطقی هستند: “به دنبال یک طوفان، CBDC ها امکان توزیع سریع وجوه را فراهم می کنند.”

در مورد آینده بلاک چین، Ottoni توضیح می دهد که “عملکرد متقابل” مهم ترین نگرانی او است. نه لزوماً بین بلاک‌چین، بلکه از نظر توسعه‌دهندگان، متفکران و تیم‌هایی که ایده‌ها را به اشتراک می‌گذارند و به طور مؤثرتری همکاری می‌کنند.

در نهایت، فقط باید نمونه‌های بیشتری از “آزمایش، اثبات و نشان دادن کارکرد این ابزارها” وجود داشته باشد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس