
- دارندگان و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال ممکن است نیاز به تجدید نظر در رویکرد خود در قبال مالیات خود داشته باشند.
- یکی از مواردی که در فصل مالیات باید از آن آگاه بود این است که سال مالیاتی چه زمانی شروع و چه زمانی به پایان می رسد.
- به گفته رئیس مالیات Koinly، لحظات مشمول مالیات مبادله، فروش، هدیه دادن و خرج کردن ارزهای دیجیتال است.
زمان مالیات در حال نزدیکتر شدن است، و برای بسیاری، این به معنای روال قدیمی جمعآوری رسیدها و جمعآوری منابع مالی در تقلا برای آماده کردن همه چیز برای حسابداران است. با این حال، ارز دیجیتال دارندگان و سرمایه گذاران ممکن است نیاز داشته باشند در رویکرد خود نسبت به مالیات خود تجدید نظر کنند.
این عمدتا به این دلیل است که کریپتو اکنون در اکثر نقاط جهان مشمول مالیات است. به گفته تونی دانجل، رئیس مالیات در مالیات کریپتو پلتفرم حسابداری Koinly، چهار لحظه اصلی «مشمول مالیات» وجود دارد که هرکسی که در حوزه ارز دیجیتال مشغول به کار است، در طول سفر سرمایهگذاری کریپتو با آنها مواجه خواهد شد. این لحظات مشمول مالیات، مبادله، فروش، هدیه دادن و خرج کردن ارزهای دیجیتال است.
Dhanjal در ادامه توضیح داد که «زمانی که درآمد اضافی از طریق ارز دیجیتال به دست میآورید، مالیات بر درآمد را پرداخت خواهید کرد. به عنوان مثال، از استخراج کریپتو، قرار دادن پاداش یا مشارکت در فعالیتهای مالی غیرمتمرکز مختلف. گزارش نکردن فعالیت ارز دیجیتال خود در طول زمان مالیات یا ارائه کم بیان عمدی می تواند منجر به جریمه شدید شود.
یکی از مواردی که در فصل مالیات باید از آن آگاه بود این است که سال مالیاتی چه زمانی شروع و چه زمانی به پایان می رسد. بسته به وضعیت مالیات کریپتو در کشورشان، دابلورهای کریپتو ممکن است نیاز داشته باشند همه معاملات و تراکنشهای کریپتو را که در این دوره انجام شده است گزارش دهند.
همچنین ممکن است از سرمایه گذاران کریپتو خواسته شود که تاریخ ها و قیمت های خرید ارزهای دیجیتال خود و قیمت ها و تاریخ هایی را که در آن فروخته اند (در صورت وجود) ثبت دقیقی داشته باشند.
در نهایت، سرمایه گذاران باید بدانند که چه تعداد صرافی کریپتو پلتفرمهایی که استفاده میکنند، تعداد کیف پولهایی که دارند و موجودی ارزهای دیجیتال و فیات مربوطه چقدر است.
دانجل افزود،
اگر ارز دیجیتال را به عنوان یک دارایی استفاده شخصی نگه دارید، می توانید از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شوید. اگر بیش از 10000 دلار ارز دیجیتال را برای خرید مستقیم چیز دیگری با ارز دیجیتال خریداری نکنید، واجد شرایط دریافت این معافیت هستید.
اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
لینک منبع خبر
