در فوریه 2022، دولت اوکراین یک کمک مالی ارز دیجیتال اجرا کرد پویش برای حمایت از قربانیان تهاجم روسیه. هنگامی که کشور سعی کرد با ارسال NFTهای رایگان به دارندگان کیف پول ارزهای دیجیتال به کسانی که در جمع آوری کمک مالی کمک کرده بودند پاداش دهد، تعداد زیادی از کلاهبرداران از سخاوت دولت سوء استفاده کردند و باعث توقف عملیات شدند.

متأسفانه، کلاهبرداری‌هایی مانند این که مجرمان سایبری پول را از سرمایه‌گذاران بی‌خبر تخلیه می‌کنند، در فضای ارزهای دیجیتال غیر معمول نیست. مدت کوتاهی پس از کشش فرش اوکراین، در ماه مارس سال جاری، هکرها کشف شده ضعف در بلاک چین Ronin که توسط پلتفرم محبوب بازی برای کسب درآمد Axie Infinity استفاده می شود. در رخنه امنیتی، کلاهبرداران به پایان رسیدند سرقت 165 میلیون دلاری از شرکت مادر Axie، Sky Mavis.

علاوه بر کلاهبرداری‌ها، صرافی‌های ارزهای دیجیتال می‌توانند از طریق امنیت ضعیف یا کلاهبرداری به خطر بیفتند. این همان چیزی است که در سال 2014 اتفاق افتاد، زمانی که صرافی Mt. Gox در یک حمله سال‌ها توسط هکرها از بین رفت. تا زمانی که نقض شناسایی شد، ضرری بین 300 تا 480 میلیون دلار از سرمایه کاربران رخ داده است. از زمان حمله، تخمین زده شده است که 1.5 میلیارد دلار ارزهای ارز دیجیتال شده بوده است دزدیده شده از صرافی ها.

با این حال، ابزار بلاک چین فقط به ارزهای دیجیتال محدود نمی شود. توانایی دفتر کل مشترک و تغییرناپذیر برای ارائه شفافیت و امنیت به آن اجازه می دهد تا در بسیاری از بخش های دیگر از جمله املاک و مستغلات، زنجیره تامین و قمار اعمال شود.

اگرچه این فناوری در چند سال اخیر جهان را تحت تأثیر قرار داده است، اما مسائلی مانند ناتوانی در مسئول دانستن کلاهبرداران در قبال کلاهبرداری های فرش کشی، صنعت را تحت تأثیر قرار داده است و از پذیرش آن در جریان اصلی جلوگیری می کند. علاوه بر این، تقاضای زیاد برای بلاک چین هایی که سرعت تراکنش خود را کاهش می دهند، مستلزم بهبود توانایی این فناوری در مقیاس است، مشکلی که بسیاری از بلاک چین ها تاکنون برای رسیدن به آن تلاش کرده اند.

تازه وارد به فضای بلاک چین، زتریکس، راه حلی برای رسیدگی به مسائل مربوط به شفافیت و امنیت در بلاک چین پیدا کرده است. این می تواند قراردادهای هوشمند را تسهیل کند و حریم خصوصی را ارائه دهد، به علاوه زیرساخت ارز دیجیتال آن می تواند به چندین صنعت معرفی شود و فرآیند شفاف تر و کارآمدتری ایجاد کند. شبکه زتریکس همچنین دارای قابلیت مقیاس پذیری باورنکردنی است و قادر به تحمل 10000 تراکنش در ثانیه است.

علاوه بر این، زتریکس از DPoS (اثبات واگذاری سهام) برای ایمن سازی بلاک چین با اطمینان از نمایش تراکنش ها در آن استفاده می کند. DPoS برای اجرای دموکراسی مبتنی بر فناوری با استفاده از طراحی شده است انتخابات و فرآیندهای رای گیری برای محافظت از تمرکز مکانیسم Zetrix DPoS از طریق قراردادهای هوشمند با a پیاده سازی می شود مکانیزم ارتقاء پویا که با گسترش شبکه زتریکس، با سطح دشواری اعتبارسنجی دسترسی به گره تنظیم می‌شود، به این معنی که هر چقدر هم که شبکه بزرگ شود، حریم خصوصی و امنیت کاربران آن دست نخورده باقی می‌ماند. به عنوان یک اقدام اضافی، مکانیسم اجماع اجازه می دهد تا تراکنش ها قبل از اضافه شدن به بلاک چین اعتبار سنجی شوند و همه اعتبار سنجی ها از طریق یک قرارداد رأی گیری می کنند.

در گزارش جدید پیشگامانه توسط موسسه اینترنت صنعتی و اینترنت اشیا، آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین (CAICT)، بلاک چین تأیید کرد که می‌تواند تراکنش‌ها را با استفاده از انرژی بسیار پایین در مقایسه با سایر بلاک چین‌ها انجام دهد. به طور خاص، در مقایسه با بیت کوین که از 2.2 میلیون سوپر گره استفاده می کند و بلاک چین اثبات کار اتریوم (PoW) که از 2.3 میلیون سوپر گره استفاده می کند، فقط به 21 سوپر نود و 100 گره مشترک برای تکمیل یک تراکنش نیاز دارد.

ماموریت زتریکس اتصال کشورها و دولت‌ها، کسب‌وکارها و مردم آن‌ها به یک اقتصاد جهانی مبتنی بر بلاک چین است. این پلتفرم می‌خواهد راه‌حل‌های بلاک چین و زنجیره متقابل بومی را با ارائه راه‌حل‌های استقرار سریع به بازار با مزایای معنادار و تأثیر واقعی برای کشورها، مشاغل و کاربران، در دسترس و بدون دردسر کند.

با ساختن یک اکوسیستم آینده از شبکه های اعتماد همه جا حاضر، نسل بعدی زیرساخت بلاک چین عمومی لایه 1 اجازه می دهد ارزش به صورت آزادانه روی و بین بلاک چین ها منتقل شود، درست همانطور که اطلاعات آزادانه در سراسر اینترنت حرکت می کند. در نتیجه، با استفاده از دارایی‌های دیجیتال، برنامه‌های غیرمتمرکز می‌توانند به سرعت در شبکه آن توسعه یافته و مستقر شوند.

فناوری بلاک چین به سرعت توسط بسیاری از صنایع در دهه گذشته پذیرفته شده است، اما پذیرش جریان اصلی هنوز به دلیل مشکلات رایجی که با آن مواجه است از جمله مسائل مربوط به امنیت، شفافیت و مقیاس پذیری، همچنان یک چالش باقی مانده است. تازه واردان به فضا دوست دارند زتریکس ثابت می کنند که می توان به این مسائل یک بار برای همیشه پرداخت و گامی رو به جلو برای این فناوری انقلابی ارائه کرد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر