در این قسمت از NewsBTC ویدئوهای تحلیل تکنیکال روزانه، ما یک شکست احتمالی قیمت بیت کوین را در مقیاس خطی بررسی می کنیم. ما همچنین شکست را در مقیاس لگاریتمی مقایسه می کنیم تا تعیین کنیم که آیا سیگنال ممکن است نشانه قابل اعتمادی باشد که پایین می تواند در آن باشد.

به ویدیوی زیر دقت کنید:

ویدئو: تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین (BTCUSD): 6 اکتبر 2022

آیا این همان شکست بیت کوینی است که ما منتظرش بودیم؟

قیمت بیت کوین از یک خط روند نزولی مهم در مقیاس خطی خارج شده است. خط روند نزولی اوج را در 68 هزار دلار، بالاترین میزان در ماه مارس با 48 هزار دلار و چندین رد اخیر را به هم متصل می کند. در پایین ترین بازه های زمانی، بیت کوین از این خط روند شیب دار مورب خارج شده است.

قبل از اینکه گاوها شروع به جشن گرفتن کنند، BTCUSD بهتر است در مقیاس لگاریتمی ترسیم شود. تغییر به مقیاس ورود به سیستم بلافاصله باعث می شود که خط روند منسوخ به نظر برسد. حرکت خط روند در نقاط عطف مشابه در بازار، خط روند نزولی بسیار کمتری را ایجاد می کند.

Linear scale breakout leaves room leftover in log scale | Source: BTCUSD on TradingView.com

مقایسه مومنتوم BTCUSD با استفاده از MACD و LMACD

استاندارد MACD استفاده از این ابزار با نمودار مقیاس خطی نیز منطقی است. اما اگر می‌خواهید مقایسه مستقیم بیشتری از تکانه در مقیاس‌های زمانی بزرگ‌تر داشته باشید، باید از نسخه لگاریتمی ابزار نیز استفاده کنید. استفاده از MACD معمولی برای مقایسه قیمت گذشته عملی نیست.

LMACD همچنین تمایل دارد سیگنال های قابل اعتمادتری ارائه دهد. به عنوان مثال در اینجا، بیت کوین مدت ها پیش در MACD از صعودی عبور کرده است، در حالی که LMACD تنها پس از چندین هفته دیگر در حال تایید است.

BTCUSD_2022-10-06_17-19-02

چرا مقیاس گزارش چندین هفته دیگر از زمستان ارز دیجیتال را نشان می دهد

یک نمای تاریخی از مقیاس خطی در مقابل مقیاس ورود به سیستم، تفاوت بین دو نوع نمودار را در قیمت BTCUSD نشان می‌دهد. در نمودار خطی، هر چیزی قبل از سال 2017 مانند یک خط صاف به نظر می رسد، در عین حال، نوسانات قیمتی هزاران درصدی بالا و 80 تا 90 درصدی چندین برابر کاهش داشته است. اما دوباره، آن شکست وجود دارد.

مقایسه همان نوع شکست در بازارهای نزولی گذشته نشان می دهد که اهمیت بسیار کمی در مقیاس خطی وجود دارد. در سال 2018، بیت کوین از چندین مورد شکست خورد مقاومت روند نزولی خطوط، فقط برای تشکیل خطوط جدید. در سال 2014، BTC از روند نزولی خارج شد، اما بعداً با تبدیل مقاومت به حمایت، خط را دوباره آزمایش کرد.

خطوط مورب روند نزولی در مقیاس ورود به سیستم بی‌پایان قابل اعتمادتر هستند. خطوط روند نزولی ورود به سیستم در مقیاس خطی نشان می‌دهد که بیت‌کوین پیش از رهایی از زمستان کریپتو چیزهای بیشتری در پیش دارد.

BTCUSD_2022-10-06_17-21-52

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر