ارتقای اتریوم در شانگهای شناسایی مجرمان را آسان‌تر کرد

اهدای جوایز پس از ارتقای اتریوم در شانگهای، تشخیص رفتارهای غیرمستقیم دارندگان ETH را برای محققین آسان‌تر کرده است.

با رویداد تاریخی Merge خود در ماه سپتامبر، اتریوم به یک بلاک چین اثبات سهام تبدیل شده است. مکانیزمی که اکنون برای تایید تراکنش ها استفاده می شود، متکی به تایید کننده هایی است که اتر آن ها را به اشتراک می گذارند (ETH). ارتقاء اتریوم در ماه مارس، با کد شانگهای، در نهایت به سهامداران این امکان را داد تا اتر قفل شده خود را خارج کنند.

“موضوعات سرمایه گذاری” اکوسیستم اتریوم شامل یک) مالی غیرمتمرکز (DeFi) ب) استیبل کوین ج) بیت کوین (از طریق نسخه های بسته بندی شده BTC) و د) توکن های غیر قابل تعویض (NFT). با ارتقاء، شبکه همچنین شروع به ارائه دارایی های با درآمد ثابت کرد.

در حال حاضر راه های مختلفی وجود دارد که افراد از طریق اتریوم یا استفاده از آن کسب درآمد می کنند. به طور کلی، آنها را می توان در “موضوعات سرمایه گذاری” گروه بندی کرد، از جمله: الف) مالی غیرمتمرکز (DeFi); ب) استیبل کوین؛ ج) بیت کوین (بیت کوین) (از طریق نسخه های پیچیده BTC)؛ و د) توکن های غیرقابل تعویض (NFT). پس از شانگهای، شبکه شروع به ارائه دارایی های با درآمد ثابت کرد.

نرخ بدون ریسک

بازده یکی از ستون های اصلی تامین مالی سنتی (TradFi) است. افزایش یا کاهش بازدهی منجر به افزایش یا کاهش ریسک درک شده سایر دارایی های مالی می شود. بنابراین، تغییرات در نرخ معیار تعیین شده توسط فدرال رزرو ایالات متحده، به طور کلی منطق پشت تصمیمات سرمایه گذاری را ارائه می دهد.

مربوط: اتریوم سرمایه گذاری را متحول می کند

بر این اساس، متخصصان پیروی از روندهای نرخ بدون ریسک برای تشخیص حرکت غیرمنطقی وجوه در بازارهای سرمایه استفاده می‌کنند، زیرا چنین جریان‌های صندوق ممکن است تلاش‌هایی برای پولشویی باشد. استدلال در اینجا این است که شویی های وجوه غیرقانونی مانند سرمایه گذاران معمولی به طور جدی به دنبال منافع مالی نیستند، زیرا تنها هدف از پول شویی پنهان کردن دنباله پول های کثیف است.

با توجه به بازده سهام اتریوم که «نرخ بدون ریسک» اکوسیستم کریپتو را نشان می‌دهد، ارتقای شانگهای ممکن است وضعیت پزشکی قانونی کریپتو را وضعیت بخشیده باشد.

TradFi forensics بر فعالیت متمرکز است – crypto forensics بر موجودیت ها متمرکز است

ریسک جرم مالی در TradFi با استفاده از سیستم‌های خودکار مدیریت می‌شود که موسسات را در مورد استفاده غیرقانونی احتمالی از دارایی‌های مالی هشدار می‌دهند. در حالی که دانشمندان داده مدل‌هایی را برای برافراشتن پرچم‌های قرمز بر روی تراکنش‌های مشکوک طراحی و استقرار می‌دهند، تیم‌های تحقیقاتی همچنان باید سرنخ‌های حاصل را ارزیابی کرده و ارزیابی کنند که آیا گزارش‌های فعالیت مشکوک (SAR) نیاز به ثبت دارند یا خیر.

یک نقطه تضاد جالب بین پزشکی قانونی برای TradFi و کریپتو این است که دومی بیشتر بر شخص مجرمانه تمرکز دارد تا خود فعالیت. به عبارت دیگر، محققان شبکه های کیف پول های ارز دیجیتال شده را برای شناسایی انتقال دارایی های مجرمانه تجزیه و تحلیل می کنند.

پولشویی در سه مرحله انجام می شود: الف) جایابی: عواید حاصل از جرم وارد سیستم مالی می شود. ب) لایه بندی: جابجایی پیچیده وجوه برای مبهم کردن مسیر حسابرسی و قطع ارتباط با جرم اصلی. و ج) یکپارچه سازی: عواید مجرمانه اکنون به طور کامل در اقتصاد قانونی جذب می شود و می تواند برای هر هدفی استفاده شود.

برای دارایی های کریپتو، طراحی راه حل هایی برای تشخیص قرار دادن دارایی های غیرقانونی راحت است. این به این دلیل است که بیشتر پول‌های شسته‌شده از جرایم ارز دیجیتال‌شده مانند حملات باج‌افزار، هک پل DeFi، سوء استفاده از قرارداد هوشمند و طرح‌های فیشینگ سرچشمه می‌گیرد. در تمام این جرایم، آدرس کیف پول مرتکب به راحتی در دسترس است. در نتیجه، پس از ارتکاب جرم، کیف پول های مربوطه برای تجزیه و تحلیل جریان دارایی ها نظارت می شود.

در مقابل، کارشناسان پزشکی قانونی که مثلاً برای یک بانک کار می‌کنند، وقتی عواید مجرمانه به اکوسیستم بانک تزریق می‌شود، هیچ‌گونه دیدی نسبت به جرم – مانند قاچاق انسان یا مواد مخدر، جرایم سایبری یا تروریسم ندارند. این امر تشخیص را بسیار دشوار می کند. از این رو، اکثر راه حل های ضد پول شویی (AML) برای شناسایی لایه بندی طراحی شده اند.

پاداش های شرط بندی اتریوم تشخیص فعالیت های غیرعادی را آسان تر می کند

برای طراحی راه‌حل‌هایی برای تشخیص لایه‌بندی، ضروری است مانند مجرمانی فکر کنیم که جریان‌های پیچیده‌ای از سرمایه‌ها را برای مبهم کردن مسیر پول ایجاد می‌کنند. رویکرد آزمایش‌شده زمان برای افشای چنین فعالیت‌هایی، شناسایی حرکت غیرمنطقی دارایی‌ها است. این به این دلیل است که هدف از پولشویی ایجاد سود نیست.

با بازده سهام پس از شانگهای اتر که نرخ بهره معیاری را برای ارزهای دیجیتال ارائه می‌کند، می‌توانیم ساختارهای پایه ریسک-پاداش را تدوین کنیم. با تجهیز به این موضوع، محققین می توانند به طور سیستماتیک رفتار مالی را که برخلاف روندهای نرخ معیار است، تشخیص دهند.

مربوط: به لطف اتریوم، «آلت کوین» دیگر یک توهین نیست

برای نشان دادن، ممکن است الگویی وجود داشته باشد که در آن یک آدرس یا گروهی از آدرس‌ها به واحدی اشاره می‌کنند که به طور مداوم ریسک بالایی را متحمل می‌شود در حالی که درآمدی کمتر از نرخ بدون ریسک دارد. چنین وضعیتی تقریباً مطمئناً در یک بانک بررسی می شود.

به عنوان مثال، چنین معماری نظارتی تراکنش را می توان برای شناسایی معاملات شستشوی NFTها استفاده کرد. در اینجا، چندین شرکت کننده بازار برای انجام معاملات NFT متعدد با هدف لایه بندی دارایی های مجرمانه یا دستکاری قیمت ها تبانی می کنند. از آنجایی که کسب سود هدف عمده این معاملات نیست، چنین فعالیتی پرچم قرمز را برافراشته خواهد کرد.

به طور مشابه، در شرایطی که درآمدهای حاصل از تروریسم از طریق پروتکل‌های DeFi لایه‌بندی می‌شود، شناسایی حرکات غیرمنطقی دارایی‌ها می‌تواند نتایج قابل‌توجهی را برای بازرسان فراهم کند، حتی بدون اطلاع از جرم واقعی.

جرایم مالی و DeFi

بازارهای سرمایه سنتی اغلب برای انتقال مخفیانه وجوه برای دور زدن تحریم ها و تامین مالی فعالیت های تروریستی استفاده می شود. به طور مشابه، اکوسیستم‌های DeFi به دلیل توانایی جابه‌جایی مبالغ هنگفتی از دارایی‌ها بین حوزه‌های قضایی با استفاده از بلاک چین، هدف جذابی برای جرایم مالی ارائه می‌کنند.

علاوه بر این، تغییر قابل توجهی در فعالیت از صرافی های متمرکز به صرافی های غیرمتمرکز به دلیل شکست های اخیر مانند فروپاشی FTX صورت گرفته است. این افزایش حجم DeFi باعث شده است که جریان های غیرقانونی مبهم باقی بمانند.

حتی قانع‌کننده‌تر، معرفی کنترل‌های انطباق بهتر توسط ارائه‌دهندگان خدمات کریپتو متمرکز – که اغلب توسط قانون‌گذاران اجباری می‌شوند – است که احتمالا مجرمان را به جستجوی کانال‌های جدید برای پولشویی سوق می‌دهد.

در نتیجه، جریان‌های غیرقانونی به DeFi می‌تواند از مجموعه گسترده‌ای از جنایات سرچشمه بگیرد. این تغییر پارادایم در بازارهای ارز دیجیتال، تیم‌های پزشکی قانونی را ملزم می‌کند تا توانایی‌های خود را برای بررسی جریان‌های پیچیده وجوه در پروتکل‌های مختلف بدون اطلاع قبلی از منبع دارایی‌های مجرمانه افزایش دهند.

بر این اساس، تلاش‌های انطباق باید حول کشف گونه‌شناسی لایه‌بندی متمرکز شوند. در واقع، با پیشرفت سریع در قابلیت همکاری بلاک چین، نظارت سیستماتیک برای شناسایی نقل و انتقالات مجرمانه حتی بسیار مهم شده است.

توانایی ما برای شناسایی فعالیت های مشکوک در کریپتو کمتر از حد ایده آل است، تا حدی به دلیل نوسانات شدید قیمت کریپتو. این نوسان، آستانه های ریسک ثابت را بی اثر می کند و می تواند پولشویی را قادر سازد که شناسایی نشود. به این معنا، اگر و زمانی که اتریوم یک نرخ معیار تعیین کند، ابزاری برای ایجاد عقلانیت پایه برای جریان‌های سرمایه و در نتیجه شناسایی نقاط پرت فراهم می‌کند.

دبانجان چترجی دارای بیش از 17 سال تجربه در تجزیه و تحلیل روند جرایم مالی با استفاده از علم داده، از جمله بیش از 13 سال در HSBC. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در اقتصاد از دانشکده اقتصاد دهلی هند است.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
اکانت پرمیوم تریدینگ ویو ارزان

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس