ارتقای چند ضلعی به‌طور بی‌سروصدا اشکالی را برطرف می‌کند که ۲۴ میلیارد دلار MATIC را در معرض خطر قرار می‌دهد

جینتی کانانی، یکی از بنیانگذاران Polygon، گفت: “با توجه به اینکه چقدر در خطر بود، من معتقدم تیم ما بهترین تصمیمات ممکن را با توجه به شرایط گرفته است.”

شبکه مقیاس‌پذیری لایه دو مبتنی بر اتریوم، Polygon بی‌صدا آسیب‌پذیری را برطرف کرده است که ارزش تقریباً ۲۴ میلیارد دلاری توکن مادری MATIC آن را در معرض خطر قرار داده است.

طبق یک پست وبلاگی در 29 دسامبر از Polygon، آسیب‌پذیری «بحرانی» در قرارداد جنسیس اثبات سهام (PoS) شبکه برای اولین بار توسط دو هکر Whitehat در 3 و 4 دسامبر از طریق مشخص شد. امنیت بلاک چین و پلتفرم میزبانی باگ Bounty Immunefi.

این آسیب پذیری بیش از 9.27 میلیارد است MATIC در معرض خطر است که در زمان نگارش مقاله حدود 23.6 میلیارد دلار ارزش دارد، که این رقم نشان دهنده اکثریت قریب به اتفاق عرضه 10 میلیارد توکن است.

Polygon اشاره کرد که این اشکال در Block #22156660 از طریق “Emergency Bor Upgrade” به Mainnet در 5 دسامبر در حدود ساعت 7:27 صبح UTC حل شد. این شبکه اشاره کرد که یک “هکر مخرب” موفق شد 801,601 MATIC (2.04 میلیون دلار) را قبل از رفع اشکال سرقت کند. در پست وبلاگ آمده بود:

“تیم هسته Polygon با گروه و تیم متخصص Immunefi درگیر شد و بلافاصله یک راه حل را معرفی کرد. انجمن اعتبار سنجی و گره کامل مطلع شدند، و آنها پشت سر توسعه دهندگان اصلی جمع شدند تا 80 درصد از شبکه را ظرف 24 ساعت بدون توقف ارتقا دهند.

Polygon اظهار داشت که این مشکل در پشت درهای بسته برطرف شد زیرا از خط‌مشی «وصله‌های بی‌صدا» که توسط تیم Go Ethereum (Geth) در نوامبر 2020 معرفی شد پیروی می‌کند. طبق دستورالعمل‌ها، پروژه‌ها یا توسعه‌دهندگان 4 تا 8 هفته پس از رفع اشکال‌های مهم گزارش می‌دهند. برای جلوگیری از خطر سوء استفاده در زمان وصله، زنده شوید.

مطابق با ایمنیهکر Whitehat “Leon Spacewalker” اولین کسی بود که در مورد حفره امنیتی در 3 دسامبر گزارش داد و برای تلاش های خود با 2.2 میلیون دلار استیبل کوین پاداش خواهد گرفت، در حالی که دومین هکر ناشناس که “Whitehat2” نامیده می شود 500000 MATIC دریافت خواهد کرد. (1.27 میلیون دلار) از Polygon.

مربوط: همانطور که توسط یکی از بنیانگذاران Sandeep Nailwal گفته شده است، چگونه Polygon محدودیت های اتریوم را به چالش می کشد.

یکی از بنیانگذاران Polygon Jعینتی کنانی تاکید کرد توانایی شبکه برای رفع سریع باگ مهم، در پست وبلاگ ذکر کنید که:

آنچه مهم است این است که این آزمونی برای انعطاف پذیری شبکه ما و همچنین توانایی ما برای اقدام قاطع تحت فشار بود. با توجه به اینکه چقدر در خطر بود، معتقدم تیم ما با توجه به شرایط بهترین تصمیمات ممکن را گرفته است.

طبق داده‌های Coingecko، قیمت MATIC 2.45 دلار است و علیرغم رکود فعلی در دارایی‌های ارزهای دیجیتال در این ماه، 35.1 درصد در 30 روز گذشته افزایش یافته است.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس