صادرکننده USDC Circle Inc. قبلا یک استیبل کوین با پشتوانه یورو منتشر کرده بود که در ایالات متحده نظارت می شود.

استیبل کوین یورو که در فنلاند راه اندازی شد، ادعا می کند اولین بار در اتحادیه اروپا تایید شده است


شرکت فنلاندی Membrane Finance یک استیبل کوین کاملاً ذخیره شده با پشتیبانی یورو منتشر کرده است، طبق یک پست وبلاگی این شرکت در تاریخ 2 فوریه. این شرکت دارای مجوز از اداره نظارت مالی فنلاند (Fin-FSA) است و ادعا می کند که سکه جدید “EUROe” “اولین و تنها ارز دیجیتال استیبل کوین تحت نظارت اتحادیه اروپا است.”

Circle Inc. مستقر در ایالات متحده خود را منتشر کرد استیبل کوین با پشتوانه یورو در ماه ژوئن، اما سکه یورو آن (EUROC) در ابتدا توسط Silvergate Bank، یک نهاد تحت نظارت ایالات متحده، تحت نظارت بود.

هر توکن EUROe دارای حداقل یک یورو فیات است […] در یک موسسه مالی یا بانک اروپایی، محصور از Membrane Finance،” با توجه به پست شرکت این شرکت بر این باور است که برخلاف هزینه بالا و سرعت آهسته تامین مالی سنتی، امکان “پرداخت های نزدیک به آنی” را با هزینه نزدیک به صفر فراهم می کند.

مدیر عامل شرکت Membrane Finance Juha Viitala ابراز امیدواری کرد که سکه EUROe تنظیم شده اروپایی‌ها را تشویق کند تا ثروت خود را از طریق استفاده از برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) رشد دهند و اظهار داشت:

استیبل کوین‌ها بخش مهمی از گذار به زیرساخت‌های پولی مبتنی بر بلاک چین هستند و اروپایی‌ها سزاوار این هستند که یک استیبل کوین یورو با ذخیره کامل از اتحادیه اروپا و توسط یک مقام مالی مبتنی بر اتحادیه اروپا تنظیم شود. امیدواریم EUROe افراد عادی بیشتری را به DeFi بیاورد، کسانی که قبلاً قادر به نوسانات ارزهای دیجیتال نبودند یا نگران نوسانات ارزهای دیجیتال بودند.

مربوط: استیبل کوین بومی بریتانیا در 18000 دستگاه خودپرداز در سراسر کشور ثبیت می شود

EUROe در ابتدا در اتریوم با پشتیبانی از شبکه‌های بلاک چین اضافی برای آینده در دسترس خواهد بود.

«استیبل کوین‌ها» یا توکن‌های کریپتو که توسط ارزهای فیات پشتیبانی می‌شوند، سابقه طولانی و درخشانی در دنیای کریپتو داشته‌اند. اولین استیبل کوین دلار آمریکا، تتر (USDT)، ابتدا برای لایه بیت کوین Omni منتشر شد و نسخه اتریوم آن در سال 2018 عرضه شد. این ارز اکنون سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است. با توجه به CoinMarketCap.

در 19 ژانویه، Circle و تیم پشت Uniswap تبادل غیرمتمرکز کردند گزارشی منتشر کرد ادعا می کند که ارزهای خارجی مبتنی بر بلاک چین می تواند هزینه های حواله را تا 80 درصد کاهش دهد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر