طبق گزارش شرکت امنیت سایبری کسپرسکی، مجرمان سایبری سال آینده به متاورس هجوم می‌آورند تا شرکت‌کنندگان ناآگاه دنیای مجازی را شکار کنند.

افزایش بهره‌برداری و سوء استفاده از متاورس در سال 2023: کسپرسکی


به گفته کارشناسان امنیت سایبری، بدافزار، حملات باج‌افزار و فیشینگ تنها آفت‌های صنعت کریپتو نیستند، زیرا Metaverse می‌تواند در سال آینده به یک هدف بزرگ تبدیل شود.

در «تهدیدات سایبری مصرف‌کننده: پیش‌بینی‌ها برای سال 2023» گزارش در 28 نوامبر، شرکت امنیت سایبری Kaspersky از قبل هشدار داد که به دلیل عدم حفاظت از داده ها و قوانین اعتدال، بهره برداری بیشتری از Metaverse صورت خواهد گرفت.

کسپرسکی اذعان کرد که در حال حاضر تنها تعداد انگشت شماری از پلتفرم های متاورس وجود دارد، اما تعداد متاورس ها قرار است در سال های آینده گسترش یابد و بازار حتی می تواند به بالاترین حد خود برسد. 50 میلیارد دلار تا سال 2026. این گسترش مجرمان سایبری را به سمت اکوسیستم سوق می دهد که به دنبال سوء استفاده از مشارکت کنندگان ناخواسته دنیای مجازی هستند.

از آنجایی که تجربه متاورس جهانی است و از قوانین منطقه ای حفاظت از داده ها، مانند GDPR تبعیت نمی کند، ممکن است تضادهای پیچیده ای بین الزامات مقررات مربوط به اعلان نقض داده ایجاد کند.

رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر کانون فعالیت‌های نقض داده‌ها هستند، بنابراین منطقی است که Metaverse توسعه‌ای برای این کار خواهد بود. همانطور که کوین تلگراف در اوایل سال جاری گزارش داد، رسانه های اجتماعی بیش از یک میلیارد دلار درآمد داشتند ضررهای مرتبط با کلاهبرداری ارز دیجیتال در سال 2021

کسپرسکی همچنین پیش بینی کرد که سوء استفاده و تجاوز جنسی مجازی به اکوسیستم های متاورس سرایت خواهد کرد. به مواردی از «تجاوز و سوء استفاده از آواتار» اشاره کرد و افزود که بدون مکانیسم‌های حفاظتی یا قوانین اعتدال، «این روند ترسناک احتمالاً تا سال 2023 ما را دنبال خواهد کرد».

متا، شرکتی که قبلاً با نام فیس بوک شناخته می شد، دارد در حال حاضر فشارهای زیادی دریافت کرده است بیش از جاه طلبی های Metaverse خود به دلیل عدم حفاظت از کاربر و نگرانی های حفظ حریم خصوصی در پلت فرم رسانه های اجتماعی خود.

این گزارش پیش‌بینی کرده بود ارزهای مجازی درون بازی و اقلام با ارزش یکی از “اهداف اصلی” در میان مجرمان سایبری خواهد بود که به دنبال ربودن حساب های بازیکنان یا فریب آنها به معاملات کلاهبرداری برای دستیابی به دارایی های مجازی ارزشمند هستند. اکثر بازی‌های مدرن نوعی از کسب درآمد یا پشتیبانی از ارز دیجیتال را معرفی کرده‌اند که تبدیل به یک هانی‌پات برای بازیگران مخرب می‌شود.

مربوط: متاورس مرز جدیدی برای کسب درآمد غیرفعال است

کسپرسکی خاطرنشان کرد که اشکال جدید رسانه های اجتماعی نیز خطرات بیشتری را به همراه خواهند داشت. این به طور خاص به تغییر رسانه های اجتماعی مبتنی بر واقعیت افزوده اشاره کرد و اضافه کرد که مجرمان سایبری می توانند شروع به “توزیع برنامه های تروجانی جعلی” برای آلوده کردن دستگاه ها برای اهداف مخرب بیشتر کنند.

تهدیدات رسانه های اجتماعی جدید مبتنی بر واقعیت افزوده و پلتفرم های متاورس در درجه اول سرقت داده ها و پول است. فیشینگو هک حساب، این گزارش نتیجه گرفت.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو 2022

لینک منبع خبر