مراکش

    • رئیس بانک مرکزی مراکش می گوید چارچوبی برای تنظیم ارزهای دیجیتال در حال ایجاد است.
    • علاوه بر این، فرماندار مدعی شد آژانس وی در مورد معیارها با صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در تماس بوده است.
    • فرماندار می‌گوید مراکشی‌ها ارز دیجیتال را بدون چارچوب قانونی قبول نمی‌کنند.

به گفته رئیس بانک مرکزی مراکش، عبداللطیف جواهری، قانون چارچوبی برای تنظیم ارزهای دیجیتال اکنون توسط بانک مرکزی مراکش تهیه می شود. علاوه بر این، انتظار می رود این چارچوب در آینده بسیار نزدیک ارائه شود.

علاوه بر این اطلاعات، استاندار گفت که سازمان متبوعش هم با صندوق بین‌المللی پول (IMF) و هم با بانک جهانی در ارتباط با استانداردهای مورد استفاده در ارتباط بوده است.

در ماه مارس، قبل از اظهارات اخیر جوهری، بانک مرکزی مراکش اعلام کرد که علاوه بر بانک های مرکزی فرانسه، سوئد و سوئیس، با دو موسسه مالی بزرگ در حال مذاکره است.

به گفته بانک مرکزی در آن زمان، تاکید اصلی جلسات بر موثرترین راه‌ها برای تنظیم ارزهای دیجیتال بود.

نظراتی که جواهری در مورد ارزهای رمزپایه ارائه کرد، در پی افزایش تعداد افرادی که از دولت درخواست کردند تجارت ارزهای دیجیتال را تنظیم کند، بیان شد.

رئیس بانک مرکزی مراکش معتقد است که پذیرش ارزهای دیجیتال توسط مراکشی ها نباید تا زمانی که یک چارچوب قانونی وجود داشته باشد انجام شود، علیرغم این واقعیت که به نظر می رسد استفاده آینده مراکشی ها از ارزهای دیجیتال اجتناب ناپذیر باشد.

به گفته وی، در حال حاضر پذیرش ارزهای دیجیتال برای دولت غیرممکن است، زیرا هیچ چارچوب قانونی یا قانونی در سطح ملی و بین المللی وجود ندارد.

وی ادامه داد که G20 و تعدادی از کشورهای دیگر بر اهمیت ایجاد یک چارچوب نظارتی برای ارزهای رمزپایه مانند ارز دیجیتال و همچنین یک چارچوب نظارتی برای ارزهای دیجیتال تاکید کرده اند. ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC).

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر