پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که افزایش نرخ بهره باید «سریع‌تر» انجام شود، بازارهای ارزهای دیجیتال کساد بودند.

پاول همچنین نشان داد که افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره برای ماه آینده “روی میز” است.

جیمز بولارد، رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس، روز سه شنبه گفت که انتظار دارد نرخ بهره تا پایان سال به 3.5 درصد برسد.

بیت کوین در روز جمعه به 40,586 دلار سقوط کرد، از بالاترین قیمت روزانه 42,965 دلار در ظهر، در حالی که کل بازار ارزهای دیجیتال به 1.88 تریلیون دلار عقب نشینی کرد.

صبح روز سه شنبه، قیمت بیت کوین به زیر 40000 دلار سقوط کرد و چند ساعت بعد دوباره به دست آمد. بیت کوین در روز پنجشنبه کمی بالای 42000 دلار بود.

برای بیت کوین بساز یا بشکن

ناظران بازار می گویند که مانع 40000 دلاری به عنوان یک نقطه شکست برای بیت کوین ظاهر شده است، زیرا عملکرد آن از آنجا می تواند زمینه را برای رسیدن بازار به یک فاز دیگر صعودی یا نزولی تعیین کند.

با افزایش تورم، سقوط سهام، و بی‌اطلاعی سرمایه‌گذاران از افزایش سریع نرخ بهره توسط بانک مرکزی، بسیاری استدلال می‌کنند که اکنون بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین است.

مطلب پیشنهادی | توکن های متاورس در Overdrive، از بیت کوین و اتریوم پیشی می گیرند

با این وجود، با ارزش ترین دارایی دیجیتال جهان تا کنون تقریباً 20 درصد از ارزش خود را در سال جاری کاهش داده است و در 25 ژانویه قبل از بهبودی، به 33000 دلار کاهش یافته است. بیت کوین در 8 نوامبر سال گذشته، کمی بیش از سه ماه پیش، به بالاترین قیمت خود یعنی حدود 69000 دلار رسید.

BTC total market cap at $775.76 billion on the daily chart | Source: TradingView.com

تاریخچه معاملات بیت کوین از ابتدای پیدایش آن آشفته و متلاطم بوده است. کریپتوکارنسی به عنوان یک طبقه دارایی، با نیروهایی که بر قیمت‌های آن تأثیر می‌گذارند، به تکامل خود ادامه می‌دهد.

ارزهای رمزپایه به دنبال کاهش اخیر صنعت فناوری هستند، زیرا نزدک در جمعه ۲ درصد سقوط کرد که بیشترین کاهش از اواسط ماه مارس بود.

افزایش نرخ برای مهار تورم

برای مقابله با تورم فزاینده که در ماه گذشته به 8.5 درصد رسید، نرخ بهره افزایش می یابد. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری‌های با رشد بالا، مانند فناوری، با استفاده از مفهوم جریان نقدی تخفیف‌یافته ارزیابی می‌شوند.

سرمایه‌گذاران با افزایش تورم، مسائل ژئوپلیتیکی و نگرانی‌ها در مورد سیاست‌های پولی سختگیرانه بانک مرکزی دست و پنجه نرم می‌کنند.

صورتجلسه ماه مارس فدرال رزرو که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد که قصد دارد ترازنامه خود را هر ماه 95 میلیارد دلار کاهش دهد تا تورم را مهار کند.

در همین حال، در توسعه دیگری، شرکت خودروهای الکتریکی ایلان ماسک، تسلا، بیت کوین را ذخیره می کند.

در ترازنامه شرکت، دارایی های دیجیتالی بالغ بر 1.261 میلیارد دلار است. از سه ماه اول سال گذشته، غول EV مستقر در آستین، تگزاس، هیچ دارایی ارز دیجیتال را خریداری و فروخته است.

مطلب پیشنهادی | کریپتو Quick Look: BTC به 42000 دلار می رسد، ETH به اوج 10 روزه می رسد

Featured image from Investors King, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر