بیت کوین در حال حاضر شاهد کاهش قیمت است و ارزش آن به زیر 42000 دلار رسیده است. این حرکت به دنبال افزایش قابل توجهی در عرضه بیت کوین سودآور در گردش صورت گرفت و باعث شد موج سودجویی در میان سرمایه گذاران

رئیس تحقیقات گروه ETC، آندره دراگوش، برجسته می کند این روند، با توجه به افزایش بیت کوین که به صرافی ها برای فروش بالقوه منتقل می شود. دراگوش با استناد به داده های Glassnode اشاره کرد:

کل موجودی مبادلات بیت کوین به وضوح افزایش یافته است که نشان دهنده جریان خالص سکه به صرافی ها در هفته گذشته است. به طور دقیق تر، طبق داده های ارائه شده توسط Glassnode، حدود +14k BTC به صورت خالص وارد صرافی ها شده است. این احتمالاً در کوتاه مدت فشار نزولی بر قیمت ها وارد می کند.

دارندگان کوتاه مدت بیت کوین فشار فروش را افزایش می دهند

به گزارش گروه ETC، در حال حاضر سناریوی بازار منظره ای را ارائه می دهد که در آن بخش قابل توجهی از آدرس های بیت کوین و اتریوم سودآور هستند. داده‌های این شرکت نشان می‌دهد که 88.3 درصد از آدرس‌های BTC و 77.6 درصد از آدرس‌های ETH در حال حاضر سودآور هستند، این ارقام نزدیک به بالاترین میزان در سال است.

این محیط با درصد بالایی از آدرس‌های BTC و ETH که در حالت سود قرار دارند، ظاهراً بخشی از سرمایه‌گذاران، به‌ویژه آن‌هایی که چشم‌انداز سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت دارند، تشویق کرده است تا از سود خود سرمایه‌گذاری کنند، همانطور که در تحلیل گروه ETC نشان داده شده است.

گروه ETC همچنین فاش کرد که این سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت، کسانی که بیت‌کوین را برای کمتر از ۱۵۵ روز نگه داشته‌اند، در حال انتقال خود بوده‌اند. دارایی های سودآور به مبادلاتی با نرخی که از ژوئیه سال جاری تاکنون مشاهده نشده است.

این افزایش فشار فروش به عاملی مهم نسبت داده می‌شود که رشد بیت‌کوین را مهار می‌کند، زیرا بازار با افزایش دسترسی به ارز دیجیتال سازگار می‌شود.

برای نشان دادن بیشتر واکنش بازار، هفته گذشته اولین نمونه از “خروجی خالص” از محصولات قابل معامله در بورس دارایی های کریپتو (ETP) از اوایل اکتبر بود.

مجموع این خروجی ها تقریباً 18.2 میلیون دلار بود که ETP های بیت کوین اکثر این برداشت ها را تجربه کردند که مجموعاً 13.1 میلیون دلار است. در مقابل، ETPهای اتریوم شاهد «جریان ورودی خالص» 5.8 میلیون دلاری بودند که حاکی از واگرایی بود. علاقه سرمایه گذار بین دو ارز دیجیتال پیشرو

تاثیر بازار و انحلال معامله گران

کاهش اخیر قیمت بیت کوین از بالاترین قیمت قبلی آن در حدود 44000 دلار، بر احساسات سرمایه گذاران تأثیر گذاشته و منجر به انحلال قابل توجه معامله گران شده است. مطابق با داده ها از Coinglass، در 24 ساعت گذشته، 115,873 انحلال معامله‌گر وجود داشته است که در مجموع 424.67 میلیون دلار به اوج خود رسیده است.

بیت کوین با 105.51 میلیون دلار انحلال طولانی مدت و 14.95 میلیون دلار در انحلال کوتاه مدت، رهبری این انحلال ها را داشته است. اتریوم از نزدیک با 78.53 میلیون دلار در نقدینگی طولانی و 7.41 میلیون دلار در نقدینگی کوتاه دنبال می‌شود.

شایان ذکر است که این انحلال ها و پویایی های نوسان بازار بر تقسیم سرنوشت معامله گران در بازار کریپتو. در حالی که برخی از سرمایه گذاران از فرصت برای دستیابی به سود استفاده می کنند، برخی دیگر با چالش های تغییرات سریع بازار روبرو هستند.

قیمت بیت کوین (BTC) در نمودار 1 ساعته در حال حرکت است. منبع: BTC/USDT در TradingView.com

تصویر برجسته از Unsplash، نمودار از TradingView

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر