داده‌ها نشان می‌دهد که دارندگان بلندمدت بیت‌کوین اخیراً متوجه ضرر قابل‌توجهی شده‌اند، نشانه‌ای از اینکه تسلیم نهایی قبل از پایین آمدن ممکن است اینجا باشد.

دارنده بلندمدت بیت کوین SOPR میانگین ضرر 27 درصدی را در این هفته نشان می دهد

بر اساس آخرین گزارش هفتگی از گلاسنود، به نظر می رسد دارندگان بلندمدت بیت کوین در این هفته ضررهایی را متحمل شده اند.

نسبت سود خروجی مصرف شده” (یا به طور خلاصه SOPR) شاخصی است که به ما می گوید که آیا سرمایه گذاران بیت کوین در حال حاضر با سود یا زیان می فروشند.

این معیار با نگاه کردن به تاریخچه زنجیره ای هر سکه که فروخته شده است کار می کند تا ببیند آخرین بار در چه قیمتی حرکت کرده است. اگر این قیمت کمتر از قیمت فعلی بود، سکه با سود فروخته شده است.

از سوی دیگر، بیشتر بودن آخرین قیمت فروش از آخرین قیمت به معنای زیان فروش سکه است.

وقتی ارزش بیت کوین SOPR بیشتر از یک باشد، به این معنی است که سکه هایی که در حال حاضر حرکت می کنند، به طور متوسط ​​با سود به فروش می رسند.

مطالب مرتبط | داده‌های زنجیره‌ای بیت‌کوین نشان‌دهنده فشار طولانی در بازار آتی است

در حالی که ارزش این اندیکاتور کمتر از یک است، نشان می دهد که کل بازار در حال حاضر با ضرر به فروش می رسد. به طور طبیعی، این نسبت دقیقاً برابر با 1 است، نشان می دهد که سرمایه گذاران به طور متوسط ​​در حال شکستن هستند.

اکنون نموداری وجود دارد که روند بیت کوین SOPR را نشان می دهد دارندگان طولانی مدت، گروهی که سکه های خود را حداقل 155 روز قبل از فروش نگه می دارد.

Looks like the 7-day average value of the metric has sunk recently | Source: Glassnode's The Weekly Update - Week 22, 2022

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، دارنده بلندمدت بیت کوین SOPR در هفته گذشته ارزش منفی را مشاهده کرده است.

ارزش فعلی این اندیکاتور نشان می دهد که هر کوین LTH که در هفت روز گذشته خرج شده است به طور متوسط ​​27 درصد ضرر داشته است.

مطالب مرتبط | تیم دراپر میلیاردر در مورد اینکه چه چیزی بازار بعدی بیت کوین را راه اندازی می کند

این گزارش خاطرنشان می‌کند که در تاریخچه سکه، مقادیر مشابهی از متریک تنها در طی پایین‌ترین حد نهایی بازارهای نزولی مشاهده شده است.

این ممکن است نشان دهد که بازار فعلی بیت کوین نیز می تواند به پایین ترین سطح خود نزدیک شود. با این حال، هر دو در سال 2015 و 2018، LTH SOPR حتی عمیق تر شد و قیمت قبل از رسیدن به پایین تر اصلاح شد.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین حدود 31.7 هزار دلار شناور است که 9 درصد در هفت روز گذشته افزایش یافته است. در ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال 18 درصد کاهش یافته است.

نمودار زیر روند قیمت سکه را در پنج روز گذشته نشان می دهد.

نمودار قیمت بیت کوین

The value of Bitcoin seems to have shot up over the past couple of days | Source: BTCUSD on TradingView
Featured image from Unsplash.com, charts from TradingView.com, Glassnode.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر