قیمت LTC می‌تواند در کنار دارایی‌های پرریسک‌تر کاهش پیدا کند، زیرا تحلیلگران کلان هشدار تله گاوی را در مورد این برگشت بالقوه «سر جعلی» به صدا در می‌آورند.

تجمع لایت کوین 'سر جعلی'؟  مشخصات فنی قیمت LTC به ریزش 65 درصدی اشاره دارد


لایت کوین (LTC) 130% به عقب برگشته است تقریبا 100 دلار پس از پایین آمدن نزدیک به 40.50 دلار در ژوئن 2022. دلایل اصلی شامل وضعیت گسترده احساسات ریسک و سرخوشی در اطراف نصف شدن لایت کوین در آگوست 2023

با این حال، فنی نشان می دهد که LTC ممکن است بسیاری از این دستاوردها را در ماه های آینده از بین ببرد.

قیمت LTC پرچم خرس غول پیکر را رنگ می کند

لایت کوین عمدتاً به دلیل وجود پرچم خرس غول پیکر در کاراکتر هفتگی، سود خود را کاهش می دهد.

پرچم خرس یک الگوی ادامه نزولی است که زمانی رخ می دهد که قیمت در داخل یک کانال صعودی و موازی پس از طی یک روند نزولی قوی تثبیت شود. پس از شکسته شدن قیمت به زیر خط روند پایین تر خود با افزایش حجم معاملات برطرف می شود

لایت کوین از اوایل ژوئن 2022 الگوی مشابهی را ترسیم کرده است. قبلاً ارز LTC/USD 70 درصد اصلاح قیمت از 130 دلار به 40.50 دلار را تجربه کرده بود. بنابراین، از منظر فنی، اگر قیمت آن به زیر خط روند پایین تر ریزش کند، روند نزولی خود را از سر می گیرد.

نمودار قیمت هفتگی LTCUSD با تنظیم تفکیک پرچم خرس. منبع: TradingView

به عنوان یک قاعده، حرکت شکست پرچم خرس باعث می شود که قیمت به اندازه طول روند نزولی قبلی کاهش پیدا کند. اعمال همین تنظیمات برای لایت کوین، هدف نزولی پرچم خرس آن را به نزدیک به 30.50 دلار یا 65 درصد کمتر از قیمت فعلی LTC می رساند.

قیمت لایت کوین “سر جعلی”؟

همانطور که قبلاً گفته شد، وضعیت قیمت لایت کوین عمدتاً در راستای حرکت‌های مشابه در بازار ریسک روی داده است. تورم خنک کننده.

به عنوان مثال، شاخص بورس نزدک-100 تقریباً افزایش یافته است. 15.50٪ بین اکتبر 2022 و ژانویه 2023. به طور مشابه، بیت کوین (بیت کوین) از زمان کمترین قیمت خود در نوامبر 2022 یعنی حدود 15500 دلار، بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

ضریب همبستگی هفتگی بین Litecoin و Nasdaq-100 در 27 ژانویه در 0.35 مثبت بوده است. به طور مشابه، همبستگی بین Litecoin و Bitcoin اکنون حدود 0.21 است.

ضریب همبستگی هفتگی لایت کوین با نزدک-100 و بیت کوین. منبع: TradingView

اما بسیاری از تحلیلگران، از جمله مارک هافل، مدیر ارشد سرمایه گذاری در مدیریت ثروت جهانی UBS، اشاره شد که تجمع ریسک در حال انجام می تواند یک “سر جعلی” باشد. به عبارت ساده، افزایش مداوم لایت کوین، تحت تأثیر همتایان ریسک پذیر خود، می تواند کوتاه مدت باشد.

تحلیلگر بازار مستقل کاپو کریپتو نیز موافق است، یادداشت برداری:

«راهی که حرکت رو به بالا اتفاق می افتد، راه [higher-timeframe] مقاومت ها در حال آزمایش هستند… به وضوح دستکاری شده به نظر می رسد، بدون تقاضای واقعی. بار دیگر، بزرگترین تله خریدار ها که تا به حال دیده ام.”

سناریوی صعودی لایت کوین

با این حال، همه نسبت به دارایی های ریسکی مانند لیت کوین نزولی نیستند. تحلیلگر بازار محبوب Rekt Capital می بیند لایت‌کوین در هفته‌های آتی به 160 دلار صعود می‌کند، با استناد به تنظیم نمودار ماهانه همانطور که در زیر نشان داده شده است.

نمودار قیمت ماهانه LTC/USD. منبع: TradingView

قابل توجه است که نمودار نشان می دهد که قیمت LTC پس از آزمایش مقاومت خط روند صعودی چند ساله در محدوده 40 تا 50 دلار، تحت یک حرکت بازگشتی قوی قرار گرفته است، که می تواند واجد شرایط یک روند صعودی بیشتر به سمت محدوده 120 تا 160 دلار باشد.

این اهداف صعودی قبلاً به عنوان پشتیبانی و مقاومت عمل می کردند. بنابراین شکستن این مقاومت مهم می‌تواند راه‌اندازی پرچم خرس را باطل کند، که طبق گفته‌ها، 54 درصد از همه زمان‌ها اتفاق می‌افتد. پژوهش توسط سرمایه گذار کهنه کار تام بولکوفسکی.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.


این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر