نرخ خرده فروشی بیت کوین در چند وقت اخیر افزایش یافته است. این معیارها نشان می دهد که سرمایه گذاران خرده فروشی بیت کوین چقدر می خرند و با چه قیمت هایی این توکن ها را می خرند. اکنون، این معیار در اوج بازار صعودی در آن نقطه به بالاترین حد خود در سال 2017/2018 رسیده بود. از آنجایی که همین اتفاق یک بار دیگر در حال رخ دادن است و سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی خریدها را افزایش می‌دهند، باید دید که آیا این موضوع با افزایش صعودی دیگری که دارایی دیجیتال را به بالاترین سطح تاریخ می‌فرستد مرتبط خواهد بود یا خیر.

سرمایه گذاران خرد افزایش می یابند

در نموداری که در توییتر منتشر شد، ویل کلمنته، تحلیلگر بازار، نشان داد که سرمایه‌گذاران خرد در حال حاضر این ارز دیجیتال را با دومین نرخ بالا در تاریخ خریداری می‌کنند. وقتی از منظر آخرین باری که خرید خرده‌فروشی از این نقطه گذشته است، به این موضوع اهمیت می‌دهد. با این حال، این فقط از منظر تاریخی خبر خوبی را بیان نمی کند.

مطالب مرتبط | جریان های خروجی صرافی بیت کوین نشان می دهد که رالی ممکن است تازه شروع شود

کلمنته خاطرنشان کرد که بیشتر جهش‌ها در دارایی‌های سرمایه‌گذاران خرد معمولاً با رشد سرمایه‌های کلان همزمان است. با این حال، مواقعی نیز وجود داشته است که این سرمایه گذاران رویکرد استراتژیک تری برای خرید خود در پیش گرفته اند. در مورد این مورد، تحلیلگر توضیح می دهد که این یک امر پرت است.

مهمترین بخش این موضوع این است که هیچ شاخص روشنی از اینکه قیمت ممکن است در پاسخ به این موضوع به کجا برسد وجود ندارد. نه تنها می تواند یک سیگنال صعودی باشد که می تواند قبل از بالای دیگری باشد، بلکه می تواند به خوبی به پایین دیگری نیز منجر شود.

ویل کلمنته می‌گوید: «یا محکوم به فنا هستیم یا خرده‌فروشی استفاده از بیت‌کوین را به عنوان یک حساب پس‌انداز و انصراف از سیستم فیات انتخاب کرده است». “خوشبین در من امیدوار است که دومی باشد.”

بیت کوین برای یک رالی دیگر آماده است؟

رویدادهای نصف شدن بیت کوین نیز به افزایش ارزش دارایی دیجیتال منجر شده است. با این حال، رویدادهای نیمه نیمه وجود دارد که می تواند برای قیمت دارایی دیجیتال نیز مهم باشد. معمولاً پس از یک رویداد نصف شدن، اوج بین 515 تا 545 روز پس از آن به دست می آید. تا کنون، بیت کوین پس از آغاز سال جدید، از این نقطه عبور کرده است، که به این معنی است که رویداد مهم بعدی نیمه هاوینگ بود.

BTC falls to $45k | Source: BTCUSD on TradingView.com

اگر تاریخ را باور کنیم، این رویداد می‌تواند پیامدهای بدی برای دارایی دیجیتال داشته باشد. آخرین رویداد اواسط هاوینگ باعث شد که قیمت بیت کوین پس از ژوئیه 2018 به شدت کاهش یابد. بر کسی پوشیده نیست که آنچه پس از آن رخ داد بازار نزولی بود.

مطالب مرتبط | پس از خرید ایلان ماسک 9.2 درصد از توییتر، دوج کوین افزایش یافت، چه خبر؟

با شتاب فعلی بازار، به نظر می رسد بیت کوین از نظر تاریخی به این الگو پایبند است، زیرا نتوانسته است از نقطه مقاومت 50 هزار دلاری عبور کند. ضد عفونی خاطرنشان می کند که رویداد بعدی نیمه هاوینگ در 11 آوریل برگزار خواهد شد. بنابراین BTC یا باید بالاتر از این مقاومت بعدی باشد یا خطر یک روند نزولی که می تواند یک بار دیگر به 30000 دلار سقوط کند، به خطر می اندازد.

Featured image from The کریپتو Basic, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر