داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که صرافی‌های بیت‌کوین مهم‌ترین جریان خروجی را از زمان فروپاشی صرافی FTX در ماه نوامبر به ثبت رسانده‌اند.

مطالب مرتبط: سرمایه گذاران بیت کوین برای اولین بار از مارس 2022 حریص شدند

Netflow Exchange Bitcoin مقادیر منفی عمیقی را نشان می دهد

همانطور که یک تحلیلگر در یک پست کریپتوQuant اشاره کرد، حدود 7000 سکه در این جهش اخیر از صرافی خارج شده اند. شاخص مربوطه در اینجا “تمام صرافی ها جریان شبکه“، که مقدار خالص بیت کوین خروجی یا ورود به کیف پول تمام صرافی های متمرکز را اندازه گیری می کند. ارزش متریک با در نظر گرفتن تفاوت بین ورودی ها (سکه هایی که وارد می شوند) و خروجی ها (سکه ها در حال خارج شدن) محاسبه می شود.

زمانی که اندیکاتور دارای ارزش مثبت باشد، جریان های ورودی بر خروجی ها غلبه می کند و تعداد خالص سکه به صرافی ها سپرده می شود. از آنجایی که یکی از دلایل اصلی سپرده گذاری سرمایه گذاران به صرافی ها برای اهداف فروش است، این روند می تواند پیامدهای نزولی بر قیمت کریپتو داشته باشد.

از سوی دیگر، مقادیر منفی نشان می‌دهد که مقدار خالص عرضه در حال حاضر از این پلتفرم‌ها خارج می‌شود. به طور کلی، دارندگان سکه‌های خود را از صرافی‌ها خارج می‌کنند تا برای مدت طولانی در کیف پول‌های شخصی نگه دارند. بنابراین، چنین مقادیر متریکی می تواند نشان دهد که سرمایه گذاران در حال انباشته شدن هستند، که ممکن است تاثیر صعودی بر قیمت داشته باشد.

اکنون نموداری وجود دارد که روند جریان خالص صرافی بیت کوین را در چند ماه گذشته نشان می دهد:

Looks like the value of the metric has been quite negative recently | Source: کریپتوQuant

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، جریان خالص صرافی بیت کوین طی روز گذشته یک جهش منفی عمیق را ثبت کرد. این جریان خروجی به حدود 7000 بیت کوین رسیده است که کیف پول این پلتفرم ها را بزرگترین ارزشی است که متریک از آن زمان تاکنون دیده است. سقوط FTX در نوامبر سال گذشته

از نمودار، آشکار است که عواقب فروپاشی FTX شاهد مقادیر قابل توجهی بود. دلیل این امر این است که صرافی شناخته شده ای مانند FTX باعث ایجاد ترس در بین سرمایه گذاران شده و آنها را از خطرات نگهداری سکه های خود در سیستم عامل های متمرکز آگاه تر می کند.

به طور طبیعی، این دارندگان به طور انبوه از مبادلات فرار کردند (که باعث شد جریان شبکه به مقادیر قرمز سقوط کند) تا بتوانند بیت‌کوین خود را در کیف پول‌های خارج از سایت، مهمهایی که دارند، ذخیره کنند.

جالب اینجاست که آخرین افزایش منفی جریان نت در حالی ثبت شد که بیت کوین شاهد افزایش شدیدی بود. معمولاً در دوره‌هایی مانند الان، جریان‌های ورودی بیشتر دیده می‌شود، زیرا سرمایه‌گذاران برای گرفتن سود عجله دارند.

بنابراین، سرمایه‌گذاران به جای این جریان‌های خروجی بزرگ، نشانه‌هایی از افزایش قیمت بیت کوین در بلندمدت نشان می‌دهند و احساس می‌کنند که رالی فعلی هنوز چیزهای بیشتری برای ارائه دارد.

این تنها در صورتی خواهد بود که این سرمایه گذاران برداشت را با آن انجام دهند انباشت در فکر. در سناریویی که آنها این سکه‌ها را برای فروش از طریق معاملات خارج از بورس (OTC) منتقل کردند، بیت‌کوین می‌تواند در عوض یک ضربه نزولی را احساس کند.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین در حدود 23100 دلار معامله می شود که در هفته گذشته 8 درصد افزایش یافته است.

نمودار قیمت بیت کوین

BTC moves sideways | Source: BTCUSD on TradingView

تصویر برجسته از کاتالوگ فکر در Unsplash.com، نمودارها از TradingView.com، کریپتوQuant.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید کتاب های بازار سرمایه و بورس

لینک منبع خبر