امروز، قیمت بیت کوین برای اولین بار از سپتامبر به زیر 40000 دلار رسید – قیمتی بیش از 50 درصد کمتر از آنچه بازار در این زمان از سال پیش بینی می کرد.

در حالی که نادیده گرفتن جنبه نزولی غیرممکن بوده است، آخرین حرکت کاهشی منجر به لمس خط روندی شده است که به پایین ترین سطح بازار خرسی باز می گردد که می تواند بازار صعودی را برای مدت طولانی تری دست نخورده نگه دارد.

تجزیه و تحلیل فنی و چارچوب بندی اهمیت خطوط روند

وقتی صحبت از آن می شود تحلیل تکنیکال در بیت کوین، خطوط روند همیشه مهم هستند. وقتی چنین خطوطی پابرجاست، نشانه ای برای بازار است که زمان معکوس شدن فرا رسیده است. وقتی آنها جای خود را می دهند، شکست و وحشت ناشی از آن معمولاً چشمگیر است.

به عنوان مثال، از دست دادن خط پشتیبانی افقی 6000 دلار در اواخر سال 2018 بلافاصله منجر به سقوط به 3000 دلار شد. هنگامی که به آنجا رسید، پایین بازار خرسی قرار گرفت.

مطالب مرتبط | 2022: سالی که ممکن است به پایان برسد

در همان جهش اولیه که امید را در بیت کوین احیا کرد، شروع شد و یک خط روند دیگر شروع شد. به جای یک خط روند این خط روند که در میان قله‌ها یا پایین‌ترین قیمت‌ها ترسیم می‌شود، در خوانش‌های بیش از حد فروش در شاخص قدرت نسبی روزانه ترسیم می‌شود.

BTCUSD_2022-01-10_09-28-51

A long-term RSI trend line could cause a bounce | Source: BTCUSD on TradingView.com

اکنون یا هرگز: خط روند RSI باید حفظ شود

از آنجایی که قیمت بیت کوین در نمودارهای روزانه BTCUSD به زیر 40000 دلار رسید شاخص قدرت نسبی از یک خط روند بلند مدت استفاده کرد. خود این خط در پایین ترین سطح بازار نزولی، پنجشنبه سیاه، و فروش سال 2021 به 28 هزار دلار مقاومت کرده است.

آیا این آخرین حرکت به سمت پایین حرکت کافی برای عبور از خط حمایت دارد؟ یا یک بار دیگر حفظ خواهد شد؟ تنها قرائت RSI نشان می دهد که شرایط به شدت بیش از حد فروخته می شود – چهارمین شدیدترین شرایط از آن زمان پایین بازار خرس.

BTCUSD_2022-01-10_09-33-23

Fourth time is the charm? | Source: BTCUSD on TradingView.com

در طول آخرین بازار صعودی، چهار لمس خط روند روزانه RSI وجود داشت. چهارمین لمس نهایی قبل از اوج بازار گاوی (خط نقطه چین سبز) بود.

مطالب مرتبط | انفجار از گذشته فراکتال بیت کوین می تواند نشان دهد که یک بازگشت رکورد نزدیک است

همین خط روند، زمانی که شکسته شد، همان چیزی است که منجر به سقوط شدید بیت کوین از 20 هزار دلار به زیر 6000 دلار در کمتر از یک ماه در اوایل سال 2018 شد و بازار نزولی را آغاز کرد (خط نقطه قرمز).

بیت کوین بار دیگر در خط روند قرار دارد. آیا شیر چهارم بازار را برای بلند شدن آماده می‌کند یا خط شکسته می‌شود و فاز نزولی جدیدی آغاز می‌شود؟ ممکن است اکنون یا هرگز برای گاوهای بیت کوین باشد.

دنبال کردن @TonySpilotroBTC در توییتر یا ملحق شوید تلگرام TonyTradesBTC برای بینش منحصر به فرد بازار روزانه و آموزش تحلیل تکنیکال. لطفا توجه داشته باشید: محتوا آموزشی است و نباید به عنوان توصیه سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.

Featured image from iStockPhoto, Charts from TradingView.com



این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر