اکنون دادگاه عالی تصمیم خواهد گرفت که آیا «لایحه کریپتو» را غیرقابل اجرا اعلام کند یا آن را با تغییراتی تأیید کند.

دادگاه عالی پاناما درباره قانون ارزهای دیجیتال رای می‌دهد


حماسه قبض ارزهای دیجیتال پاناما به فصل جدیدی رسیده است و دادگاه عالی این کشور در مورد آینده صنعت کریپتو محلی تصمیم می گیرد.

رئیس جمهور پاناما، لورنتینو کورتیزو ارسال شد در 26 ژانویه، لایحه شماره 697، تحت عنوان “لایحه ارز دیجیتال”، پس از اعتراض به این قانون، با ادعای اینکه آن را نقض اصول اساسی قانون اساسی و غیرقابل اجرا بودن، برای بررسی و تصویب به دادگاه عالی ارسال کرد.

اکنون دیوان عالی باید تصمیم بگیرد که آیا این قانون را غیرقابل اجرا اعلام کند یا آن را با تغییراتی تأیید کند.

با توجه در بیانیه ای رسمی، دولت مواد 34 و 36 این لایحه را غیرقابل اجرا می داند، زیرا آنها تفکیک قوا توسط دولت را نقض می کنند و ساختارهای اداری را در داخل دولت ایجاد می کنند.

رئیس جمهور کورتیزو همچنین استدلال کرد که این لایحه از طریق یک رویه ناکافی و پس از وتوی نسبی او در قانون در ژوئن تصویب شده است. در آن زمان، رئیس جمهور در نظر گرفت که این لایحه برای مطابقت با مقررات جدید نیاز به کار بیشتری دارد توسط گروه ویژه اقدام مالی توصیه شده است (FATF) “شفافیت مالی و جلوگیری از پولشویی” را تشریح می کند.

مرتبط: 5 پیشرفت مهم نظارتی برای ارز دیجیتال در سال 2022

اختلاف بین کنگره پاناما و دولت بر سر این لایحه بوده است. در آوریل 2022، قانونگذاران پاناما پیشنهاد قانونی را تصویب کرد با هدف تنظیم ارزهای دیجیتال در کشور، از جمله بیت کوین. رئیس جمهور کورتیزو، اما چند هفته بعد هشدار داد که او آن را امضا نمی کند مگر اینکه شامل قوانین اضافی ضد پولشویی (AML) باشد.

این لایحه در سپتامبر 2021 به مجلس ملی پاناما ارائه شد و هدف آن سازگاری این کشور با اقتصاد دیجیتال، بلاک چین، دارایی های ارز دیجیتال و اینترنت بود. پیش از تصویب در کنگره محلی، در 21 آوریل از کمیته امور اقتصادی خارج شد.

بر اساس این قانون، پانامایی‌ها می‌توانند آزادانه در مورد استفاده از دارایی‌های ارز دیجیتال شده، از جمله بدون محدودیت بیت‌کوین و اتریوم به‌عنوان یک پرداخت جایگزین برای «هر عملیات غیرنظامی یا تجاری» توافق کنند.

علاوه بر این، این لایحه توکن سازی فلزات گرانبها و صدور ارزش دیجیتال را تنظیم می کند. دیجیتالی شدن هویت با استفاده از فناوری بلاک چین یا دفتر کل توزیع شده همچنین توسط مرجع نوآوری دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر