زنجیره هوشمند بایننس (BNB Chain) که توسط بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان بر اساس حجم معاملات ایجاد شده است، بایننس رشد و عملکرد قابل توجهی را در سه ماهه اول (سه ماهه اول) سال 2024 تجربه کرد.

همانطور که در اخیراً مشخص شده است گزارش توسط مساری، زنجیره هوشمند بایننس در ارزش بازار، درآمد، میانگین آدرس‌های فعال روزانه، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، ارزش کل قفل شده (TVL) و میانگین حجم مبادلات غیرمتمرکز روزانه (DEX) افزایش یافته است.

عملکرد BNB از بیت کوین در سه ماهه اول 2024 بهتر است

در طول سه ماهه اول 2024، زنجیره هوشمند BNB رشد قابل توجهی از ارزش بازار را نشان داد و 89 درصد نسبت به سه ماهه (QoQ) افزایش یافت. ارزش بازار به 92.5 میلیارد دلار رسید و امنیت آن را تضمین کرد مقام سوم در میان همه توکن ها، به استثنای استیبل کوین ها. تنها اتریوم (ETH) و بیت کوین (BTC) از نظر ارزش بازار از BNB پیشی گرفتند.

جالب توجه است، این گزارش اشاره می کند که عملکرد BNB از بیت کوین که شاهد افزایش 65 درصدی در سرمایه بازار در مدت مشابه بود، پیشی گرفت.

درآمد تولید شده توسط زنجیره هوشمند بایننس در سه ماهه اول افزایش قابل توجهی را تجربه کرد. این شبکه 66.8 میلیون دلار درآمد جمع آوری کرد که نشان دهنده افزایش 70 درصدی QoQ است.

به گفته مساری، این افزایش درآمد در درجه اول ناشی از افزایش قیمت BNB بود. قابل توجه، Q1 درآمد تراکنش‌های دی‌فای، به‌ویژه هزینه‌های گاز، از نظر درآمد قابل توجه بوده و 46 درصد از کل را تشکیل می‌دهند.

علیرغم کاهش جزئی در میانگین تراکنش های روزانه، زنجیره هوشمند BNB نسبت به سال گذشته 27 درصد افزایش را تجربه کرد که نشان دهنده رشد پایدار در فعالیت شبکه است.

میانگین آدرس‌های فعال روزانه 26 درصد افزایش یافت و به 1.3 میلیون رسید. چندین پروتکل در زنجیره هوشمند BNB شاهد افزایش حجم تراکنش ها و آدرس های فعال بود USDT تتر و تبادل غیرمتمرکز (DEX) PancakeSwap پیشرو است.

حجم معاملات DEX منفجر می شود

DeFi TVL زنجیره هوشمند BNB، به دلار آمریکا، افزایش 67 درصدی QoQ را تجربه کرد و به 7.2 میلیارد دلار رسید. این رشد زنجیره هوشمند بایننس را به عنوان سومین زنجیره برتر در این زمینه تبدیل کرد DeFi TVL، بر حسب USD.

با این حال، هنگامی که به BNB تبدیل شد، TVL اندکی 12٪ کاهش یافت. این نشان می‌دهد که افزایش ارزش دلار عمدتاً ناشی از افزایش قیمت BNB و جریان‌های سرمایه بوده است.

BNB

صرافی‌های غیرمتمرکز در زنجیره هوشمند بایننس شاهد افزایش 193 درصدی QoQ در میانگین حجم معاملات روزانه بودند. حجم کل DEX برای سه ماهه اول به 1.1 میلیارد دلار رسید و PancakeSwap به عنوان DEX غالب در پلتفرم ظاهر شد.

میانگین حجم روزانه DEX PancakeSwap 140% QoQ افزایش یافت و از سایر رقبا پیشی گرفت و موقعیت خود را به عنوان ترجیح داده شده مستحکم کرد. DEX در زنجیره هوشمند BNB.

به طور کلی، عملکرد زنجیره هوشمند بایننس در سه ماهه اول سال 2024 رشد قابل توجهی را در پارامترهای مختلف نشان داد و موقعیت آن را به عنوان یک پلت فرم مهم بلاک چین تقویت کرد.

BNB

توکن اصلی صرافی، بایننس کوین، در حال حاضر با قیمت 607 دلار معامله می شود که نشان دهنده افزایش 2 درصدی قیمت در 24 ساعت گذشته و افزایش 10 درصدی در 7 روز گذشته است.

این حرکات مثبت قیمت، توکن را به بالاترین حد خود یعنی 686 دلار نزدیک‌تر می‌کند که در می 2021 به آن دست یافت.

تصویر برجسته از Shutterstock، نمودار از TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر