پوند استرلینگ در حال تجربه تلاطم شدید است. دلار همه چیز را می خورد. بیت کوین در خواب عمیقی فرو رفته است. چه روزگاری برای زنده بودن! اوضاع در دنیای مالی در حال حرکت و لرزش است و عموم مردم نمی توانند کار زیادی انجام دهند جز تماشای نمایش. و شرط های خود را بگذارند. مردم بریتانیا اخیرا شاهد کاهش ارزش پوند استرلینگ و یورو در برابر دلار به پایین ترین سطح تاریخ خود بودند. نمودارها نشان می دهند که واکنش درصدی از مردم خرید بیت کوین بوده است.

عامل مهم دیگر این است که “نوسانات پوند استرلینگ در هفته گذشته بسیار غیرعادی بود و فرصت ها و اختلاف قیمت ها را ایجاد کرد.” بحران ارز فرصت هایی را ایجاد می کند و به نظر می رسد معامله گران بریتانیایی از آنها استفاده کرده اند. به عنوان یادآوری، پوند استرلینگ شاهد «یک هفته تلخ در بریتانیا بود که در انتظار کاهش مالیات پیشنهادی و بعداً کنار گذاشته شد». این همه بر اساس به روز رسانی هفتگی Arcane Research.

که در اولین گزارش بیت کوینیست در مورد وضعیت، سایت خواهر ما گفت:

تحلیلگران می‌گویند: «علاقه بریتانیا به بیت‌کوین (BTC) «بسیار سریع» گسترش خواهد یافت، زیرا بی‌ثباتی ارزهای فیات، دارایی ارز دیجیتال پرچم‌دار را شبیه یک استیبل کوین می‌کند.

به عنوان یکی از چندین مورد این هفته که جذابیت BTC را در برابر پوند استرلینگ برجسته کرد، مشاور استراتژی شرکت مالی VanEck Gabor Gurbacs به این تصمیم رسید.

گورباکس هشدار داد: «به دلیل بی ثباتی پوند، بریتانیا به سرعت پرتقال خواهد شد.»

آخرین عاملی که باید تجزیه و تحلیل شود این است، “بیشتر رشد در حجم بالا در Bitfinex متمرکز بود.” چرا اینطور بود؟ برای یافتن مطالعه را ادامه دهید.

توسط The Numbers: هفته شلوغ پوند استرلینگ

عنوان این است: میانگین 7 روزه حجم معاملات BTCGBP به بالاترین حد خود در این هفته رسید. همچنین، تعجب آور نیست، “گرایش های مشابهی در ETHGBP رخ داد.” با این حال، بالاترین رکورد تاریخ چقدر بود؟ بازگشت به به‌روزرسانی هفتگی، «جفت‌های BTCGBP پس از تجربه رشد در بخش‌های پایانی سپتامبر، دوشنبه گذشته شاهد افزایش حجم معاملات به بالای 47000 بیت‌کوین بودند».

BTCGBP Trading Volume (7d Moving Average) | Source: The Weekly Update

در مورد دلیل حرکت پوند استرلینگ به بیت کوین، تحلیلگران Arcane Research علت آن را «تعادل مجدد بازارساز» می دانند. اگرچه آنها همچنین تشخیص می دهند که بیت کوین “در میان کاهش اعتماد به پوند بریتانیا، سهم ذهنی را به دست می آورد.”

اتفاق مشابهی در آغاز درگیری با اوکراین برای روبل روسیه رخ داد. به هنگام، سایت خواهر ما بیت کوینیست گزارش کرد:

بالاترین رکورد جدید جفت BTCRUB نتیجه کاهش بیش از 50 درصدی روبل روسیه در برابر دلار ایالات متحده از ابتدای سال است. به عنوان ارز ذخیره جهانی، بیشتر دارایی های مالی به دلار آمریکا قیمت گذاری می شوند.

آیا پوند استرلینگ به همان سرعتی که روبل بازگشته است باز خواهد گشت؟ یا اینکه دلار در آینده قابل پیش بینی همچنان به تسلط خود ادامه خواهد داد؟

نمودار قیمت BTCGBP - TradingView

BTC price chart for 10/05/2022 on Gemini | Source: BTC/GBP on TradingView.com

چرا بیشتر رشد در Bitfinex بود؟

تحلیلگران Arcane Research عامل جذاب دیگری را شناسایی کردند. اگر بخواهید یک مشوق است. آن‌ها آن را «قیمت‌گذاری غلط ساختاری طولانی‌مدت» نامیدند و به «حق بیمه یا تخفیف تعدیل‌شده براساس دلار در جفت بیت‌فینکس BTCGBP در هفته گذشته» اشاره دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که “جفت BTCGBP را به USD” تنظیم کنید تا ببینید که جفت پوند استرلینگ / بیت کوین “با تخفیف قابل توجهی نسبت به دلار معامله می شود.” این یک معلول بود و نه یک علت. حرکات بازار این فرصت های آربیتراژ را ایجاد کرد. افرادی که مشوق را به موقع تشخیص دادند، سود بردند.

با کاهش ارزش پوند در برابر دلار، BTCGBP در مقایسه با BTCUSD با تخفیف زیادی معامله شد. این تخفیف به یک حق بیمه طولانی مدت با فتیله های خاص در مناطق تخفیف تبدیل شد زیرا GBP در یک محیط بسیار بی ثبات معامله می شد.

علیرغم اهمیت این عامل، تحقیقات Arcane هنوز معتقد است که «نیروی غالب بازارسازان بودند که قرار گرفتن در معرض پوند استرلینگ را کاهش دادند».

Featured Image by Ewan Kennedy on Unsplash | Charts by TradingView and The Weekly Update

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر