رئیس جمهور اردوغان تایید کرد که قانون کریپتو ترکیه برای پارلمان آماده است

پس از اجرا، قانون کریپتو یک مدل اقتصادی جدید را اجرا خواهد کرد که به طور بالقوه می تواند به بازیابی ارزش لیر در حال سقوط کمک کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، طبق گزارش‌ها تکمیل پیش‌نویس قانون کریپتو را تایید کرده است که به زودی برای اجرای جریان اصلی در این کشور با پارلمان به اشتراک گذاشته خواهد شد.

در تلاش برای مقابله با کاهش ارزش لیر ترکیه، رئیس جمهور اردوغان در یک کنفرانس مطبوعاتی در استانبول برنامه های خود را برای اجرای یک مدل اقتصادی جدید به اشتراک گذاشت. مانند گزارش شده است توسط رسانه محلی NTV، اردوغان گفت که صورتحساب ارز دیجیتال آماده است و افزود:

ما با ارسال آن به مجلس بدون تاخیر در این زمینه اقداماتی را انجام خواهیم داد.

اردوغان با اذعان به تورم اخیر کشور، گفت که رویداد ارزی مربوط به ریاضیات نیست، بلکه یک موضوع فرآیندی است – که حاکی از احتمال و پتانسیل رشد ارزش لیر است.

با این درک، ما قصد داریم آن را به یک نقطه خشک هدایت کنیم. اما نرخ ارز قیمت خودش را در بازار پیدا خواهد کرد.»

با معرفی قانون جدید کریپتو، رئیس جمهور در نظر دارد ترکیه به یکی از 10 اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود. او در صحبت از افزایش قیمت ها در منطقه، برنامه هایی را برای پیگیری افرادی که هر روز چندین بار برچسب سازمان دهندگان لیست قیمت ها را تغییر می دهند، به اشتراک گذاشت. او در پایان گفت: “ما از آنها می خواهیم که افزایش دلار را در حال حاضر کاهش دهند.”

مربوط: با سقوط آزاد ارز فیات لیر، بیت کوین در ترکیه به بالاترین سطح تاریخ خود رسید

در 23 نوامبر، دارندگان بیت کوین در ترکیه از سقوط سریع ارز اجتناب کردند زیرا لیر در یک روز 15 درصد در برابر دلار آمریکا از دست رفت.

نمودار شمع 1 روزه BTC/TRY (Binance). منبع: TradingView

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، سقوط ارز فیات منجر به بیت کوین (بیت کوین) رسیدن به بالاترین رکورد جدید در برابر لیر ترکیه. جفت معاملاتی BTC/TRY در بایننس به 723329 لیر ترکیه رسید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس