سهام افزایش می یابد، آلت کوین ها سود خود را پس می دهند و قدرت دلار ممکن است بیت کوین را پایین بیاورد

این هفته ارزهای رمزپایه اصلی پس از افزایش قیمت، مسیر خود را معکوس کردند، سهام برای حفظ سود تلاش کردند و تقویت دلار می تواند همچنان بر قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد.

بین 23 تا 27 می، بازارهای سهام عملکرد چشمگیری داشتند، به طوری که ETF NASDAQ (NASDAQ: QQQ) بیش از 7٪ و S&P 500 (NYSE: SPY) بیش از 6.50٪ افزایش یافت. با این حال، این هفته افزایش قیمت ها در طول هفته رخ داد و در حالی که جلسه معاملات جمعه هنوز به پایان نرسیده است، کندل های هفتگی نشان می دهد که نزدیک به باز شدن هفته گذشته بسته می شود.

نمودار هفتگی QQQ (NYSE). منبع: TradingView

در حال حاضر، تمام شاخص های اصلی با سطوح مقاومت فنی قابل توجهی بالاتر از سطوح فعلی معامله شده خود مواجه هستند. افزایش عدم اطمینان اقتصادی و ترس از رکود اقتصادی؛ جهش ممکن است محدود باشد.

ارزهای دیجیتال دوباره سقوط کردند

بازار کریپتو ممکن است نسبتاً ثابت بسته شود، اما در طول هفته کاهش یابد، و روند شکست خود را به بالاترین سطح خود یعنی 9 ضرر هفتگی متوالی افزایش دهد. برخی از آلتکوین ها در این هفته سبز بودند، Cardano (ADA) و استلار (XLMبرای مثال، اما هر دو شاهد از بین رفتن 50 تا 70 درصد این دستاوردها بودند.

نمودار هفتگی ارزش کل بازار کریپتو. منبع: TradingView

کل سرمایه بازار برای بازار ارزهای دیجیتال درست بالاتر از سطح 1.20 تریلیون دلار است که به طرز ناراحت کننده ای به منطقه بحرانی 1 تریلیون دلار نزدیک می شود.

نفت همچنان به رشد خود ادامه می دهد

قیمت‌های آتی نفت خام سبک (NYMEX: CL) به افزایش خود ادامه می‌دهند و می‌توانند بسته شدن ضمنی نزدیک به بالاترین حد 14 ساله را تکمیل کنند، سطوحی که از اواخر جولای 2008 مشاهده نشده است. سطح 120 دلار

نمودار هفتگی معاملات آتی نفت (NYMEX). منبع: TradingView

داده‌های هفتگی موجودی نفت خام در اول ژوئن افت بسیار بزرگ‌تری به میزان -5 میلیون بشکه در مقابل تخمین زده شده -1.35 میلیون بشکه نشان داد. حتی توافق اخیر اوپک پلاس برای تقریباً دو برابر کردن تولید نتوانسته مانع از افزایش نفت شود.

مخزن مواد غذایی

معاملات آتی گندم (CBOT: ZW) و آتی ذرت (CBOT: ZC) در این هفته به ترتیب 10- و 6- درصد کاهش یافتند. با این حال، افت در این بازارها به احتمال زیاد به دلیل افزایش شدید شرایط خرید بیش از حد است که منجر به عقب نشینی فنی می شود. ترس و عدم اطمینان جهانی در مورد امنیت غذایی و کمبود همچنان این بازار را درگیر کرده است.

نمودار هفتگی آتی گندم (CBOT). منبع: TradingView

بهبود دلار ممکن است در حال انجام باشد

مانند گندم و ذرت، دلار سبز از یک عقب نشینی فنی ناشی از شرایط طولانی خرید بیش از حد خارج می شود. در نتیجه، در سیستم Ichimoku Kinko Hyo، شاخص دلار آمریکا (TVC: DXY) دارای بسته شدن ضمنی برای هفته بالاتر با سود نهایی 0.3٪ است.

جهش فنی قوی هفتگی تنکان سن باعث شد که DXY بیش از 1% افزایش یابد، اما بیشتر این سودها از بین رفته است. DXY می تواند تا سطح بحرانی 100 در نزدیکی Kijun-Sen هفتگی کاهش یابد، اما واگرایی صعودی پنهان بین نمودار و شاخص ترکیبی ممکن است از فشار نزولی بیشتر جلوگیری کند.

برای معامله گران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال، DXY گاهی اوقات به عنوان یک بازار غیر همبسته در نظر گرفته می شود. به عبارت دیگر، وقتی DXY به سمت بالا حرکت می کند، بیت کوین (بیت کوین) و آلت کوین ها به سمت پایین حرکت می کنند.

همیشه اینطور نیست، اما DXY باید به عنوان پروازی به سوی ایمنی در نظر گرفته شود. زمانی که پول به دلار حرکت می کند، فرض بر این است که فعالان بازار ترسیده و نامطمئن هستند.

همراه با تداوم عدم اطمینان اقتصادی و برخی لرزش ها در بازار کار، DXY ممکن است به روند صعودی خود ادامه دهد.

داده‌های مهم اقتصادی هفته آینده برای تماشا

  • 7 ژوئن: تراز تجاری کانادا و داده های Ivey PMI. US API تغییر سهام نفت خام.
  • 9 ژوئن: تصمیم بانک مرکزی اتحادیه اروپا در مورد نرخ بهره. ادعاهای اولیه بیکاری ایالات متحده
  • 10 ژوئن: نرخ بیکاری در کانادا. تورم اصلی ایالات متحده (MoM)، نرخ تورم واقعی، تورم اصلی (سالانه) و احساسات مصرف کننده میشیگان.

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph.com نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس